| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Sahne Teknikleri | SAH 401 | 7 | 1 + 1 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NİLGÜN SAZAK |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. NİLGÜN SAZAK, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Eğitim sürecinde öğrenilen eserlerin sahnelenme aşamasında dönem ve tavır özelliklerine uygun sunulmasını sağlamaya yönelik tekniklerin öğretilmesini amaçlamaktadır. |
| Dersin İçeriği | Sahne kullanımı, selamlama teknikleri, sahne duruşu ve mikrofon kullanımı yöntem ve tekniklerinin müzikaliteyi ortaya çıkaran eserler yoluyla öğretilerek, öğrencilerde akademik düzeyde sahne teknikleri becerileri oluşturmak hedeflenmektedir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Sahne öncesi performans hazırlık sürecini etkili şekilde kullanır | Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sözlü Sınavlar, |
| 2 | Sahneleme anında postür ve mekan kullanımı hakkında bilgi sahibi olur | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınavlar, |
| 3 | Sahnede yüksek performans sağlamak için gerekli olan ses ve nefes tekniklerini beceri haline getirir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınavlar, |
| 4 | Sahnede eser yorumlama sürecinde mikrofon kullanımı ve selamlama tekniklerini uygular | Anlatım, | Sözlü Sınavlar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Sahne nedir, mekan özellikleri tarihsel süreç içinde nasıl bir değişim göstermiştir? | |
| 2 | Sahne nedir, mekan özellikleri tarihsel süreç içinde nasıl bir değişim göstermiştir? | |
| 3 | ALEXANDER Tekniği ve sahne duruşu | |
| 4 | Sahneleme öncesi hazırlık süreci | |
| 5 | Sahnede beden dili ve kullanımı | |
| 6 | Sahnede mikrofon kullanma teknikleri, | |
| 7 | Sahnede toplu icra sürecinde solo- koro- orkestranın sahne kullanımı | |
| 8 | Sahnede toplu icra sürecinde solo- koro- orkestranın sahne duruşu | |
| 9 | Sahneleme öncesi nefes ve ses terapisi yoluyla rahatlama çalışmaları | |
| 10 | Sahneleme öncesi nefes ve ses terapisi yoluyla rahatlama çalışmaları | |
| 11 | Sahne öncesi prova süreci | |
| 12 | Sahnede mekan kullanımı ve seyirci ile iletişim | |
| 13 | Sahnede selamlama ve alkış alma ritüelleri | |
| 14 | Sahnede selamlama ve alkış alma ritüelleri |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Nilgün Sazak ders notları Akademik makaleler Youtube videoları |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olur. | X | |||||
| 2 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri ses eğitimi alanında kullanabilecek düzeyde geliştirir. | X | |||||
| 3 | Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | X | |||||
| 4 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
| 5 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | X | |||||
| 6 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | X | |||||
| 7 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X | |||||
| 8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
| 9 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanlarında çok boyutlu düşünme ve uygulama becerisi geliştirir. | X | |||||
| 10 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanıyla ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | X | |||||
| 11 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | X | |||||
| 12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Sahne öncesi performans hazırlık sürecini etkili şekilde kullanır | 2 | 5 | 5 | 2 | 0 | 2 | 4 | 0 | 5 | 3 | 5 | 1 |
| 2 | Sahneleme anında postür ve mekan kullanımı hakkında bilgi sahibi olur | 0 | 5 | 0 | 2 | 4 | 5 | 0 | 0 | 2 | 1 | 5 | 0 |
| 3 | Sahnede yüksek performans sağlamak için gerekli olan ses ve nefes tekniklerini beceri haline getirir. | 2 | 5 | 1 | 4 | 1 | 3 | 5 | 0 | 5 | 3 | 5 | 0 |
| 4 | Sahnede eser yorumlama sürecinde mikrofon kullanımı ve selamlama tekniklerini uygular | 4 | 5 | 1 | 4 | 2 | 4 | 4 | 0 | 5 | 5 | 5 | 0 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 124 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||