| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Çalgı I (Viyola) | CVI 211 | 3 | 1 + 1 | 2 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. FUNDA ESİN |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. FUNDA ESİN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Düzgün bir viyola ve yay tutuşu. Ritmik uygulamalar, egzersizler, etüdler, parçalar ile sol el parmak ve sağ kol yay tekniğini güçlendirmek. |
| Dersin İçeriği | viyola ve yayı doğru tutuş kuralları. Tüm tellerde ritmik kol hareketleriyle yay egzersizleri. Sol el ve sağ kol egzersizleriyle örnek uygulama parçaları, etüdler. Sağ kol yay tekniğini güçlendirici ritmik parçalar. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Yay kullanım tekniğini geliştirir. | Tartışma, | Kısa Cevaplı Testler, |
| 2 | Viyolada 1.pozisyon kullanım becerisini kazanır. | Tartışma, | Kısa Cevaplı Testler, |
| 3 | Do majör,re majör,sol majör,fa majör gamlarını öğrenir. | Tartışma, | Kısa Cevaplı Testler, |
| 4 | İki bağlı-bağsız yay tekniğini geliştirir. | Tartışma, | Kısa Cevaplı Testler, |
| 5 | Acilitesini geliştirir. | Tartışma, | Kısa Cevaplı Testler, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Viyola hakkında genel bilgi.Viyola ve yayı doğru tutuş kuralları.Boş tellerde yay egzersizleri.Sol elin tellerdeki doğru konumu ve pratik uygulama çalışmaları,sayfa:8,9 | Carl Weber Premier Viola Method |
| 2 | 1.Haftanın tekrarı.Tüm tellerde 4.parmak kullanımı sayfa:9,parmak teknikleri sayfa:10,11/sayfa:6 | Carl Weber Premier Viola Method/Berta Volmer Viola Method1 |
| 3 | Do majör,sol majör gamları (1 oktav)sayfa:11./sayfa:7 etüd no11,sayfa:8 parça no17 | Carl Weber Premier Viola Method/Berta Volmer Viola Method1 |
| 4 | 2.Haftanın tekrarı.Geniş yay kullanımı konusu no1 | Cassi Harvey Viola Bowing Free Mini Open String Workouts1 |
| 5 | 1.Haftanın tekrarı.Do majör gamı.sayfa:13 no23 | Berta Volmer Viola Method1 |
| 6 | Boş tellerde ritmik yay teknikleri,no2 /Rast ve Buselik makam seslerinde örnek uygulamalar /düet veya trio örnek eser uygulamaları . | Cassia Harvey Viola Bowing Free Mini Open String Workouts1,TRT |
| 7 | 2.Haftanın tekrarı.Boş tellerde 2 bağlı-bağsız yay teknikleri no3,4 /Medhal formunda bilgi ve Rast Medhal Amir Ateş | Cassia Harvey Viola Bowing Free Mini Open String Workouts1,TRT |
| 8 | Vize | |
| 9 | Sol majör gamı sayfa:11/ Sayfa:15 no29 a,b,c uygulamaları /Buselik Medhal Aydın Oran | Carl Weber Premier Viola Method/Berta Volmer Viola Method1,TRT |
| 10 | 9.Haftanın tekrarı.Her telde 2 bağlı ve triole uygulamalar no5,6 / Rast Medhal Ali Rıfat Bey /sayfa:44 | Cassia Harvey Viola Bowing Free Mini Open String Workouts, TRT,Carl Weber Premier viola medhod |
| 11 | Re majör ,fa majör gamları sayfa:12,13 ,sayfa:45 | Carl Weber Premier Viola Method/Carl Weber PAremier viola medhod |
| 12 | Sayfa:7 etüd no11,sayfa:8 no17./ No1 | Berta Volmer Viola Method1/Cassia Harvey Viola Bowing Free Mini Open String Workouts1 |
| 13 | Tüm tellerde 4.parmak egzersizleri sayfa:18 no34 | Berta Volmer Viola Method1 |
| 14 | Genel Tekrar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Carl Weber Premier Viola Method, Berta Volmer Viola Method 1, Cassia Harvey Viola Boving Free mini Open String Workouts |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olur. | ||||||
| 2 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri ses eğitimi alanında kullanabilecek düzeyde geliştirir. | ||||||
| 3 | Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | ||||||
| 4 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
| 5 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | ||||||
| 6 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | ||||||
| 7 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | ||||||
| 8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
| 9 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanlarında çok boyutlu düşünme ve uygulama becerisi geliştirir. | ||||||
| 10 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanıyla ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | ||||||
| 11 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | ||||||
| 12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Yay kullanım tekniğini geliştirir. | ||||||||||||
| 2 | Viyolada 1.pozisyon kullanım becerisini kazanır. | ||||||||||||
| 3 | Do majör,re majör,sol majör,fa majör gamlarını öğrenir. | ||||||||||||
| 4 | İki bağlı-bağsız yay tekniğini geliştirir. | ||||||||||||
| 5 | Acilitesini geliştirir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
| 1. Ara Sınav | 55 |
| 2. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
| 3. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 2 | 6 |
| Final | 1 | 3 | 3 |
| Toplam İş Yükü | 107 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,28 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||