Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Rehberlik Hizmetleri Semineri RPD 620 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Arş.Gör.Dr. SAMET MAKAS
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Samet MAKAS

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı; ilgi ve ihtiyaçlarına göre psikolojik danışma ve rehberlik alanından seçtikleri konularda kapsamlı projeler hazırlamaları ve sunmalarıdır.

Dersin İçeriği

Rehberlik ve psikolojik danışma alanıyla ilgili bir konuyu seçip araştırma ve inceleme,Bunu grup ortamında tartışma,Alanla ilgili yeni gelişmeler hakkında bilgi edinme.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Gözlem ve Psikoterapileri planlar. Anlatım,
2 Okul Danışmanının Gözetimi Altında Okulda Danışmanlık ve Yol Göstericilik Aktivitelerini Organize eder. Anlatım,
3 Aile Okul İlişkisi tanır. Anlatım,
4 Okuldaki Önemli ve Önemsiz Davranış Problemlerinin Etki Alanlarını sorgular. Anlatım,
5 Dersin Yönetimi ve Sınıfın Kontrolünü açıklar. Anlatım,
6 Rehberlik alanında Projeler hazırlar Anlatım, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Gözlem Ve Psikoterapileri Plan İçine Alabilmek
3 Okul Danışmanının Gözetimi Altında Okulda Danışmanlık Ve Yol Göstericilik Aktivitelerini Organize Etmek Ve Uygulamak
4 Okul Danışmanının Gözetimi Altında Okulda Danışmanlık Ve Yol Göstericilik Aktivitelerini Organize Etmek Ve Uygulamak
5 Aile Okul İlişkisi
6 Okuldaki Önemli Ve Önemsiz Davranış Problemlerinin Etki Alanlarını Gözlemlemek
7 Okuldaki Önemli Ve Önemsiz Davranış Problemlerinin Etki Alanlarını Gözlemlemek
8 Ara Sınav
9 Dersin Yönetimi Ve Sınıfın Kontrolü
10 Öğrenci Seminerinin Değerlendirilmesi
11 Okul Kitaplarının Yararı
12 Grup Çalışması
13 Testin Analizlerini, Puanlarını Ve Değerlendirmesini Hazırlama
14 Genel Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu

Selçuk Ziya, Okul Deneyimi ve Uygulama, Nobel Yayınları, Ankara, 2002.

Ders Kaynakları

Baştürk Mehmet, Kızılkaya Selahattin, Okul Uygulamaları El Kitabı, Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi, Erzurum, 2002.

Sıra EĞİTİMDE PSİKOLOJİK HİZMETLER PR. (DR) Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Çağdaş Psikolojik Danışma Akımlarını ayrıntılı olarak tanır ve karşılaştırarak analiz ederek, elde ettiği kuramsal bilgiyi alana yönelik uygulamalarda kullanabilir.
2 Evlilik ve aile içinde yaşanılan sorunları farklı kuram ve yaklaşımlar çerçevesinde analiz ederek, sorunları önlemeye ya da sorunlarla başa çıkma becerisi kazandırmaya yönelik danışma uygulamaları tasarlar. X
3 Öğrencilerin kişisel mesleki ve eğitsel gelişimini en üst düzeyde desteklemek için seminerler ve grup rehberliği etkinlikleri planlar ve uygular.
4 Doktora eğitiminin ve araştırmalarının gerektirdiği ölçülerde araştırma ve yayın yapma beceri kazanır. X
5 Çocuk ya da ergenlerde görülen davranış problemleri ve bozuklukları, nedenleri ve yardım sürecine ilişkin olarak ayrıntılı bilgi sahibi olur ve bu bilgiyi uygulama becerisi kazanır.
6 Toplumsal alanda psikolojik danışma ve rehberlik alanında bilgilendirmeye ihtiyaç duyulan konu başlıkları ya da yardım alanlarını tespit ederek bunlara ilişkin seminerler düzenler. X
7 Farklı yaklaşımlara dayalı olarak farklı durumlara ilişkin grupla psikolojik danışma oturumları tasarlar ve uygular.
8 Toplumsal olaylara ilişkin kriz alanlarında yardımcı olabilecek psikolojik danışma alanına ilişkin bilgilerini kullanır. X
9 İleri düzey ölçme ve değerlendirme becerisi kazanır.
10 Psikolojik bozukluklara ilişkin tanılama ve yardım sürecine ilişkin uzmanlık kazanır. X
Sıra REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK PR. (DR) Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Eğitim bilimleri ilkeleri doğrultusunda 21. yüzyıl yeterliklerini geliştirerek eğitim sisteminin ve toplumun çağın gereklerine uygun yapılandırılmasına katkı sağlar.
2 Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ilişkin bilgilerini disiplinlerarasılık çerçevesinde uzmanlık düzeyinde geliştirir ve kullanır.
3 Yerli ve yabancı alanyazını takip ederek eğitim teknolojileri aracılığıyla rehberlik ve psikolojik danışmanlık alanına yönelik bilimsel çözümler üretir ve paydaşlarına aktarır.
4 Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanında yürüttüğü bilimsel araştırmayı yeni stratejik yaklaşımlar geliştirerek bağımsız olarak yürütür.
5 Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanında uzmanlık düzeyindeki öğrenme sürecini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek yönlendirir.
6 Milli, kültürel ve evrensel değerleri özümseyerek rehberlik ve psikolojik danışmanlık alanında etik kurallara uygun biçimde bilimsel araştırmalar yapar ve sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 1 PÇ 2 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Gözlem ve Psikoterapileri planlar.
2 Okul Danışmanının Gözetimi Altında Okulda Danışmanlık ve Yol Göstericilik Aktivitelerini Organize eder.
3 Aile Okul İlişkisi tanır.
4 Okuldaki Önemli ve Önemsiz Davranış Problemlerinin Etki Alanlarını sorgular.
5 Dersin Yönetimi ve Sınıfın Kontrolünü açıklar.
6 Rehberlik alanında Projeler hazırlar
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 5 5
Ödev 1 10 10
Final 1 5 5
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 5 80
Ara Sınav 1 5 5
Ödev 1 10 10
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 296
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 11,84
dersAKTSKredisi 6