Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Türk Müziği Nazariyatı ve Solfeji III TMN 201 3 2 + 2 3 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. SERTAN DEMİR
Dersi Verenler Prof. HATİCE SELEN TEKİN, Prof.Dr. SERTAN DEMİR,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Türk Müziğinin Şed (aktarım) makamlarında bilgi sahibi olmaktır.

Dersin İçeriği

Türk Müziği Şed makamlarını inceleyerek, analiz  ve Acemaşiran, Mahur, Nihavend, Kürdilihicazkar makamlarında uygulama yapılır.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Şed aktarma makamlarda bilgi sahibi olur.
2 Türk Müziğinde şed makamların sınıflandırılması konusunda bilgi sahibi olur.
3 Çargah makamı şedlerini (Acemaşiran, Mahur) makamlarını tanır..
4 Buselik makamı şedlerini (Nihavend, Sultaniyegah ve Ruhnüvaz) makamlarını tanır.
5 Kürdi Makamının şedlerini (Kürdili hicazkar vd.) tanir.
6 Zirgüleli Hicaz Makamının şedlerini ( Hicazkar vd.) tanir.
7 Şed (Transpoze) makamlarda analiz ve uygulama yapar.
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Türk Müziği Nazariyatı ve Solfej I  Yazar: Hatice Selen TEKİN

Türk Musıkısi Nazariyatı ve Kudüm Velveleleri Yazar: İsmail Hakkı ÖZKAN

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olur. X
2 Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri ses eğitimi alanında kullanabilecek düzeyde geliştirir. X
3 Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. X
4 Alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
5 Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder.
6 Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. X
7 İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir.
8 Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1).
9 Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanlarında çok boyutlu düşünme ve uygulama becerisi geliştirir. X
10 Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanıyla ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. X
11 Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder X
12 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 Şed aktarma makamlarda bilgi sahibi olur. 0 0 0 0 0
2 Türk Müziğinde şed makamların sınıflandırılması konusunda bilgi sahibi olur. 0 0 0 0
3 Çargah makamı şedlerini (Acemaşiran, Mahur) makamlarını tanır.. 0 0 0 0 0
4 Buselik makamı şedlerini (Nihavend, Sultaniyegah ve Ruhnüvaz) makamlarını tanır. 0 0 0 0 0 0
5 Kürdi Makamının şedlerini (Kürdili hicazkar vd.) tanir. 0 0 0 0 0 0
6 Zirgüleli Hicaz Makamının şedlerini ( Hicazkar vd.) tanir. 0 0 0 0 0
7 Şed (Transpoze) makamlarda analiz ve uygulama yapar. 0 0 0 0 0 0
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 80
1. Performans Görevi (Uygulama) 20
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 1 1
Performans Görevi (Uygulama) 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 99
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,96
dersAKTSKredisi 4