| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Türk Dünyası Müzikleri | DKS 422 | 8 | 1 + 1 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MAHİR MAK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Araş.Gör.Mehmet Der |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Türk topluluklarının yaşadığı coğrafyalarda yaşayan ya da yaşamış müzik kültürlerinin tarihten bugüne göstermek, belgelemektir. |
| Dersin İçeriği | Türk müzik kültürü, Türki cumhuriyetler, Türk müzik kültürü tarihi, Türk müzik kültürü uygulamaları. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Müziğin bir olgu olarak insan yaşamındaki yeri ve önemi, binlerce yıldır dünyanın çeşitli köşelerinde aldığı biçimler, geçirdiği değişim ve gelişimler ile müzikte Doğu ve Batı modellemesinin anlaşılmasını sağlar. | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Sözlü Sınavlar, |
| 2 | Müzik ve geçmiş arasındaki bağlantıyı kurabilme | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 3 | müziğin tarihsel gelişimini anlamak | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 4 | müziğin birleştiren yönlerini keşfetme | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 5 | müziğin tarihsel devinimini somutlaştırma | Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Türk Müziği Tarihi yazılı kaynakları | yok |
| 2 | Türk müziğinin bileşenleri | yok |
| 3 | İslamiyet öncesi müzik | yok |
| 4 | İslamiyet sonrası müzik | yok |
| 5 | Türk müziği yazılı kaynaklarının tasnifi | yok |
| 6 | Kaynaklarda adı geçen Türk müziğine yön veren kişiler | yok |
| 7 | genel tekrar | yok |
| 8 | Osmanlı-Türk müziği | yok |
| 9 | Türk müziğinin uzak doğu bağlantıları | yok |
| 10 | Türk devletlerinde müziğin tarihi | yok |
| 11 | Azerbaycan müzik kültürü | yok |
| 12 | Türk topluluklarının müzik kültürüne göre sınıflandırılması | yok |
| 13 | Türk dünyası müzik kültürünün bileşenleri | yok |
| 14 | Genel tekrar | yok |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | öğretim elemanı ders notları |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olur. | X | |||||
| 2 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri ses eğitimi alanında kullanabilecek düzeyde geliştirir. | X | |||||
| 3 | Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | X | |||||
| 4 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
| 5 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | X | |||||
| 6 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | X | |||||
| 7 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X | |||||
| 8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
| 9 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanlarında çok boyutlu düşünme ve uygulama becerisi geliştirir. | X | |||||
| 10 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanıyla ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | X | |||||
| 11 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | X | |||||
| 12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Müziğin bir olgu olarak insan yaşamındaki yeri ve önemi, binlerce yıldır dünyanın çeşitli köşelerinde aldığı biçimler, geçirdiği değişim ve gelişimler ile müzikte Doğu ve Batı modellemesinin anlaşılmasını sağlar. | 4 | 4 | 5 | |||||||||
| 2 | Müzik ve geçmiş arasındaki bağlantıyı kurabilme | 5 | |||||||||||
| 3 | müziğin tarihsel gelişimini anlamak | 5 | |||||||||||
| 4 | müziğin birleştiren yönlerini keşfetme | ||||||||||||
| 5 | müziğin tarihsel devinimini somutlaştırma | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 40 |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 127 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,08 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||