| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Bilişsel Davranışçı Terapiler ve Vaka Analizleri (Sektör Dersi) | RPD 619 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÜMİT SAHRANÇ |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. ÜMİT SAHRANÇ, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Eda BİÇENER |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Bilişsel Davranış Terapileri hakkında öğrencilere detaylı teorik ve pratik altyapıyı sağlamak ve böylelikle öğrencilerin danışman olarak işlevselliklerini artırmaktır. |
| Dersin İçeriği | Bilişsel Davranışçı Terapilerin Gelişimi, Terapi Seansının Yapısı, Terapide Kullanılan Bilişsel ve Davranışçı Teknikler, Vaka Formülasyonu, Terapi Sürecinin Değerlendirilmesi ve Vaka Analizlerinin İncelenmesi. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Bilişsel Davranışçı Kuramın temel kavramlarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Bilişsel Davranışçı Terapi yöntemlerini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Bilişsel Davranışçı Terapi yöntemlerini kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Bilişsel Davranışçı Terapilerin Gelişimi ve Günümüzdeki Durumu | |
| 2 | Bilişsel Davranışçı Terapilerin Belirgin Özellikleri | |
| 3 | Bilişsel Davranışçı Terapide Terapötik İlişkiler | |
| 4 | Terapi seansının yapısı | |
| 5 | Değerlendirme ve Formülasyon | |
| 6 | Otomatik düşünce ve duyguların ayrıştırılması | |
| 7 | Otomatik düşüncelerin değerlendirilmesi ve yanıtlanması | |
| 8 | Ara inanlar ve temel inançların belirlenmesi ve yeniden düzenlenmesi | |
| 9 | Sokratik Sorgulama | |
| 10 | İmgeleme ve ev ödevleri | |
| 11 | Maruz Bırakma ve Alıştırma Teknikleri | |
| 12 | Bilişsel terapide vaka analizi örnekleri | |
| 13 | Bilişsel terapide vaka analizi örnekleri | |
| 14 | Bilişsel terapide vaka analizi örnekleri |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | 1. Beck, A. T. (2008). Bilissel Terapi ve Duygusal Bozukluklar. (Çev. V. Öztürk ve A. Türkcan, Edt. T. Özakkaş). İstanbul: Litera Yayıncılık. |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Eğitim bilimleri ilkeleri doğrultusunda 21. yüzyıl yeterliklerini geliştirerek eğitim sisteminin ve toplumun çağın gereklerine uygun yapılandırılmasına katkı sağlar. | ||||||
| 2 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ilişkin bilgilerini disiplinlerarasılık çerçevesinde uzmanlık düzeyinde geliştirir ve kullanır. | ||||||
| 3 | Yerli ve yabancı alanyazını takip ederek eğitim teknolojileri aracılığıyla rehberlik ve psikolojik danışmanlık alanına yönelik bilimsel çözümler üretir ve paydaşlarına aktarır. | ||||||
| 4 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanında yürüttüğü bilimsel araştırmayı yeni stratejik yaklaşımlar geliştirerek bağımsız olarak yürütür. | ||||||
| 5 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanında uzmanlık düzeyindeki öğrenme sürecini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek yönlendirir. | ||||||
| 6 | Milli, kültürel ve evrensel değerleri özümseyerek rehberlik ve psikolojik danışmanlık alanında etik kurallara uygun biçimde bilimsel araştırmalar yapar ve sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Bilişsel Davranışçı Kuramın temel kavramlarını bilir. | ||||||
| 2 | Bilişsel Davranışçı Terapi yöntemlerini tanır. | ||||||
| 3 | Bilişsel Davranışçı Terapi yöntemlerini kullanır. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 30 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 70 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 25 | 25 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 140 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||