| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Çalgı V (Bağlama) | CBA 411 | 7 | 1 + 1 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. KAZIM GÜRKAN |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. KAZIM GÜRKAN, Öğr.Gör. EMRE KARABULUT, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Konya yöresi Bağlama çalım tekniğinin öğrenilmesi |
| Dersin İçeriği | Bölgede kullanılan bağlama çalım tekniğinin, uygun eser örnekleri ile öğretilmesi. |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Konya yöresi Bağlama çalım tekniğinin öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | Sözlü Sınavlar, Performans Değerlendirme, |
| 2 | Üst tellerdeki seslerde baş parmağın kullanılmasını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | Sözlü Sınavlar, Performans Değerlendirme, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| 3 | Bölgede kullanılan Bağlama çalım tekniğini, uygun eser örnekleri ile pekiştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, | Sözlü Sınavlar, Performans Değerlendirme, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | yöre müzik geleğinin incelenmesi | |
| 2 | Tezenenin oluşumu | |
| 3 | uygun etütlerle çalıma | |
| 4 | Uygun eserlerin çalışılması | |
| 5 | Uygun eserlerin çalışılması | |
| 6 | Uygun eserlerin çalışılması | |
| 7 | Uygun eserlerin çalışılması | |
| 8 | ara sınav | |
| 9 | Uygun eserlerin çalışılması | |
| 10 | Uygun eserlerin çalışılması | |
| 11 | Uygun eserlerin çalışılması | |
| 12 | Uygun eserlerin çalışılması | |
| 13 | Uygun eserlerin çalışılması | |
| 14 | Uygun eserlerin çalışılması |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Savaş Ekici, Bağlama Eğitimi Yöntem ve Teknikler |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olur. | X | |||||
| 2 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri ses eğitimi alanında kullanabilecek düzeyde geliştirir. | X | |||||
| 3 | Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | X | |||||
| 4 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
| 5 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | X | |||||
| 6 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | X | |||||
| 7 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X | |||||
| 8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
| 9 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanlarında çok boyutlu düşünme ve uygulama becerisi geliştirir. | X | |||||
| 10 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanıyla ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | X | |||||
| 11 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | X | |||||
| 12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Konya yöresi Bağlama çalım tekniğinin öğrenir. | ||||||||||||
| 2 | Üst tellerdeki seslerde baş parmağın kullanılmasını öğrenir. | ||||||||||||
| 3 | Bölgede kullanılan Bağlama çalım tekniğini, uygun eser örnekleri ile pekiştirir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 60 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 1 | 1 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Toplam İş Yükü | 117 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,68 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||