| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Krize Müdahale | RPD 622 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MURAT İSKENDER |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. MURAT İSKENDER, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Samet MAKAS |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Psikolojik danışmanların kriz konusunda bilinçli olmasını sağlamak, krize müdahale yeterliliği kazandırmak. |
| Dersin İçeriği | Krizin tanımı ve kapsamı, kriz türleri, krizin oluşma sebepleri, krize müdahale. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Krizi ve kapsamını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Kriz türlerini sınıflandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Grupla Çalışma, | |
| 3 | Krizin yakın çevreye etkisini bilir. | Anlatım, Grupla Çalışma, | |
| 4 | Travmatik krizleri tanır. | Anlatım, Grupla Çalışma, | |
| 5 | Yakın kaybına müdahaleyi bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | |
| 6 | Hastalık ve sakatlık krizine müdahale eder. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
| 7 | Travma sonrası stres bozukluğuna müdahale eder. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
| 8 | Şiddet, taciz, istismar krizlerine müdahale eder | Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
| 9 | Zorbalığa müdahale eder. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
| 10 | Gelişimsel krizleri tanır. | Anlatım, Grupla Çalışma, | |
| 11 | Evlenme-boşanma gibi krizlere müdahale eder. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
| 12 | Emeklilik, ergenlik vb. krizleri yönetir. | Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Krizin Tanımı Ve Kapsamı | |
| 2 | Kriz türleri | |
| 3 | Krizin yakın çevreye etkisi | |
| 4 | Travmatik krizler | |
| 5 | Yakın kaybına müdahale | |
| 6 | Hastalık ve sakatlık krizine müdahale | |
| 7 | Doğal Felaketlere müdahale | |
| 8 | Şiddet taciz istismar krizleri | |
| 9 | Zorbalığa müdahale | |
| 10 | Gelişimsel krizler | |
| 11 | Evlenme-boşanma gibi krizlere müdahale | |
| 12 | Anne baba olma, emeklilik gibi krize müdahale | |
| 13 | Tartışma | |
| 14 | Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Gupta L, Ve Diğerleri , Çocuklar Ve Felaket. Toplanma Tekniklerinin Öğretilmesi, MEB- UNİCEF : Psiko-Sosyal Okul Projesi, Türkiye Haziran 2001 |
| Ders Kaynakları | Öztan N, Ve Diğerleri , Travma Sonrası Normal Tepkiler, MEB- UNİCEF Psiko-sosyal Okul Projesi,Türkiye Aralık 2001, (Yayımlanmamış Lisans Tezi), |
| Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
|---|---|---|---|
| 0 | Krize Müdahale Kuramları (1).pdf | 0 MB | |
| 0 | akran-nezaketi.pdf | 0 MB | |
| 0 | Akran-Nezaketi SUNUM OLAN.pdf | 0 MB | |
| 0 | lise zorbalığa maruz kalan.pdf | 0 MB | |
| 0 | siber zorbalık lise_farkindalik_basetme.pdf | 0 MB | |
| 0 | Siber-Zorbalik-Psikoegitim-Programlari.pdf | 0 MB | |
| 0 | zorbalık kitapları ve link.pdf | 0 MB | |
| 0 | Zorbalik-Magduru (1).pdf | 0 MB |
| Sıra | EĞİTİMDE PSİKOLOJİK HİZMETLER PR. (DR) Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Çağdaş Psikolojik Danışma Akımlarını ayrıntılı olarak tanır ve karşılaştırarak analiz ederek, elde ettiği kuramsal bilgiyi alana yönelik uygulamalarda kullanabilir. | ||||||
| 2 | Evlilik ve aile içinde yaşanılan sorunları farklı kuram ve yaklaşımlar çerçevesinde analiz ederek, sorunları önlemeye ya da sorunlarla başa çıkma becerisi kazandırmaya yönelik danışma uygulamaları tasarlar. | X | |||||
| 3 | Öğrencilerin kişisel mesleki ve eğitsel gelişimini en üst düzeyde desteklemek için seminerler ve grup rehberliği etkinlikleri planlar ve uygular. | ||||||
| 4 | Doktora eğitiminin ve araştırmalarının gerektirdiği ölçülerde araştırma ve yayın yapma beceri kazanır. | X | |||||
| 5 | Çocuk ya da ergenlerde görülen davranış problemleri ve bozuklukları, nedenleri ve yardım sürecine ilişkin olarak ayrıntılı bilgi sahibi olur ve bu bilgiyi uygulama becerisi kazanır. | ||||||
| 6 | Toplumsal alanda psikolojik danışma ve rehberlik alanında bilgilendirmeye ihtiyaç duyulan konu başlıkları ya da yardım alanlarını tespit ederek bunlara ilişkin seminerler düzenler. | X | |||||
| 7 | Farklı yaklaşımlara dayalı olarak farklı durumlara ilişkin grupla psikolojik danışma oturumları tasarlar ve uygular. | ||||||
| 8 | Toplumsal olaylara ilişkin kriz alanlarında yardımcı olabilecek psikolojik danışma alanına ilişkin bilgilerini kullanır. | X | |||||
| 9 | İleri düzey ölçme ve değerlendirme becerisi kazanır. | ||||||
| 10 | Psikolojik bozukluklara ilişkin tanılama ve yardım sürecine ilişkin uzmanlık kazanır. | X | |||||
| Sıra | REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK PR. (DR) Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Eğitim bilimleri ilkeleri doğrultusunda 21. yüzyıl yeterliklerini geliştirerek eğitim sisteminin ve toplumun çağın gereklerine uygun yapılandırılmasına katkı sağlar. | ||||||
| 2 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ilişkin bilgilerini disiplinlerarasılık çerçevesinde uzmanlık düzeyinde geliştirir ve kullanır. | ||||||
| 3 | Yerli ve yabancı alanyazını takip ederek eğitim teknolojileri aracılığıyla rehberlik ve psikolojik danışmanlık alanına yönelik bilimsel çözümler üretir ve paydaşlarına aktarır. | ||||||
| 4 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanında yürüttüğü bilimsel araştırmayı yeni stratejik yaklaşımlar geliştirerek bağımsız olarak yürütür. | ||||||
| 5 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanında uzmanlık düzeyindeki öğrenme sürecini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek yönlendirir. | ||||||
| 6 | Milli, kültürel ve evrensel değerleri özümseyerek rehberlik ve psikolojik danışmanlık alanında etik kurallara uygun biçimde bilimsel araştırmalar yapar ve sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Krizi ve kapsamını bilir. | ||||||||||||||||
| 2 | Kriz türlerini sınıflandırır. | ||||||||||||||||
| 3 | Krizin yakın çevreye etkisini bilir. | ||||||||||||||||
| 4 | Travmatik krizleri tanır. | ||||||||||||||||
| 5 | Yakın kaybına müdahaleyi bilir. | ||||||||||||||||
| 6 | Hastalık ve sakatlık krizine müdahale eder. | ||||||||||||||||
| 7 | Travma sonrası stres bozukluğuna müdahale eder. | ||||||||||||||||
| 8 | Şiddet, taciz, istismar krizlerine müdahale eder | ||||||||||||||||
| 9 | Zorbalığa müdahale eder. | ||||||||||||||||
| 10 | Gelişimsel krizleri tanır. | ||||||||||||||||
| 11 | Evlenme-boşanma gibi krizlere müdahale eder. | ||||||||||||||||
| 12 | Emeklilik, ergenlik vb. krizleri yönetir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 5 | 5 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 291 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 11,64 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||