| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Çalgı V (Gitar) | CGI 411 | 7 | 1 + 1 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ATAKAN MEŞEKIRAN |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. ATAKAN MEŞEKIRAN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Belirli metotlar üzerinden egzersizler ile eser çalmaya ve çalışmaya hazırlık. |
| Dersin İçeriği | Klasik gitarda sağ ve sol el teknikleri, eser deşifre, çalışmaya ve icraya hazırlık ve yöntemler. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Sağ el teknik çalıştırılması. | ||
| 2 | Sol el teknik çalıştırılması. | ||
| 3 | Deşifre ve ileri icracılık yöntemleri. çalıştırışması. | ||
| 4 | Eserlerin seslendirilmesinde dikat edilecek hususlar. |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Papararo üzerinden boş tel sağ el egzersizlerinin verilmesi | |
| 2 | Papararo üzerinden verilen boş tel sağ el egzersizlerinin kontrol edilmesi | |
| 3 | Arenas 2 eğitim kitabından sol el egzersizlerinin verilmesi | |
| 4 | Arenas 2 eğitim kitabından verilen sol el egzersizlerinin kontrol edilmesi | |
| 5 | Dönem içi etüt ve eserin belirlenmesi ve deşifre edilmesi | |
| 6 | Dönem içi etüt ve eserin kontrol edilmesi | |
| 7 | VİZE- DÖNEM İÇİ ETÜDÜN SESLENDİRİLMESİ | |
| 8 | Muaro Gangi üzerinden dolu tel sağ el egzersizlerin verilmesi | |
| 9 | Muaro Gangi üzerinden verilen dolu tel sağ el egzersizlerinin kontrol edilmesi | |
| 10 | Arenas 2 eğitim kitabından sol el legato egzersizlerinin verilmesi | |
| 11 | Arenas 2 eğitim kitabından verilen sol el legato egzersizlerinin kontrol edilmesi | |
| 12 | Dönem içi eserin kontrol edilmesi | |
| 13 | Dönem içi eserin kontrol edilmesi | |
| 14 | Dönem içi eserin kontrol edilmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Arenas 1 ve 2 gitar metodu. Paparora ve Gangi gitar metodu. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olur. | ||||||
| 2 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri ses eğitimi alanında kullanabilecek düzeyde geliştirir. | ||||||
| 3 | Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | ||||||
| 4 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
| 5 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | ||||||
| 6 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | ||||||
| 7 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | ||||||
| 8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
| 9 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanlarında çok boyutlu düşünme ve uygulama becerisi geliştirir. | ||||||
| 10 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanıyla ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||
| 11 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | ||||||
| 12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Sağ el teknik çalıştırılması. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
| 2 | Sol el teknik çalıştırılması. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
| 3 | Deşifre ve ileri icracılık yöntemleri. çalıştırışması. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||
| 4 | Eserlerin seslendirilmesinde dikat edilecek hususlar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 2. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Kısa Sınav | 3 | 10 | 30 |
| Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
| Final | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 111 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,44 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||