| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Çalgı Vı (Viyola) | CVI 412 | 8 | 1 + 1 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. FUNDA ESİN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | İleri seviyede sol ve sağ el tekniklerinin kazandırılması.Bu teknik bilgilerin Türk müziği yorumculuğunda daha ileri seviyede olmasını sağlayabilmek. |
| Dersin İçeriği | İleri seviyede sol el tekniğinde kullanılan parmak tekniklerinin öğretilmesi.Yay tekniğinde ileri seviye baplı bağsız yay teknikleri. Saz semaisi ve peşrev formundakieserlerin ileri seviyede icrasının yapılabilmei |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Triole, Mordent ve parmak çarpma tekniği gelişir. | ||
| 2 | Hüseyni, Karcihar, Sultan-i yegah makam dizilerini çalış teknikleriyle geliştirir. | ||
| 3 | ileri seviye sol el parmak tekniği gelişir. | ||
| 4 | 4,8,12,16 bağlı yay tekniği gelişir. | ||
| 5 | Longa ,saz semaisi,Peşrev çalım tekniği gelişir. | ||
| 6 | Acilitesini geliştirir. |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | No27 Hans Sitt Practical Viola Method ileri seviye kısmından | Hans Sitt Practical Viola Method |
| 2 | 1.Haftanın tekrarı.ileriseviye kısmından sayfa:23 (4.pozisyon parmak tekniği),sayfa:26 | Hans Sitt Practische Viola Method |
| 3 | Karciğar Longa Aydın Oran ve 2. hafta tekrarı Sultâni Yegâh Peşrev Kanuni Hacı Arif Bey | TRT |
| 4 | Hüseyni Peşrev A.Sami Toker, Acem Aşiran saz semaisi Ferit Sıdal | TRT |
| 5 | Hüseyni Saz Semaisi Aydın Oran | TRT |
| 6 | Hans Sitt Practical Viola Method ileri seviye kısmından sayfa 23 ve 2. haftanın tekrarı | Hans Sitt Practical Viola Method |
| 7 | Hans Sitt Practical Viola Method ileri seviye kısmından sayfa 24 no18 | Hans Sitt Practical Viola Method |
| 8 | Hans Sitt Practical Viola Method ileri seviye kısmından sayfa 50 no38 | Hans Sitt Practical Viola Method |
| 9 | vize | |
| 10 | 2. haftannın tekrarı | |
| 11 | 3. ve 4. haftanın tekrarı | |
| 12 | 3. ve 8. haftanın tekrarı | |
| 13 | 2. ve 3. haftanın tekrarı | |
| 14 | Genel tekrar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Hans Sitt Practical Viola Method ,TRT |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olur. | X | |||||
| 2 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri ses eğitimi alanında kullanabilecek düzeyde geliştirir. | X | |||||
| 3 | Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | X | |||||
| 4 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
| 5 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | X | |||||
| 6 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | X | |||||
| 7 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X | |||||
| 8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
| 9 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanlarında çok boyutlu düşünme ve uygulama becerisi geliştirir. | X | |||||
| 10 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanıyla ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | X | |||||
| 11 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | X | |||||
| 12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Triole, Mordent ve parmak çarpma tekniği gelişir. | ||||||||||||
| 2 | Hüseyni, Karcihar, Sultan-i yegah makam dizilerini çalış teknikleriyle geliştirir. | ||||||||||||
| 3 | ileri seviye sol el parmak tekniği gelişir. | ||||||||||||
| 4 | 4,8,12,16 bağlı yay tekniği gelişir. | ||||||||||||
| 5 | Longa ,saz semaisi,Peşrev çalım tekniği gelişir. | ||||||||||||
| 6 | Acilitesini geliştirir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| Toplam | 0 |
| Toplam | 0 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Toplam İş Yükü | 114 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||