| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Dijital Çağda İnsan Hakları | KHT 539 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | none |
| Önerilen Seçmeli Dersler | none |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ALPER IŞIK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Cemre Edip YALÇIN |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Teknolojik gelişmeler sonucunda insan haklarında yaşanan dönüşümü kavramak.
|
| Dersin İçeriği | Dijital Çağda İnsan Hakları dersinde, modern çağın bir sonucu olan teknolojik ve bilimsel gelişmelerin yarattığı tehditler neticesinde doğan dördüncü kuşak haklardan yola çıkılarak insan hakları algısının dönüşümü ele alınacaktır.
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Dijital Çağ ve İnsan Hakları Kavramlarını Tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 2 | Dijital dönüşüm hakkında bilgi sahibi olur. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 3 | Dijital dönüşümün temel metinlerine ilişkin açıklamalarda bulunur. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 4 | Dijital çağın insan haklarına etkisini öğrenir. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 5 | Hak sınıflandırmasını yapar. Dördüncü kuşak hakları tanır. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 6 | Kişisel verilerin korunması hakkının ayrıntılarına hakim olur. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 7 | Unutulma hakkının ayrıntılarına hakim olur. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 8 | İnternete erişim hakkının detaylarına hakim olur. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 9 | Dijital bölünmüşlük kavramını tanımlar. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 10 | İnsan hakları anlayışı ile dijital çağın yenilikleri arasında bağ kurar. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dijital Çağ ve İnsan Hakları Kavramları | Alper IŞIK, Dijital Demokrasi, On İki Levha Yayıncılık, İstanbul, 2020, ilgili bölümler |
| 2 | Dijital Dönüşüm | Alper IŞIK, Dijital Demokrasi, On İki Levha Yayıncılık, İstanbul, 2020, ilgili bölümler |
| 3 | Dijiltal Dönüşüme İlişkin Hukuki Metinler | Alper IŞIK, Dijital Demokrasi, On İki Levha Yayıncılık, İstanbul, 2020, ilgili bölümler |
| 4 | Hak Kuşakları ve Dördüncü Kuşak Haklar | Alper IŞIK, Dijital Demokrasi, On İki Levha Yayıncılık, İstanbul, 2020, ilgili bölümler |
| 5 | Dijital Çağın İnsan Haklarına Negatif Etkisine İlişkin Teoriler | Alper IŞIK, Dijital Demokrasi, On İki Levha Yayıncılık, İstanbul, 2020, ilgili bölümler |
| 6 | Dijital Çağın İnsan Haklarına Pozitif Etkisine İlişkin Teoriler | Alper IŞIK, Dijital Demokrasi, On İki Levha Yayıncılık, İstanbul, 2020, ilgili bölümler |
| 7 | Dijital Bölünmüşlük Kavramı | Alper IŞIK, Dijital Demokrasi, On İki Levha Yayıncılık, İstanbul, 2020, ilgili bölümler |
| 8 | Ara Sınav | Alper IŞIK, Dijital Demokrasi, On İki Levha Yayıncılık, İstanbul, 2020, ilgili bölümler |
| 9 | Dijital Çağın Hakları: Kişisel Verilerin Korunması Hakkı | Alper IŞIK, Dijital Demokrasi, On İki Levha Yayıncılık, İstanbul, 2020, ilgili bölümler |
| 10 | Dijital Çağın Hakları: Kişisel Verilerin Korunması Hakkı | Alper IŞIK, Dijital Demokrasi, On İki Levha Yayıncılık, İstanbul, 2020, ilgili bölümler |
| 11 | Dijital Çağın Hakları: Unutulma Hakkı | Alper IŞIK, Dijital Demokrasi, On İki Levha Yayıncılık, İstanbul, 2020, ilgili bölümler |
| 12 | Dijital Çağın Hakları: Unutulma Hakkı | Alper IŞIK, Dijital Demokrasi, On İki Levha Yayıncılık, İstanbul, 2020, ilgili bölümler |
| 13 | Dijital Çağın Hakları: İnternete Erişim Hakkı | Alper IŞIK, Dijital Demokrasi, On İki Levha Yayıncılık, İstanbul, 2020, ilgili bölümler |
| 14 | Dijital Çağın Hakları: İnternete Erişim Hakkı | Alper IŞIK, Dijital Demokrasi, On İki Levha Yayıncılık, İstanbul, 2020, ilgili bölümler |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Alper IŞIK, Dijital Demokrasi, On İki Levha Yayıncılık, İstanbul, 2020; Sezen KAMA IŞIK, Avrupa Veri Koruma Hukukuna Anayasal Bir Bakış, On İki Levha Yayıncılık, İstanbul, 2020.; Elif KÜZECİ, Kişisel Verilerin Korunması, Turhan Kitabevi, Ankara, 2019. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İlgili hukuk dalının temel kavramlarında temel bilgileri anlama ve kullanabilme, değerlendirme ve yorum yapabilme, ekonomik gelişmeleri analiz edebilme, mali konularda görüş bildirebilme, çeşitli mali sorunlar karşısında çözüm getirebilme becerisi kazanma | ||||||
| 2 | Hukuk sistemlerine, kurallarına ve yorum yöntemlerine ilişkin teorik bilgilere sahip olma ve bu konuda analiz yapabilme | ||||||
| 3 | İlgili hukuk dalına ait süreçlerine ilişkin teorik ve hukuki bilgilere sahip ve bunları çalışma ortamında kullanabilme, yaptırım işlemleri, hukuk kuramlarının yürürlüğe girmesi ve uygulanması konularında temel bilgilere sahip olma | ||||||
| 4 | İyiniyet, dürüstlük gibi konulara hâkim olma ve bunları yorumlayabilme | ||||||
| 5 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde genel hukuk bilgisine sahip olma | ||||||
| 6 | Hukuki ve normatif araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilen ve doğru tahminlerde bulunabilen, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulunduran, stratejik yaklaşım geliştirebilme | ||||||
| 7 | Liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma | ||||||
| 8 | Bir yabancı dilde bilgi sahibi olup, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | ||||||
| 9 | İlgili hukuk alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisini gösterme | ||||||
| 10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Dijital Çağ ve İnsan Hakları Kavramlarını Tanımlar. | ||||||||||
| 2 | Dijital dönüşüm hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||||||
| 3 | Dijital dönüşümün temel metinlerine ilişkin açıklamalarda bulunur. | ||||||||||
| 4 | Dijital çağın insan haklarına etkisini öğrenir. | ||||||||||
| 5 | Hak sınıflandırmasını yapar. Dördüncü kuşak hakları tanır. | ||||||||||
| 6 | Kişisel verilerin korunması hakkının ayrıntılarına hakim olur. | ||||||||||
| 7 | Unutulma hakkının ayrıntılarına hakim olur. | ||||||||||
| 8 | İnternete erişim hakkının detaylarına hakim olur. | ||||||||||
| 9 | Dijital bölünmüşlük kavramını tanımlar. | ||||||||||
| 10 | İnsan hakları anlayışı ile dijital çağın yenilikleri arasında bağ kurar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 20 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 70 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 40 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 7 | 98 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Toplam İş Yükü | 146 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||