| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Programlanabilir Denetleyiciler | ADA 208 | 4 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. MUHSİN ÇELİK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | |
| Dersin İçeriği |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Mikroişlemci, mikrodenetleyici vs SBC kavramlarını, bunların avantaj ve dezavantajlarını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | Arduino nedir, çeşitleri nelerdir? Arduino modellerinin farkları, amaca uygun Ardunio seçmeyi bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | Arduino Uno platformunu bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 4 | Arduino programlama dilini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 5 | Arduino ile sayısal giriş çıkış işlemlerine dair program yazabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 6 | Arduino ile analog giriş çıkış işlemlerine dair program yazabilir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 7 | Sensör nedir, dönüştürücü nedir bilir, bunların Arduino ile kullanılmasını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 8 | Arduino kullanılarak aritmetik ve mantık işlemlerinin gerçekleştirebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 9 | Arduino ile display yönetimini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 10 | Arduino ve haberleşme protokolleri ve Arduino ile EEPROM kullanımını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Programlanabilir Denetleyicilere Giriş ve Önemi | |
| 2 | Arduino Mikrodenetleyiciler, Arduino Çeşitleri, Arduino Seçimi | |
| 3 | Arduino UNO Platformu ve Bileşenleri | |
| 4 | Arduino IDE Programlama Arayüzü Kurulumu ve Tanıtımı | |
| 5 | Arduino Programlama Dili ve İlk Uygulama | |
| 6 | Arduino Sayısal Giriş/Çıkış İşlemleri ve Uygulaması | |
| 7 | Arduino Analog Giriş/Çıkış İşlemleri ve Uygulaması | |
| 8 | Arduino Aritmetik ve Mantık İşlemleri ve Uygulaması | |
| 9 | Arduino LCD Display İşlemleri ve Uygulaması | |
| 10 | Öğrenilenler kullanılarak işe yarar programlar yazıp açıklamalı anlatımı | |
| 11 | VİZE | |
| 12 | Arduino Haberleşme İşlemleri | |
| 13 | Arduino Sensör Modülleri ve Uygulaması | |
| 14 | Arduino Uygulama Örnekleri |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Alanında edindiği temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri aynı alanda bir ileri eğitim düzeyinde veya aynı düzeydeki bir alanda kullanabilme becerileri kazanma. | X | |||||
| 2 | Alanında verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme | X | |||||
| 3 | Alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme ve sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yürütebilme. | X | |||||
| 4 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilme. | X | |||||
| 5 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendirebilme. | X | |||||
| 6 | Yaşamboyu öğrenme bilinci kazanmış olma. | X | |||||
| 7 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olma. | X | |||||
| 8 | Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Temel Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme. | X | |||||
| 9 | sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olma. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Mikroişlemci, mikrodenetleyici vs SBC kavramlarını, bunların avantaj ve dezavantajlarını bilir | |||||||||
| 2 | Arduino nedir, çeşitleri nelerdir? Arduino modellerinin farkları, amaca uygun Ardunio seçmeyi bilir | |||||||||
| 3 | Arduino Uno platformunu bilir | |||||||||
| 4 | Arduino programlama dilini bilir | |||||||||
| 5 | Arduino ile sayısal giriş çıkış işlemlerine dair program yazabilir | |||||||||
| 6 | Arduino ile analog giriş çıkış işlemlerine dair program yazabilir | |||||||||
| 7 | Sensör nedir, dönüştürücü nedir bilir, bunların Arduino ile kullanılmasını bilir | |||||||||
| 8 | Arduino kullanılarak aritmetik ve mantık işlemlerinin gerçekleştirebilir | |||||||||
| 9 | Arduino ile display yönetimini bilir | |||||||||
| 10 | Arduino ve haberleşme protokolleri ve Arduino ile EEPROM kullanımını bilir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Kısa Sınav | 50 |
| 2. Kısa Sınav | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
| 1. Final | 80 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 130 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||