| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Karşılaştırmalı Hükümet Sistemleri | KHT 521 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ALPER IŞIK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Ebrar Sena ORUÇHAN |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu derste hükümet sistemlerinin kadim devletlerden bu yana gelişim süreci karşılaştırmalı olarak ele alınması amaçlanmaktadır.
|
| Dersin İçeriği | Hükümet sistemlerinin gelişim sürecinin karşılaştırmalı olarak ele alınması |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Modern hükümet sistemlerini karşılaştırmalı kamu hukuku yöntemleriyle inceleme, kavrama ve yorumlayabilme | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş: Yürütme Kavramı ve Yürütmenin Nitelikleri | dersin kaynakları |
| 2 | Kuvvetler Ayrılığı Teorisi ve Parlamentarizmin Evrimi | dersin kaynakları |
| 3 | Parlamenter Sistem-I | dersin kaynakları |
| 4 | Parlamenter Sistem-II | dersin kaynakları |
| 5 | Başkanlık Sistemi-I | dersin kaynakları |
| 6 | Başkanlık Sistemi-II | dersin kaynakları |
| 7 | Yarı-başkanlık kavramı | dersin kaynakları |
| 8 | Vize | dersin kaynakları |
| 9 | Karma (hibrid) Rejimler | dersin kaynakları |
| 10 | İstikrar ve Etkililik Kavramları, Farklı Hükümet Sistemlerinin Üstünlükleri ve Zayıf Yanları | dersin kaynakları |
| 11 | Westminister Modeli Demokrasi ve Oydaşmacı Demokrasinin Temel Özellikleri | dersin kaynakları |
| 12 | Radikal ve Müzakereci Demokrasi | dersin kaynakları |
| 13 | Seçim Sistemleri | dersin kaynakları |
| 14 | Siyasi Parti Sistemleri | dersin kaynakları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Bu derse ait ders notu bulunmamaktadır. |
| Ders Kaynakları | Arend LIJPHART, Çağdaş Demokrasiler: Yirmibir Ülkede Çoğunlukçu ve Oydaşmacı Yönetim Örüntüleri. Michael G. ROSKIN, Çağdaş Devlet Sistemleri: Siyaset, Coğrafya, Kültür. Giovanni SARTORI, Karşılaştırmalı Anayasa Mühendisliği. Esat ÇAM, Çağdaş Devlet Sistemleri. Ahmet Taner KIŞLALI, Siyasal Sistemler.
|
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İlgili hukuk dalının temel kavramlarında temel bilgileri anlama ve kullanabilme, değerlendirme ve yorum yapabilme, ekonomik gelişmeleri analiz edebilme, mali konularda görüş bildirebilme, çeşitli mali sorunlar karşısında çözüm getirebilme becerisi kazanma | ||||||
| 2 | Hukuk sistemlerine, kurallarına ve yorum yöntemlerine ilişkin teorik bilgilere sahip olma ve bu konuda analiz yapabilme | ||||||
| 3 | İlgili hukuk dalına ait süreçlerine ilişkin teorik ve hukuki bilgilere sahip ve bunları çalışma ortamında kullanabilme, yaptırım işlemleri, hukuk kuramlarının yürürlüğe girmesi ve uygulanması konularında temel bilgilere sahip olma | ||||||
| 4 | İyiniyet, dürüstlük gibi konulara hâkim olma ve bunları yorumlayabilme | ||||||
| 5 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde genel hukuk bilgisine sahip olma | ||||||
| 6 | Hukuki ve normatif araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilen ve doğru tahminlerde bulunabilen, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulunduran, stratejik yaklaşım geliştirebilme | ||||||
| 7 | Liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma | ||||||
| 8 | Bir yabancı dilde bilgi sahibi olup, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | ||||||
| 9 | İlgili hukuk alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisini gösterme | ||||||
| 10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Modern hükümet sistemlerini karşılaştırmalı kamu hukuku yöntemleriyle inceleme, kavrama ve yorumlayabilme |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 20 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 70 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 40 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ödev | 1 | 8 | 8 |
| Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
| Kısa Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Final | 1 | 8 | 8 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 8 | 112 |
| Toplam İş Yükü | 138 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||