| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Müzik Endüstrisine Giriş | DKS 431 | 7 | 1 + 1 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi CENGİZ ATLAN |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi CENGİZ ATLAN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Konservatuvar öğrencilerinin öğrenci oldukları dönemde ve mezun olduktan sonraki dönemdeki müzik endüstrisi ile olan ilişkilerini ve iş alanlarının tanıtılması ve buna göre kendilerinin geliştirilmesi gereken yönlerinin geliştirilmesi ve hedeflerinin belirlenmesi |
| Dersin İçeriği | Müzik Endüstrinin tanımı, müziğin Türkiye'deki endüstriyel boyutu, konservatuvar öğrencilerinin istihdam edilebileceği iş alanları, kurumsal ilişkiler konusundaki iletişim tecrübe ve bilgi, akademik cv (özgeçmiş) hazırlama, |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Konservatuvar mezunlarının iş olanakları hakkında bilgi sahibi olur. | ||
| 2 | Formasyon derslerinin işlevini öğrenir. | ||
| 3 | Mesleği ile ilgili kurumlar ile iletişime geçme ve kendi profilini ortaya koyma becerisini kazanır. | ||
| 4 | Bireysel ve toplu müzik dersleri verir. | ||
| 5 | Müzik sektörü hakkında bilgi sahibi olur ve kendi yeterliliklerine uygun alanları belirler. | ||
| 6 | Müzik mesleği ile ilgili projeler üretir. |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Konservatuar öğrencilerinin öğrencilik ve mezuniyet sonrasında müzikle ilgili alanlarda istihdam edilmesi | Konservatuar öğrencilerinin öğrencilik döneminde ve mezuniyet sonrasında çalışabilecekleri alanların araştırılması |
| 2 | Müzik sektörünün konservatuvar öğrencisinden beklentileri | Müzik mesleğinin konservatuvar dışında ticaret yaptığı alanların belirlenmesi |
| 3 | Müzik endüstrisi ve konservatuarlar arasındaki ilişkiler | Müzik mesleğinin konservatuvar dışında ticaret yaptığı alanların belirlenmesi |
| 4 | Müzik sektörü ve konservatuvarlar arasındaki ilişkiler | Konservatuvar öğrencilerinin bulunduğu şehirdeki müzik sektörü hakkında alan araştırması yapması |
| 5 | Konservatuvar öğrencisi profilinin müzik sektöründen algılanışı. | Türkiyede konservatuvar öğrencilerinin müzik sektörü ve müzik mesleği konusundaki algılarının araştırılması |
| 6 | Pedagojik formasyon derslerinin pratikteki uygulamaları | Öğretmenlik formasyonu derslerinin müzik öğretmenliği mesleğindeki karşılıklarının araştırılması |
| 7 | Enstrüman becerisinin müzik öğretmenliği seçimindeki yeri ve önemi | Enstrüman ve piyano çalma becerisinin müzik öğretmenliği mesleğindeki öneminin tartışılması |
| 8 | Genel tekrar | Öğrenilen bilgilerin ara sınav aracılığıyla tekrar edilmesi |
| 9 | Konservatuvar eğitimiyle müzik sektöründe serbest çalışmalar ile ilgilenmenin yolları | Müzik sektöründe bireysel olarak yapılabilecek serbest çalışmaların araştırılması |
| 10 | Proje üretme | Müzik mesleği ile ilgili müzik sektöründe ticari anlamda yeni projeler üretilmesi |
| 11 | Belediyeler bünyesinde açılan müzik ve enstrüman icracılığı kursları | Okulun bulunduğu il veya ilçelerde belediyeler tarafından açılan halk eğitim merkezi ve diğer kurumsal faliyetler hakkında bilgi toplanması |
| 12 | Birebir ve toplu müzik dersleri | Enstrüman veya toplu müzik derslerinin nasıl yapılabileceği konusunda ön bilgiler |
| 13 | Enstrüman yapım ve satımı | Enstrüman yapılm bölümü öğrencisi olmayan öğrencilerin de bu konuyla ilgili becerilerininin ve isteklerinin tartışılması |
| 14 | Genel tekrar | Bu dönemde öğrenilen bilgilerin yıl sonu final sınavı ile tekrar edilmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Öğretim görevlisi Dr. Cengiz Atlan ders notları |
| Ders Kaynakları | Özcan Demirel "Eğitimde Program Geliştirme" Ali Uçan "Müzik Eğitimi" Nuray Senemoğlu "Gelişim Öğrenme ve Öğretim" |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olur. | X | |||||
| 2 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri ses eğitimi alanında kullanabilecek düzeyde geliştirir. | X | |||||
| 3 | Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | X | |||||
| 4 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
| 5 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | X | |||||
| 6 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | X | |||||
| 7 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X | |||||
| 8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
| 9 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanlarında çok boyutlu düşünme ve uygulama becerisi geliştirir. | X | |||||
| 10 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanıyla ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | X | |||||
| 11 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | X | |||||
| 12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Konservatuvar mezunlarının iş olanakları hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
| 2 | Formasyon derslerinin işlevini öğrenir. | ||||||||||||
| 3 | Mesleği ile ilgili kurumlar ile iletişime geçme ve kendi profilini ortaya koyma becerisini kazanır. | ||||||||||||
| 4 | Bireysel ve toplu müzik dersleri verir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
| 5 | Müzik sektörü hakkında bilgi sahibi olur ve kendi yeterliliklerine uygun alanları belirler. | ||||||||||||
| 6 | Müzik mesleği ile ilgili projeler üretir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Kısa Sınav | 3 | 8 | 24 |
| Final | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||