| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Çalgı III (Keman) | CKE 311 | 5 | 1 + 1 | 2 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ATALAY DURMAZ |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. ATALAY DURMAZ, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu derste Rast Makamında yazılmış peşrevlerin doğru bir şekilde icra edilmesi amaçlanmıştır |
| Dersin İçeriği | Ders içeriğinde Rast makamında Sol majör tonunda yazılmış egzersizler ve eserler bulunmaktadır |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Rast Makamı perdelerinin Kemanda çalınması | Tartışma, | Kısa Cevaplı Testler, |
| 2 | Peşrev formunun kavranması | Tartışma, | Kısa Cevaplı Testler, |
| 3 | 1 numaralı parmakla yapılan çarpma | Tartışma, | Kısa Cevaplı Testler, |
| 4 | Türk müiğinde trnaspoze meselesinin kavranması | Tartışma, | Kısa Cevaplı Testler, |
| 5 | Sol majör tonunda Menuet çalınması | Tartışma, | Kısa Cevaplı Testler, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Rast Peşrevi Refik Fersan No: 2 | TRT Repertuarı |
| 2 | Hersey modern violin method No: 14 | Hersey Modern Violin Method |
| 3 | Rast Peşrev Çoban Giray No 1 | TRT Repertuarı |
| 4 | Hersey modern violin method No: 15-16 | Hersey Modern Violin Method |
| 5 | Rast Peşrev Meçhul Düşems | TRT Repertuarı |
| 6 | Hersey modern violin method 19. Sayfa | Hersey Modern Violin Method |
| 7 | Rast Peşrevi Osman Dede Gül Devri | TRT Repertuarı |
| 8 | Vize Haftası | Suzuki Metodu |
| 9 | New Scholl Of Violin Studies 1. Kitap 1. Sayfa | New Scholl Of Violin Studies 1. Kitap |
| 10 | Suzuki Menuet 1 | Suzuki Metodu |
| 11 | Rast Peşrev Hasan Ağa | TRT Repertuarı |
| 12 | Suzuki Menuet 2 | Suzuki Metodu |
| 13 | Rast Peşrev Refik Fersan Musahabat-ı Musikiyye | TRT Repertuarı |
| 14 | New Scholl Of Violin Studies 1. Kitap 2. Sayfa |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Hersey modern violin method ve Trt Repertuarı-New School Of Violin Studies Volume 1 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olur. | ||||||
| 2 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri ses eğitimi alanında kullanabilecek düzeyde geliştirir. | ||||||
| 3 | Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | ||||||
| 4 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
| 5 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | ||||||
| 6 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | ||||||
| 7 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | ||||||
| 8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
| 9 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanlarında çok boyutlu düşünme ve uygulama becerisi geliştirir. | ||||||
| 10 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanıyla ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||
| 11 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | ||||||
| 12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Rast Makamı perdelerinin Kemanda çalınması | ||||||||||||
| 2 | Peşrev formunun kavranması | ||||||||||||
| 3 | 1 numaralı parmakla yapılan çarpma | ||||||||||||
| 4 | Türk müiğinde trnaspoze meselesinin kavranması | ||||||||||||
| 5 | Sol majör tonunda Menuet çalınması |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 80 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 99 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,96 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||