| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Alan Araştırması | DKS 419 | 7 | 1 + 1 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MAHİR MAK |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. MAHİR MAK, |
| Dersin Yardımcıları | Araş.Gör Mehmet Der |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Saha çalışmalarında deneyimli araştırmacılar yetiştirmek |
| Dersin İçeriği | Sosyal bilimlerde çalışma yapan araştırmacılar için saha çalışmalarında izlenecek yöntem ve teknikleri kapsar |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | alan-sahayı tanımlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
| 2 | alan araştırması tecrübesi edinir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | alan araştırmalarında teorik bilgiye ulaşır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | alan araştırmalarındaki gerekli teknik ekipmanı seçer | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | alan çalışmalarının transkripsiyonunu yapar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | alan nedir | yok |
| 2 | alan araştırmalarında bilimsellik | yok |
| 3 | sosyal bilimlerde alan tanımı | yok |
| 4 | alan araştırmalarında metot | yok |
| 5 | nicel metotlar | yok |
| 6 | nitel metotlar | yok |
| 7 | nicel metot sınıflamaları | yok |
| 8 | nitel metot sınıflamaları | yok |
| 9 | vize | yok |
| 10 | genel tekrar | yok |
| 11 | örnek alan araştırması | yok |
| 12 | çalışmaların değerlendirilmesi | yok |
| 13 | alan araştırmalarında dikkat edilecek noktalar | yok |
| 14 | final sınav hazırlığı | yok |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Öğretim elemanı ders notları |
| Ders Kaynakları | M. DUVERGER (Çev. Ünsal Oskay) Sosyal Bilimlere Giriş, Bilgi Yayınevi, 1999. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olur. | X | |||||
| 2 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri ses eğitimi alanında kullanabilecek düzeyde geliştirir. | X | |||||
| 3 | Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | X | |||||
| 4 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
| 5 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | X | |||||
| 6 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | X | |||||
| 7 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X | |||||
| 8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
| 9 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanlarında çok boyutlu düşünme ve uygulama becerisi geliştirir. | X | |||||
| 10 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanıyla ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | X | |||||
| 11 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | X | |||||
| 12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | alan-sahayı tanımlar | 5 | 5 | 5 | |||||||||
| 2 | alan araştırması tecrübesi edinir | 5 | 5 | 5 | |||||||||
| 3 | alan araştırmalarında teorik bilgiye ulaşır | 5 | 5 | 5 | |||||||||
| 4 | alan araştırmalarındaki gerekli teknik ekipmanı seçer | 5 | 5 | 5 | |||||||||
| 5 | alan çalışmalarının transkripsiyonunu yapar | 5 | 5 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Ödev | 40 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 0 | 0 |
| Toplam İş Yükü | 122 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,88 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||