| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Ses Eğitimi Iv | SES 222 | 4 | 2 + 2 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | Ses Eğitimi III |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. EMRE KARABULUT |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Vokal İcrayı iyileştirmek ve komplike icrayı daha da geliştirmek bu dersin temel amacıdır. |
| Dersin İçeriği | Ses ve nefes teknikleri üzerine yapılan çalışmaların ardından vokal icrayı iyileştirmek ve komplike icrayı daha da geliştirmek amacıyla öğrenciye, etütler ve örnek eserler üzerinde hançere çalışmalarına yönelik uygulamalar yaptırılır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Dar aralıklı hançere çalışmaları doğrultusunda Doğu Anadolu bölgesinde sıklıkla kullanılan karakteristik hançere kalıplarına hakim olur. | ||
| 2 | Dar aralıklı hançere çalışmaları doğrultusunda Güneydoğu Anadolu bölgesinde sıklıkla kullanılan karakteristik hançere kalıplarına hakim olur. | ||
| 3 | Dar aralıklı hançere çalışmaları doğrultusunda İç Anadolu bölgesinde sıklıkla kullanılan karakteristik hançere kalıplarına hakim olur. | ||
| 4 | Dar aralıklı hançere çalışmaları doğrultusunda Ege bölgesinde sıklıkla kullanılan karakteristik hançere kalıplarına hakim olur. | ||
| 5 | Dar aralıklı hançere çalışmaları doğrultusunda Akdeniz bölgesinde sıklıkla kullanılan karakteristik hançere kalıplarına hakim olur. | ||
| 6 | Dar aralıklı hançere çalışmaları doğrultusunda Karadeniz bölgesinde sıklıkla kullanılan karakteristik hançere kalıplarına hakim olur. | ||
| 7 | Elde ettiği kazanımları yöredeki farklı örnek eserler üzerinde uygulama becerisine sahip olur. |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dar aralıklı hançere çalışmalarına yönelik etüt uygulamaları (Doğu Anadolu bölgesi örnekleri) | Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları |
| 2 | Dar aralıklı hançere çalışmalarına yönelik örnek eser uygulamaları | Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları |
| 3 | Dar aralıklı hançere çalışmalarına yönelik etüt uygulamaları (Güneydoğu Anadolu bölgesi örnekleri) | Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları |
| 4 | Dar aralıklı hançere çalışmalarına yönelik örnek eser uygulamaları | Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları |
| 5 | Dar aralıklı hançere çalışmalarına yönelik etüt uygulamaları (İç Anadolu bölgesi örnekleri) | Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları |
| 6 | Dar aralıklı hançere çalışmalarına yönelik örnek eser uygulamaları | Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları |
| 7 | Dar aralıklı hançere çalışmalarına yönelik etüt uygulamaları (Ege bölgesi örnekleri) | Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları |
| 8 | Ara Sınav | Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları |
| 9 | Dar aralıklı hançere çalışmalarına yönelik örnek eser uygulamaları | Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları |
| 10 | Dar aralıklı hançere çalışmalarına yönelik etüt uygulamaları (Akdeniz bölgesi örnekleri) | Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları |
| 11 | Dar aralıklı hançere çalışmalarına yönelik örnek eser uygulamaları | Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları |
| 12 | Dar aralıklı hançere çalışmalarına yönelik etüt uygulamaları (Karadeniz bölgesi örnekleri) | Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları |
| 13 | Dar aralıklı hançere çalışmalarına yönelik örnek eser uygulamaları | Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları |
| 14 | Genel tekrar | Ses Eğitimi Metotları ve Ders Notları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Emre Karabulut Türk Halk Müziği Ses Eğitimi Notları |
| Ders Kaynakları | Emre Karabulut Türk Halk Müziği Ses Eğitimi Notları
Ses Eğitiminde Metot ve Uygulama - Ayşe Meral TÖREYİN
Şarkı Söyleme Eğitimi - Ayhan HELVACI
Nefes Alma Teknikleri - Cavit MURTEZAOĞLU |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olur. | X | |||||
| 2 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri ses eğitimi alanında kullanabilecek düzeyde geliştirir. | X | |||||
| 3 | Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | X | |||||
| 4 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
| 5 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | X | |||||
| 6 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | X | |||||
| 7 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X | |||||
| 8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
| 9 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanlarında çok boyutlu düşünme ve uygulama becerisi geliştirir. | X | |||||
| 10 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanıyla ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | X | |||||
| 11 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | X | |||||
| 12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Dar aralıklı hançere çalışmaları doğrultusunda Doğu Anadolu bölgesinde sıklıkla kullanılan karakteristik hançere kalıplarına hakim olur. | ||||||||||||
| 2 | Dar aralıklı hançere çalışmaları doğrultusunda Güneydoğu Anadolu bölgesinde sıklıkla kullanılan karakteristik hançere kalıplarına hakim olur. | ||||||||||||
| 3 | Dar aralıklı hançere çalışmaları doğrultusunda İç Anadolu bölgesinde sıklıkla kullanılan karakteristik hançere kalıplarına hakim olur. | ||||||||||||
| 4 | Dar aralıklı hançere çalışmaları doğrultusunda Ege bölgesinde sıklıkla kullanılan karakteristik hançere kalıplarına hakim olur. | ||||||||||||
| 5 | Dar aralıklı hançere çalışmaları doğrultusunda Akdeniz bölgesinde sıklıkla kullanılan karakteristik hançere kalıplarına hakim olur. | ||||||||||||
| 6 | Dar aralıklı hançere çalışmaları doğrultusunda Karadeniz bölgesinde sıklıkla kullanılan karakteristik hançere kalıplarına hakim olur. | ||||||||||||
| 7 | Elde ettiği kazanımları yöredeki farklı örnek eserler üzerinde uygulama becerisine sahip olur. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| Toplam | 0 |
| Toplam | 0 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Final | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 137 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,48 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||