| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Çalgı Iv (Mey-Zurna) | CMZ 312 | 6 | 1 + 1 | 2 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi CENGİZ ATLAN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Türk Müziği Unsurlarını birbirleriyle ilişkileri bakımından ele almak. Enstrümanını tanıyabilmesini sağlamak. Makamların tanınmasını ve icrasını yerine getirebilme becerisini edinmek.Metot ile ilgili deneyim kazanmasına yardım etmek |
| Dersin İçeriği | Çalgının tanımı, tutuş tekniği, basit egzersizlerin çalınması. Metot takibi, eserin icrası, seviyeye uygun egzersizlerin çalınması, banttan dikte çalışmaları, nota yazım şekilleri. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Bir enstrümanı yeterli seviyede çalma becerisini kazanır | Grupla Çalışma, | |
| 2 | Metot ile ilgili deneyim kazanır. | Soru-Cevap, | |
| 3 | Alternatif kaynaklar göstererek, konulara geniş bir bakış açısıyla değerlendirilmesini sağlar. | Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | Makamların tanınması ve icrasını yerine getirir. | Gezi / Gözlem, | |
| 5 | Türk müziğinin unsurlarını birbirleriyle ilişkileri bakımından ele alır. | Deney ve Laboratuvar, | |
| 6 | Dersin amacına uygun olarak, öğrenim yöntem ve teknikleriyle temel kavramları verir. | Deney ve Laboratuvar, | |
| 7 | Teknik ve icra bakımdan uygulama yapar. | Deney ve Laboratuvar, | |
| 8 | Makam ve nota bilgisini geliştirir | Rol Oynama, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Hüzzam Makamı Dizisi | Hüzzam Makamı Dizisinde Örnek Etütler eserlerinin notası |
| 2 | Hüzzam Dizisi Repertuar | Bacadan Aşıyor Ayvanın Dalı, Çeçen Kızı |
| 3 | Hüzzam Dizisi Repertuar | Ağır Halay, Dere Geçit Vermezse |
| 4 | Hüzzam Dizisi Repertuar | Salına Salına Suya Gidersin, Çiçek Halayı |
| 5 | Hüzzam Dizisi Repertuar | Nare, Karşıdadır Evleri (Emmoğlu) |
| 6 | Hüzzam Dizisi Repertuar | Kama Seyirlik Oyunu, Artova Üç Ayağı |
| 7 | Hüzzam Dizisi Repertuar | Karşıda Çevirmeler, Hel Hele Verin Geline |
| 8 | Segâh Makamı Dizi | Segâh Makamı Dizisinde Örnek Etütler |
| 9 | Segâh Dizisi Repertuar | Tokat Halayı, Havası Kalalıyam Kalalı |
| 10 | Segâh Dizisi Repertuar | Anacan, Baharın GülĢen Çağında |
| 11 | Segâh Dizisi Repertuar | Aylı Gece Serin Gülek Göy Çemen, Bir Fındığın Ġçini eserlerinin notası |
| 12 | Segâh Dizisi Repertuar | Lele Barı, Havuz BaĢının Gülleri |
| 13 | Segâh Dizisi Repertuar | Bize Derler Saçaklının Uşağı, Karşılama |
| 14 | Segâh Dizisi Repertuar | Pencereden Kar Gelir, Sarhoş Barı eserlerinin notası |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Cebrail Kalın Mey Metodu Kitabı, Hasan Hüseyin Şahin Ders Notları. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olur. | ||||||
| 2 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri ses eğitimi alanında kullanabilecek düzeyde geliştirir. | ||||||
| 3 | Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | ||||||
| 4 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
| 5 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | ||||||
| 6 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | ||||||
| 7 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | ||||||
| 8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
| 9 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanlarında çok boyutlu düşünme ve uygulama becerisi geliştirir. | ||||||
| 10 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanıyla ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||
| 11 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | ||||||
| 12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Bir enstrümanı yeterli seviyede çalma becerisini kazanır | ||||||||||||
| 2 | Metot ile ilgili deneyim kazanır. | ||||||||||||
| 3 | Alternatif kaynaklar göstererek, konulara geniş bir bakış açısıyla değerlendirilmesini sağlar. | ||||||||||||
| 4 | Makamların tanınması ve icrasını yerine getirir. | ||||||||||||
| 5 | Türk müziğinin unsurlarını birbirleriyle ilişkileri bakımından ele alır. | ||||||||||||
| 6 | Dersin amacına uygun olarak, öğrenim yöntem ve teknikleriyle temel kavramları verir. | ||||||||||||
| 7 | Teknik ve icra bakımdan uygulama yapar. | ||||||||||||
| 8 | Makam ve nota bilgisini geliştirir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 55 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
| 2. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
| 3. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 1 | 3 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Toplam İş Yükü | 101 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||