| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Çalgı III (Bağlama) | CBA 311 | 5 | 1 + 1 | 2 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. KAZIM GÜRKAN |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. KAZIM GÜRKAN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Bağlama Çalgısının yörelere özgü icra tekniklerinin öğretilmesi amacıyla, Zeybek Yöresi, yöresel uslup ve tezene özelliklerini öğretme. |
| Dersin İçeriği | Zeybek tezenesi örneklemeleri, 2/4, 4/4, 9/2, 9/4 ve 9/8 ritim tartımlarında tezene kullanımında sağ el ve sol el koordinasyon çalışmaları, Zeybek tezenesi icra tekniğinin geliştirilmesine yönelik yöreye özgü eser icraları. |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Bağlama çalgısının yörelere özgü icra teknikleri hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, | Sözlü Sınavlar, Performans Değerlendirme, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| 2 | Bağlama üzerindeki arızalı sesleri öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, | Sözlü Sınavlar, Performans Değerlendirme, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| 3 | Azeri ve Teke yöresi uslup ve tavrını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, | Sözlü Sınavlar, Performans Değerlendirme, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Zeybek İcrası Tezene Kullanımı Öğretilmesi. | |
| 2 | Zeybek İcrası Tezene Çalışmaları | |
| 3 | Zeybek İcrası Tezene Çalışmaları / Metronom Eşlikli | |
| 4 | Zeybek Tezenesi 1 No'lu Eser/Etüt özelinde Perde/Nota yerleri için parmak pozisyon çalışmaları. | |
| 5 | Zeybek Tezenesi 1 No'lu Eser/Etüt İcrası | |
| 6 | Zeybek Tezenesi 2 No'lu Eser/Etüt özelinde Perde/Nota yerleri için parmak pozisyon çalışmaları. | |
| 7 | Zeybek Tezenesi 2 No'lu Eser/Etüt İcrası | |
| 8 | Zeybek Tezenesi 3 No'lu Eser/Etüt özelinde Perde/Nota yerleri için parmak pozisyon çalışmaları. | |
| 9 | Zeybek Tezenesi 3 No'lu Eser/Etüt İcrası | |
| 10 | Zeybek Tezenesi 4 No'lu Eser/Etüt özelinde Perde/Nota yerleri için parmak pozisyon çalışmaları. | |
| 11 | Zeybek Tezenesi 4 No'lu Eser/Etüt İcrası | |
| 12 | Zeybek Tezenesi 5 No'lu Eser/Etüt özelinde Perde/Nota yerleri için parmak pozisyon çalışmaları. | |
| 13 | Zeybek Tezenesi 5 No'lu Eser/Etüt İcrası | |
| 14 | Zeybek Tezenesi Özelinde TRT Repertuvarı Deşifraj ve Tezene uygulama çalışmaları. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | TRT Türk Halk Müziği Repertuvarı, Kaynak Kişilere ait görüntü ve ses kayıtları, Bağlama Eğitimi Ders Notları (M.Kürşad Türkay) |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olur. | ||||||
| 2 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri ses eğitimi alanında kullanabilecek düzeyde geliştirir. | ||||||
| 3 | Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | ||||||
| 4 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
| 5 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | ||||||
| 6 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | ||||||
| 7 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | ||||||
| 8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
| 9 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanlarında çok boyutlu düşünme ve uygulama becerisi geliştirir. | ||||||
| 10 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanıyla ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||
| 11 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | ||||||
| 12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Bağlama çalgısının yörelere özgü icra teknikleri hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||||||||
| 2 | Bağlama üzerindeki arızalı sesleri öğrenir. | ||||||||||||
| 3 | Azeri ve Teke yöresi uslup ve tavrını öğrenir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 60 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 1 | 3 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 101 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||