Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türk Müziği Uygulamaları I TUG 302 5 1 + 2 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. SERTAN DEMİR
Dersi Verenler Prof. HATİCE SELEN TEKİN, Prof.Dr. SERTAN DEMİR,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Türk Müziği Nazariyatı içerisinde yer alan makam ve ritm kalıplarının öğrenilmesini amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Türk Müziği Nazariyatı içerisine giren makam ve ritm bilgilerini kapsar.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1
2
3
4
5
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Türk Müziği Ses Sistemi Bilgisi
2 Türk Müziğinde Makam Oluşturmaya Yarayan Tam Dörtlü ve Beşliler
3 Diğer Dörtlü ve Beşliler
4 Makam Nedir.
5 Rast Makamı ve Nim Sofyan Usul kalıbı
6 Uşşak Makamı ve Sofyan usulü
7 Hüseyni makamı, Türk Aksağı usulü
8 Hicaz, Uzzal, Zirgüleli Hicaz Makamları, 6 zamanlı usuller
9 Buselik, Çargah ve Kürdi Makamları 7 ve 8 zamanlı usuller
10 Neva ve Tahir makamları düyek usulü
11 karcığar makam, 9 zamanlı usuller
12 Makam Sınıflandırmaları Şed (aktarım) makamlar
13 Acem aşiran ,Mahur, Nihavend makamı
14 mürekkep makamlar segah, Hüzzam ve Saba makamının İncelenmesi
Kaynaklar
Ders Notu

Türk Müziği Nazariyatı ve Solfej I Yazar: Hatice Selen TEKİN

Trk Musıkısi nazariyatı ve kudüm Velveleleri Yazar: İsmail hakkı ÖZKAN

Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olur. X
2 Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri ses eğitimi alanında kullanabilecek düzeyde geliştirir.
3 Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. X
4 Alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5 Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder.
6 Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. X
7 İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir.
8 Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1).
9 Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanlarında çok boyutlu düşünme ve uygulama becerisi geliştirir.
10 Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanıyla ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. X
11 Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder X
12 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1
2
3
4
5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 80
1. Ödev 20
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 2 2
Ödev 1 2 2
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 4 16 64
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 134
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,36
dersAKTSKredisi 5