| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Türk Müziği Nazariyatı ve Solfeji III | TMN 201 | 3 | 2 + 2 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SERTAN DEMİR |
| Dersi Verenler | Prof. HATİCE SELEN TEKİN, Prof.Dr. SERTAN DEMİR, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Türk Müziğinin Şed (aktarım) makamlarında bilgi sahibi olmaktır. |
| Dersin İçeriği | Türk Müziği Şed makamlarını inceleyerek, analiz ve Acemaşiran, Mahur, Nihavend, Kürdilihicazkar makamlarında uygulama yapılır. |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Şed aktarma makamlarda bilgi sahibi olur. | ||
| 2 | Türk Müziğinde şed makamların sınıflandırılması konusunda bilgi sahibi olur. | ||
| 3 | Çargah makamı şedlerini (Acemaşiran, Mahur) makamlarını tanır.. | ||
| 4 | Buselik makamı şedlerini (Nihavend, Sultaniyegah ve Ruhnüvaz) makamlarını tanır. | ||
| 5 | Kürdi Makamının şedlerini (Kürdili hicazkar vd.) tanir. | ||
| 6 | Zirgüleli Hicaz Makamının şedlerini ( Hicazkar vd.) tanir. | ||
| 7 | Şed (Transpoze) makamlarda analiz ve uygulama yapar. |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Türk Müziği Nazariyatı ve Solfej I Yazar: Hatice Selen TEKİN Türk Musıkısi Nazariyatı ve Kudüm Velveleleri Yazar: İsmail Hakkı ÖZKAN |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olur. | X | |||||
| 2 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri ses eğitimi alanında kullanabilecek düzeyde geliştirir. | X | |||||
| 3 | Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | X | |||||
| 4 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
| 5 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | ||||||
| 6 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | X | |||||
| 7 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | ||||||
| 8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | ||||||
| 9 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanlarında çok boyutlu düşünme ve uygulama becerisi geliştirir. | X | |||||
| 10 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanıyla ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | X | |||||
| 11 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | X | |||||
| 12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Şed aktarma makamlarda bilgi sahibi olur. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | |||||||
| 2 | Türk Müziğinde şed makamların sınıflandırılması konusunda bilgi sahibi olur. | 0 | 0 | 0 | 0 | ||||||||
| 3 | Çargah makamı şedlerini (Acemaşiran, Mahur) makamlarını tanır.. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | |||||||
| 4 | Buselik makamı şedlerini (Nihavend, Sultaniyegah ve Ruhnüvaz) makamlarını tanır. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | ||||||
| 5 | Kürdi Makamının şedlerini (Kürdili hicazkar vd.) tanir. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | ||||||
| 6 | Zirgüleli Hicaz Makamının şedlerini ( Hicazkar vd.) tanir. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | |||||||
| 7 | Şed (Transpoze) makamlarda analiz ve uygulama yapar. | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 80 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 99 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,96 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||