| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Çalgı Iv (Bağlama) | CBA 312 | 6 | 1 + 1 | 2 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. KAZIM GÜRKAN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bağlama Çalgısının yörelere özgü icra tekniklerinin öğretilmesi amacıyla, Konya Yöresi, yöresel uslup ve tezene özelliklerini öğretme. |
| Dersin İçeriği | Konya Yöresi tezene örneklemeleri, tezene kullanımında sağ el ve sol el koordinasyon çalışmaları, Konya Yöresi icra tekniğinin geliştirilmesine yönelik yöreye özgü eser icraları. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Konya Tezenesini Öğrenir | ||
| 2 | |||
| 3 |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Konya Yöresi Tezene Kullanımı Öğretilmesi. | |
| 2 | Konya Yöresi Tezene Çalışmaları | |
| 3 | Konya Yöresi Tezene Çalışmaları / Metronom Eşlikli | |
| 4 | Konya Yöresi 1 No'lu Eser/Etüt özelinde Perde/Nota yerleri için parmak pozisyon çalışmaları. | |
| 5 | Konya Yöresi 1 No'lu Eser/Etüt İcrası | |
| 6 | Konya Yöresi 2 No'lu Eser/Etüt özelinde Perde/Nota yerleri için parmak pozisyon çalışmaları. | |
| 7 | Teke Yöresi 2 No'lu Eser/Etüt İcrası | |
| 8 | Konya Yöresi 3 No'lu Eser/Etüt özelinde Perde/Nota yerleri için parmak pozisyon çalışmaları. | |
| 9 | Konya Yöresi 3 No'lu Eser/Etüt İcrası | |
| 10 | Konya Yöresi 4 No'lu Eser/Etüt özelinde Perde/Nota yerleri için parmak pozisyon çalışmaları. | |
| 11 | Konya Yöresi 4 No'lu Eser/Etüt İcrası | |
| 12 | Konya Yöresi 5 No'lu Eser/Etüt özelinde Perde/Nota yerleri için parmak pozisyon çalışmaları. | |
| 13 | Konya Yöresi 5 No'lu Eser/Etüt İcrası | |
| 14 | Konya Yöresi Özelinde TRT Repertuvarı Deşifraj ve Tezene uygulama çalışmaları. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | TRT Türk Halk Müziği Repertuvarı, Kaynak Kişilere ait görüntü ve ses kayıtları, Bağlama Eğitimi Ders Notları (M.Kürşad Türkay) |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olur. | ||||||
| 2 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri ses eğitimi alanında kullanabilecek düzeyde geliştirir. | ||||||
| 3 | Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | ||||||
| 4 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
| 5 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | ||||||
| 6 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | ||||||
| 7 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | ||||||
| 8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
| 9 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanlarında çok boyutlu düşünme ve uygulama becerisi geliştirir. | ||||||
| 10 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanıyla ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||
| 11 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | ||||||
| 12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Konya Tezenesini Öğrenir | ||||||||||||
| 2 | |||||||||||||
| 3 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
| 2. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 1 | 3 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 101 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||