| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Grupla Psikolojik Danışma Uygulamaları | RPD 522 | 2 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MEHMET KAYA |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Eda Biçener |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersle öğrencinin grupla psikolojik danışmaya ilişkin bilgileri kavraması, gerekli olan becerileri öğrenmesi amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Terapötik Koşullar ve Beceriler, Grupla Psikolojik Danışmaya İlişkin Kavramlar, Psikolojik Danışma Grubunun Özellikleri, Grupla Psikolojik Danışmada Terapötik Güçler, Grubun Evreleri, Grupla Psikolojik Danışmada Amaçlar, Direnç, Transferans, Alıştırmalar, Grup Liderinin Görevleri. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Grupla psikolojik danışmada terapötik koşul ve becerileri öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Grupla psikolojik danışma evrelerini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Grupla psikolojik danışmada zor danışan davranışlarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Grupla psikolojik danışmada alıştırma ve deneyleri açıklar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 5 | Grupla psikolojik danışmada etik kodları bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Grupla psikolojik danışma uygulaması planlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Grupla Psikolojik Danışmada Temel Kavramlar | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 2 | Grupla Psikolojik Danışmada Temel Kavramlar | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 3 | Grup türleri | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 4 | Grupla psikolojik danışmanın amaçları | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 5 | Grupla Psikolojik Danışmanın Planlanması | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 6 | Grubun Başlangıç Evresi | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 7 | Ara Sınav | |
| 8 | Grubun Geçiş Evresi | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 9 | Grubun Eylem Evresi | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 10 | Grubun Sonlandırma Evresi | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 11 | Grupla Psikolojik Danışmada Zor Danışanlar | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 12 | Grupla Psikolojik Danışmada Lider | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 13 | Grupta Alıştırmalar ve Deneyler | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 14 | Grupla Psikolojik Danışmada Etik | Belirtilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Demir, A. ve Koldemir, S. (2013). Grupla psikolojik danışma. Ankara: Pegem Akademi. Corey, M. S., Corey, G. ve Corey, C. (2016). Psikolojik danışmada gruplar. F. Aysan, Çelik. S. B. ve Uz Baş, A. (Çev. Ed.). Ankara: Nobel Akademik. Voltan Acar, N. (2012). Grupla psikolojik danışma ilke ve teknikleri. Ankara: Nobel Yayınevi. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına ilişkin bilgilerini disiplinlerarasılık çerçevesinde uzmanlık düzeyinde geliştirir ve kullanır. | ||||||
| 2 | Yerli ve yabancı alanyazını takip ederek eğitim teknolojileri aracılığıyla Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanına yönelik bilimsel çözümler üretir ve paydaşlarına aktarır. | ||||||
| 3 | Eğitim bilimleri ilkeleri doğrultusunda 21. yüzyıl yeterliklerini geliştirerek eğitim sisteminin ve toplumun çağın gereklerine uygun yapılandırılmasına katkı sağlar. | ||||||
| 4 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanında bir üst eğitim olarak doktora eğitimine devam etmek için gerekli öğrenme becerilerini kazanır ve bu becerileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | ||||||
| 5 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanında yürüttüğü bilimsel araştırmayı yeni stratejik yaklaşımlar geliştirerek bağımsız olarak yürütür. | ||||||
| 6 | Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanında uzmanlık düzeyindeki öğrenme sürecini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek yönlendirir. | ||||||
| 7 | Milli, kültürel ve evrensel değerleri özümseyerek Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık alanında etik kurallara uygun biçimde bilimsel araştırmalar yapar ve sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Grupla psikolojik danışmada terapötik koşul ve becerileri öğrenir. | |||||||
| 2 | Grupla psikolojik danışma evrelerini kavrar. | |||||||
| 3 | Grupla psikolojik danışmada zor danışan davranışlarını bilir. | |||||||
| 4 | Grupla psikolojik danışmada alıştırma ve deneyleri açıklar. | |||||||
| 5 | Grupla psikolojik danışmada etik kodları bilir. | |||||||
| 6 | Grupla psikolojik danışma uygulaması planlar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 141 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||