| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Web Programlama II | ADA 202 | 4 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ULAŞ YURTSEVER |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | ASP.NET dilini kullanarak dinamik web programlama tekniklerini öğrenmek, sunucu taraflı web uygulamaları geliştirmeyi öğrenmek, ASP.NET dili ile dosya ve oturum yönetimi uygulamaları gerçekleştirmek, MS-SQL veritabanını tanımak ve ASP.NET ile birlikte kullanımını anlamak. |
| Dersin İçeriği | ASP.NET´e Giriş; ASP.NET Sözdizimi ve Veri Tipleri; Veri Tipi İşlemleri ve Değişkenler; Operatörler; Kontrol Yapıları; Fonksiyon Kavramı ve String Fonksiyonları; Dizi ve Zaman Fonksiyonları; Matematik ve E-Posta Fonksiyonları; Dosya ve Klasör İşlemleri; Oturum Yönetimi; MS-SQL´e Giriş; MS-SQL İşlemleri; ASP.NET ile MS-SQL Kullanımı; Örnek Uygulama. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İnternet Programcılığı temel kavramlarını ve dinamik web programlama yapısını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | Bir bilgisayarı ASP.NET ve MS-SQL destekli bir web sunucusu haline getirebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | Programlama dilinin yapısını, özelliklerini ve kullanımını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | SQL dilini ve MS-SQL veritabanı yönetim sistemini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 5 | ASP.NET ve MS-SQL kullanarak dinamik web sayfaları geliştirebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | ASP.NET´ye Giriş | |
| 2 | Sözdizimi ve Veri Tipleri | |
| 3 | Veri Tipi İşlemleri ve Değişkenler | |
| 4 | Operatörler | |
| 5 | Kontrol Yapıları | |
| 6 | Fonksiyon Kavramı ve String Fonksiyonları | |
| 7 | Dizi ve Zaman Fonksiyonları | |
| 8 | Matematik ve E-Posta Fonksiyonları | |
| 9 | Dosya ve Klasör İşlemleri | |
| 10 | Oturum Yönetimi | |
| 11 | MS-SQL´e Giriş | |
| 12 | MS-SQL ve SQL İşlemleri | |
| 13 | ASP.NET ile MS-SQL Kullanımı | |
| 14 | Örnek Uygulama |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Web Programlama II, e-ders notu |
| Ders Kaynakları | https://learn.microsoft.com/tr-tr/aspnet/overview https://www.w3schools.com/asp/default.asp |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | ||||||
| 2 | Alanında verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | ||||||
| 3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | ||||||
| 4 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | ||||||
| 5 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | ||||||
| 6 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | ||||||
| 7 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | ||||||
| 8 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | ||||||
| 9 | sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İnternet Programcılığı temel kavramlarını ve dinamik web programlama yapısını bilir. | |||||||||
| 2 | Bir bilgisayarı ASP.NET ve MS-SQL destekli bir web sunucusu haline getirebilir. | |||||||||
| 3 | Programlama dilinin yapısını, özelliklerini ve kullanımını bilir. | |||||||||
| 4 | SQL dilini ve MS-SQL veritabanı yönetim sistemini bilir. | |||||||||
| 5 | ASP.NET ve MS-SQL kullanarak dinamik web sayfaları geliştirebilir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| Toplam | 0 |
| Toplam | 0 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Kısa Sınav | 2 | 7 | 14 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||