| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İdare Hukukunda Mobbing | KHT 507 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | Bulunmuyor. |
| Önerilen Seçmeli Dersler | Bulunmuyor. |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HARUN YILMAZ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Talha ERDOĞMUŞ, Arş. Gör. Musa SOYSAL |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Mobbing uygulamalarına karşı idare hukukunda yer alan koruma yolları hakkında bilgi vermek. |
| Dersin İçeriği | Mobbing kavramı, benzer uygulamalar arasındaki farklar, karşılaştırmalı hukuktaki yeri ve Türk idare ve idari yargılama hukukunda mobbinge karşı idari ve yargısal koruma yolları |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Mobbing kavramı ve amacı hakkında bilgi verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Mobbingin farklı uygulama şekillerini gösterir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 3 | Mobbingin uygulanma süreci ve sonuçlarını öğretir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 4 | Straining kavramını tanıtır. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 5 | Karşılaştırmalı hukukta mobbing hakkında bilgi verir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 6 | Farklı ülkelerde mobbinge karşı tesis edilen koruma yollarını tanıtır. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 7 | Türk hukukunda mobbingin yeri hakkında bilgi verir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 8 | Kamu görevlilerinin mobbinge karşı korunma araçlarını öğretir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 9 | Mobbing karşısında idarenin sorumluluğunu açıklar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 10 | Mobbinge karşı yargı dışı korunma yollarını tanıtır. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 11 | Mobbinge karşı yargı dışı korunma yollarının etkililiğini gösterir ve mobbingin tespiti halinde alınacak önlemleri açıklar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 12 | Mobbinge karşı yargısal koruma araçlarını tanıtır. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 13 | Danıştay ve Yargıtay'ın mobbinge yaklaşımı hakkında bilgi verir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 14 | Mobbingi Anayasa Mahkemesi'ne bireysel başvuru nedeni olarak inceler. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Mobbing Kavramı ve Amacı | ERKAL, Atila; İdare Hukukunda Mobbing, 1. Baskı, Adalet, Ankara, 2015, ilgili sayfalar. |
| 2 | Mobbingin Uygulanma Şekli | ERKAL, Atila; İdare Hukukunda Mobbing, 1. Baskı, Adalet, Ankara, 2015, ilgili sayfalar. |
| 3 | Mobbingin Uygulanma Süreci ve Sonuçları | ERKAL, Atila; İdare Hukukunda Mobbing, 1. Baskı, Adalet, Ankara, 2015, ilgili sayfalar. |
| 4 | Straining Kavramı | ERKAL, Atila; İdare Hukukunda Mobbing, 1. Baskı, Adalet, Ankara, 2015, ilgili sayfalar. |
| 5 | Mobbingin Karşılaştırmalı Hukuktaki Yeri | ERKAL, Atila; İdare Hukukunda Mobbing, 1. Baskı, Adalet, Ankara, 2015, ilgili sayfalar. |
| 6 | Farklı Ülkelerde Mobbinge Karşı Hukuki Koruma Yolları | ERKAL, Atila; İdare Hukukunda Mobbing, 1. Baskı, Adalet, Ankara, 2015, ilgili sayfalar. |
| 7 | Mobbingin Türk Hukukundaki Yeri | ERKAL, Atila; İdare Hukukunda Mobbing, 1. Baskı, Adalet, Ankara, 2015, ilgili sayfalar. |
| 8 | Kamu Görevlilerinin Mobbinge Karşı Korunması | ERKAL, Atila; İdare Hukukunda Mobbing, 1. Baskı, Adalet, Ankara, 2015, ilgili sayfalar. |
| 9 | Mobbinge Karşı İdarenin Sorumluluğu | ERKAL, Atila; İdare Hukukunda Mobbing, 1. Baskı, Adalet, Ankara, 2015, ilgili sayfalar. |
| 10 | Mobbinge Karşı Yargı Dışı Başvuru Yolları | ERKAL, Atila; İdare Hukukunda Mobbing, 1. Baskı, Adalet, Ankara, 2015, ilgili sayfalar. |
| 11 | Yargı Dışı Başvuru Yollarının Etkililiği ve Mobbingin Tespiti Halinde Alınacak Tedbirler | ERKAL, Atila; İdare Hukukunda Mobbing, 1. Baskı, Adalet, Ankara, 2015, ilgili sayfalar. |
| 12 | Mobbinge Karşı Yargısal Korunma | ERKAL, Atila; İdare Hukukunda Mobbing, 1. Baskı, Adalet, Ankara, 2015, ilgili sayfalar. |
| 13 | Danıştay ve Yargıtay’ın Mobbinge Yaklaşımı | ERKAL, Atila; İdare Hukukunda Mobbing, 1. Baskı, Adalet, Ankara, 2015, ilgili sayfalar. |
| 14 | Anayasa Mahkemesine Bireysel Başvuru Sebebi Olarak Mobbing | ERKAL, Atila; İdare Hukukunda Mobbing, 1. Baskı, Adalet, Ankara, 2015, ilgili sayfalar. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Bulunmuyor. |
| Ders Kaynakları | ERKAL, Atila; İdare Hukukunda Mobbing, 1. Baskı, Adalet, Ankara, 2015. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İlgili hukuk dalının temel kavramlarında temel bilgileri anlama ve kullanabilme, değerlendirme ve yorum yapabilme, ekonomik gelişmeleri analiz edebilme, mali konularda görüş bildirebilme, çeşitli mali sorunlar karşısında çözüm getirebilme becerisi kazanma | ||||||
| 2 | Hukuk sistemlerine, kurallarına ve yorum yöntemlerine ilişkin teorik bilgilere sahip olma ve bu konuda analiz yapabilme | ||||||
| 3 | İlgili hukuk dalına ait süreçlerine ilişkin teorik ve hukuki bilgilere sahip ve bunları çalışma ortamında kullanabilme, yaptırım işlemleri, hukuk kuramlarının yürürlüğe girmesi ve uygulanması konularında temel bilgilere sahip olma | ||||||
| 4 | İyiniyet, dürüstlük gibi konulara hâkim olma ve bunları yorumlayabilme | ||||||
| 5 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde genel hukuk bilgisine sahip olma | ||||||
| 6 | Hukuki ve normatif araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilen ve doğru tahminlerde bulunabilen, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulunduran, stratejik yaklaşım geliştirebilme | ||||||
| 7 | Liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma | ||||||
| 8 | Bir yabancı dilde bilgi sahibi olup, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | ||||||
| 9 | İlgili hukuk alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisini gösterme | ||||||
| 10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Mobbing kavramı ve amacı hakkında bilgi verir. | ||||||||||
| 2 | Mobbingin farklı uygulama şekillerini gösterir. | ||||||||||
| 3 | Mobbingin uygulanma süreci ve sonuçlarını öğretir. | ||||||||||
| 4 | Straining kavramını tanıtır. | ||||||||||
| 5 | Karşılaştırmalı hukukta mobbing hakkında bilgi verir. | ||||||||||
| 6 | Farklı ülkelerde mobbinge karşı tesis edilen koruma yollarını tanıtır. | ||||||||||
| 7 | Türk hukukunda mobbingin yeri hakkında bilgi verir. | ||||||||||
| 8 | Kamu görevlilerinin mobbinge karşı korunma araçlarını öğretir. | ||||||||||
| 9 | Mobbing karşısında idarenin sorumluluğunu açıklar. | ||||||||||
| 10 | Mobbinge karşı yargı dışı korunma yollarını tanıtır. | ||||||||||
| 11 | Mobbinge karşı yargı dışı korunma yollarının etkililiğini gösterir ve mobbingin tespiti halinde alınacak önlemleri açıklar. | ||||||||||
| 12 | Mobbinge karşı yargısal koruma araçlarını tanıtır. | ||||||||||
| 13 | Danıştay ve Yargıtay'ın mobbinge yaklaşımı hakkında bilgi verir. | ||||||||||
| 14 | Mobbingi Anayasa Mahkemesi'ne bireysel başvuru nedeni olarak inceler. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| Toplam | 0 |
| Toplam | 0 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 25 | 25 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Toplam İş Yükü | 152 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||