| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Müziksel İşitme, Okuma ve Yazma II | TMB 102 | 2 | 2 + 2 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | TMB 101 Müziksel İşitme, Okuma ve Yazma I |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. BİRSEL HASÇELİK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin temel müziksel işitme, okuma ve yazma becerileri kazanmasını sağlamaktır. |
| Dersin İçeriği | Müzik teorisine ilişkin temel bilgiler, ritmik okuma, duyuş, deşifre, solfej, ritmik ve melodik dikte çalışmaları. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Basit ölçülerde el vuruşları yaparak ritmik okumalar yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Grupla Çalışma, | |
| 2 | Sol ve anahtarında ve Fa anahtarlarında solfej çalışmaları yapar. | Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | Dikte ve deşifre yapar | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
| 4 | Tonalite bilgisini kavrar | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Müzik teorisine ilişkin temel bilgi ve kavramların tekrarı. | |
| 2 | Tonalite ve Majör ton biligisi. Fa anahtarında ritmik okuma ve solfej çalışmaları. | |
| 3 | Do Majör dikte, deşifre çalışmaları. Tonalite ve majör ton kavramının uygulamalı anlatımı. Fa anahtarında solfej çalışmaları. | |
| 4 | Tonalite ve majör ton kavramının uygulamalı anlatımı. Fa anahtarında solfej çalışmaları. | |
| 5 | Majör ton kavramının teorik ve uygulamalı anlatımı. Solfej çalışması.Fa anahtarında solfej çalışmaları. | |
| 6 | Majör ton kavramının teorik ve uygulamalı anlatımı. Solfej çalışması. | |
| 7 | Majör ton kavramının teorik ve uygulamalı anlatımı. Solfej, dikte çalışması. | |
| 8 | Majör ton kavramının teorik ve uygulamalı anlatımı. Solfej, dikte çalışması. | |
| 9 | Majör ve minör ton kavramının teorik ve uygulamalı anlatımı. Solfej, dikte çalışması. | |
| 10 | Majör ve minör ton kavramının teorik ve uygulamalı anlatımı. Solfej, dikte çalışması. | |
| 11 | Öğrenilen tonlarda ve usullerde dikte, deşifre ve solfej çalışmaları | |
| 12 | Öğrenilen tonlarda ve usullerde dikte, deşifre ve solfej çalışmaları | |
| 13 | Öğrenilen tonlarda ve usullerde dikte, deşifre ve solfej çalışmaları | |
| 14 | Öğrenilen tonlarda ve usullerde dikte, deşifre ve solfej çalışmaları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Nail Yavuzoğlu, Muammer Sun, Solfej 2, Nail Yavuzoğlu, Uygulamalı Müzik Teorisi 1, Albert Lavignac Solfej 1A, Ülkü Özgür ve Salih Aydoğan, Müziksel İşitme Okuma Eğitimi ve Kuram |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Alanı ile ilgili güncel ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgiye sahip olur. | X | |||||
| 2 | Alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri ses eğitimi alanında kullanabilecek düzeyde geliştirir. | X | |||||
| 3 | Sanat ve bilim etiği konusunda bilgi sahibidir. | X | |||||
| 4 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
| 5 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | X | |||||
| 6 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | X | |||||
| 7 | İçinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanıma; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlama, uygulama ve yönetme becerisine sahiptir. | X | |||||
| 8 | Alanı ile ilgli yabancı kaynakları izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir (European Language Portfolio Scale, Level B1). | X | |||||
| 9 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanlarında çok boyutlu düşünme ve uygulama becerisi geliştirir. | X | |||||
| 10 | Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği ses kullanımı alanıyla ilgili özgün yapıtları toplumla paylaşır ve sonuçlarını değerlendirir. | X | |||||
| 11 | Türk müziğinin icra edildiği platformlarda Türk müzik sanatını temsil eder | X | |||||
| 12 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Basit ölçülerde el vuruşları yaparak ritmik okumalar yapar. | 5 | |||||||||||
| 2 | Sol ve anahtarında ve Fa anahtarlarında solfej çalışmaları yapar. | 5 | 5 | ||||||||||
| 3 | Dikte ve deşifre yapar | 5 | |||||||||||
| 4 | Tonalite bilgisini kavrar | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| 1. Ara Sınav | 80 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 16 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Kısa Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 18 | 18 |
| Toplam İş Yükü | 138 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||