| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Öğrenme Yönetim Sistemleri | WEB 202 | 3 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. MUHSİN ÇELİK |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. MUHSİN ÇELİK, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
| Dersin Amacı | Dersin amacı; ihtiyaç analizi, planlama, ders tasarımı, yönetimi, ölçme ve değerlendirme, eğitsel veri madenciliği ve öğrenme analitikleri doğrultusunda öğrenme yönetim sistemlerine yönelik gerekli bilgi ve becerilerin kazandırılmasıdır. |
| Dersin İçeriği | ÖYS özellikleri, ÖYS’de ders tasarımı, ÖYS planlama ve yönetimi, ÖYS planlama ve kurulumu, ÖYS bileşenleri, ÖYS içerik organizasyonu, ÖYS’nin diğer bilgi sistemleriyle entegrasyonu, ÖYS’de öğrenme analitikleri. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Öğrenme yönetim sisteminin ne olduğunu bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | Öğrenme yönetim sisteminin özelliklerini bilir. | Soru-Cevap, | |
| 3 | Öğrenme yönetim sistemlerinde ders geliştirebilir. | Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | Öğrenme yönetim sistemlerinde ölçme değerlendirme etkinliği ekleyebilir. | Grupla Çalışma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Temel Kavramlar ve Öğrenme Yönetim Sistemi | |
| 2 | Farklı Öğrenme Yönetim Sistemleri | |
| 3 | Öğrenme Yönetim Sistemi Planlama ve Kurulumu | |
| 4 | Öğrenme Yönetim Sistemi Özellikleri | |
| 5 | Öğrenme Yönetim Sistemlerinin Bileşenleri | |
| 6 | Öğrenme Yönetim Sistemlerinin Bileşenleri | |
| 7 | Öğrenme Yönetim Sistemi Planlama ve Yönetimi | |
| 8 | Öğrenme Yönetim Sistemlerinde Ders Tasarım | |
| 9 | Öğrenme Yönetim Sistemlerinde Ders Tasarımı | |
| 10 | Öğrenme Yönetim Sistemlerinde İçerik Organizasyonu | |
| 11 | Öğrenme Yönetim Sistemlerinin Diğer Bilgi Sistemleriyle Entegrasyonu | |
| 12 | Öğrenme Yönetim Sistemlerinde Ölçme Değerlendirme | |
| 13 | Öğrenme Yönetim Sistemlerinde Öğrenme Analitikleri | |
| 14 | Genel Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Öğrenme Yönetim Sistemleri - Anadolu Üniversitesi (E-kitap). Ozarslan, Y. ve Ozan, Ö. (2016). Öğrenme Yönetim Sistemleri. Detay Yayıncılık: Ankara. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | X | |||||
| 2 | Alanında verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | ||||||
| 3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | X | |||||
| 4 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | X | |||||
| 5 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | ||||||
| 6 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | X | |||||
| 7 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | X | |||||
| 8 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | X | |||||
| 9 | sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Öğrenme yönetim sisteminin ne olduğunu bilir. | |||||||||
| 2 | Öğrenme yönetim sisteminin özelliklerini bilir. | |||||||||
| 3 | Öğrenme yönetim sistemlerinde ders geliştirebilir. | |||||||||
| 4 | Öğrenme yönetim sistemlerinde ölçme değerlendirme etkinliği ekleyebilir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Kısa Sınav | 50 |
| 2. Kısa Sınav | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
| 1. Final | 80 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Toplam İş Yükü | 114 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||