| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Türk Müziği Nazariyatı ve Solfeji V | TMN 301 | 5 | 2 + 2 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof. HATİCE SELEN TEKİN |
| Dersi Verenler | Prof. HATİCE SELEN TEKİN, Prof.Dr. SERTAN DEMİR, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Türk Müziği Makam bilgisinde Mürekkep (birleşik) makamların ve büyük usullerin öğretilmesi. |
| Dersin İçeriği | Mürekkep (bileşik) makamlar, Büyük usuller |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | He / she will have information about the Mürekkep (United ) makams. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınavlar, |
| 2 | Learns the concept of the past, analyze the sample works. | ||
| 3 | Will have information on the classification of Mürekkep (Unified) makams. | ||
| 4 | Mürekkep (Unified) makams perform sample works, analyze the works. | ||
| 5 | Learns the great methods (rhythms), makes applications. |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Mürekkep (birleşik) kavramlarının incelenmesi. | Türk Müziği Nazariyatı Ve Solfej II (Ders Kitabı) Hatice Selen TEKİN Türk Musıkısi Nazariyatı ve Usulleri Kitabı İsmail Hakkı ÖZKAN |
| 2 | Geçki Kavramı, Geçki kavramının bestekarlara göre incelenmesi. | Türk Müziği Nazariyatı Ve Solfej II (Ders Kitabı) Hatice Selen TEKİN Türk Musıkısi Nazariyatı ve Usulleri Kitabı İsmail Hakkı ÖZKAN |
| 3 | Buselik Perdesi Üzerinde karar veren Mürekkep Makamlar Nişabur Makamı | |
| 4 | Nişabur Makamında Solfej Uygulamaları, 12, 14, 15, 16 zamanlı usullerin incelenmesi. | |
| 5 | Segah Perdesinde Karar Eden Makamlar, Segah Makamı/ 20 zamanlı usullerin incelenmesi | |
| 6 | Hüzzam Makamı/ 24 zamanlı nim sakil usulü | |
| 7 | 24 zamanlı Nim sakil usulü üzerine uygulamalar | |
| 8 | Dügah Perdsesinde Karar veren Makamlar Saba Makamı | |
| 9 | Şehnaz Makamı, büyük usullerde örnek eserler | |
| 10 | Dügah Perdesinde Karar veren tüm makamların incelenmesi. | |
| 11 | Rast Perdesinde Karar eden makamlar, Nikriz Makamı, 28 zamanlı devrikebir usuülü | |
| 12 | Zavil Makamı, büyük usullerde örnek eserler | |
| 13 | Genel Tekrar | |
| 14 | Genel Tekrar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Türk Müziği Nazariyatı Ve Solfej II (Ders Kitabı) Hatice Selen TEKİN Müzik Eğitimi Yayınları 2014 Türk Musıkısi Nazariyatı ve Usulleri Kitabı İsmail Hakkı ÖZKAN Ötüken Yayınevi 2006 |
| Ders Kaynakları | Türk Müziği Nazariyatı Ve Solfej II (Ders Kitabı) Hatice Selen TEKİN Müzik Eğitimi Yayınları 2014 Türk Musıkısi Nazariyatı ve Usulleri Kitabı İsmail Hakkı ÖZKAN Ötüken Yayınevi 2006 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olur. | X | |||||
| 2 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri ses eğitimi alanında kullanabilecek düzeyde geliştirir. | X | |||||
| 3 | Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | X | |||||
| 4 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
| 5 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | X | |||||
| 6 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | X | |||||
| 7 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X | |||||
| 8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
| 9 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanlarında çok boyutlu düşünme ve uygulama becerisi geliştirir. | X | |||||
| 10 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanıyla ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | X | |||||
| 11 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | X | |||||
| 12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | He / she will have information about the Mürekkep (United ) makams. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 3 |
| 2 | Learns the concept of the past, analyze the sample works. | ||||||||||||
| 3 | Will have information on the classification of Mürekkep (Unified) makams. | ||||||||||||
| 4 | Mürekkep (Unified) makams perform sample works, analyze the works. | ||||||||||||
| 5 | Learns the great methods (rhythms), makes applications. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 80 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 147 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,88 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||