| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İletişim ve İnsan İlişkileri Kuramları | RPD 507 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÜMİT SAHRANÇ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Erol Uğur |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Temel iletişim becerilerini ve iletişimi etkileyen sosyal ve kültürel faktörleri vurgulamaktır. |
| Dersin İçeriği | İletişimin Tanımı, İletişimin Süreçleri, İletişimin İlkeleri, İletişimin Önemi, İletişim Kuramları, İletişim Araçları |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İletişim Süreçlerini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, | |
| 2 | İletişimin İlkelerini sıralar. | Anlatım, Tartışma, | |
| 3 | İletişimin Çeşitlerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Temel İletişim Unsurlarını sınıflandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 5 | İletişim Teori ve Yöntemleri örnekler. | Soru-Cevap, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, | |
| 6 | İletişimin Önemini sorgular. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 7 | İletişim Kuramlarını tanımlar. | Anlatım, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 8 | İletişim Araçlarını adlandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İletişimin Tanımı | |
| 2 | İletişimin Süreçleri | |
| 3 | İletişimin İlkeleri | |
| 4 | İletişimin Çeşitleri | |
| 5 | İletişimin Çeşitleri | |
| 6 | Temel İletişim Unsurları | |
| 7 | Ara Sınav | |
| 8 | İletişim Teori ve Yöntemleri | |
| 9 | İletişim Teori ve Yöntemleri | |
| 10 | İletişimin Önemi | |
| 11 | İletişim Kuramları | |
| 12 | İletişim Araçları | |
| 13 | İnsan İlişkilerinin İlkeleri | |
| 14 | Genel Tekrar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Abacı, R. (2005). Yaşamın kalitelendirilmesi. İstanbul: Form Stil Yayıncılık. Dökmen, Ü. (2000). İletişim çatışmaları ve empati. Ankara: Remzi Kitapevi. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | İletişim Süreçlerini tanır. |
| 2 | İletişimin İlkelerini sıralar. |
| 3 | İletişimin Çeşitlerini açıklar. |
| 4 | Temel İletişim Unsurlarını sınıflandırır. |
| 5 | İletişim Teori ve Yöntemleri örnekler. |
| 6 | İletişimin Önemini sorgular. |
| 7 | İletişim Kuramlarını tanımlar. |
| 8 | İletişim Araçlarını adlandırır. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 153 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,12 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||