| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| E-Demokrasi Uygulamaları | KHT 538 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | yok. |
| Önerilen Seçmeli Dersler | yok. |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ALPER IŞIK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Cemre Edip YALÇIN |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Dünyada ortaya çıkan e-demokrasi uygulamaları hakkında bilgi edinmek. |
| Dersin İçeriği | Teknolojinin demokrasiye etkisi olarak tanımlanan e-demokrasinin uygulama araçları bu derste dünyadan farklı örneklerle ele alınacaktır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Demokrasinin geçmişten bugüne olan yolculuğuna hakimdir. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
| 2 | Dijitalleşmenin demokrasiye olumlu ve olumsuz etkilerini bilir. | Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 3 | Siyasal katılım sağlayan dijital demokrasi araçları hakkında açıklamalarda bulunur. | Rol Oynama, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 4 | Türkiye ve Dünyada E-siyasi parti ve E-demokrasi uygulamalarının bilgisine sahiptir. | Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Demokrasinin Antik ve Modern Kökeni | Alper IŞIK, Dijital Demokrasi, On İki Levha Yayıncılık, İstanbul, 2020, ilgili bölümler. |
| 2 | Dijital Çağ ve Dijital Demokrasi | Alper IŞIK, Dijital Demokrasi, On İki Levha Yayıncılık, İstanbul, 2020, ilgili bölümler. |
| 3 | Dijital Çağın Potansiyeli | Alper IŞIK, Dijital Demokrasi, On İki Levha Yayıncılık, İstanbul, 2020, ilgili bölümler. |
| 4 | Dijitalleşmenin Demokrasiye Etkileri | Alper IŞIK, Dijital Demokrasi, On İki Levha Yayıncılık, İstanbul, 2020, ilgili bölümler. |
| 5 | Siyasal Katılım Alanında Dijital Demokrasi Araçları | Alper IŞIK, Dijital Demokrasi, On İki Levha Yayıncılık, İstanbul, 2020, ilgili bölümler. |
| 6 | E-Oy ve Seçim Uygulamaları | Alper IŞIK, Dijital Demokrasi, On İki Levha Yayıncılık, İstanbul, 2020, ilgili bölümler. |
| 7 | Dünyada E-Oy Eğilimleri | Alper IŞIK, Dijital Demokrasi, On İki Levha Yayıncılık, İstanbul, 2020, ilgili bölümler. |
| 8 | SINAV | |
| 9 | Siyasal Örgütlenme Alanında Dijital Demokrasi Araçları | Alper IŞIK, Dijital Demokrasi, On İki Levha Yayıncılık, İstanbul, 2020, ilgili bölümler. |
| 10 | Sosyal Medya ve E-Demokrasi | Alper IŞIK, Dijital Demokrasi, On İki Levha Yayıncılık, İstanbul, 2020, ilgili bölümler. |
| 11 | E-Siyasi Partiler | Alper IŞIK, Dijital Demokrasi, On İki Levha Yayıncılık, İstanbul, 2020, ilgili bölümler. |
| 12 | Dijital Yurttaşlık ve Yerleşim | Alper IŞIK, Dijital Demokrasi, On İki Levha Yayıncılık, İstanbul, 2020, ilgili bölümler. |
| 13 | Elektronik Kamu Hizmetleri | Alper IŞIK, Dijital Demokrasi, On İki Levha Yayıncılık, İstanbul, 2020, ilgili bölümler. |
| 14 | Türkiye'de E-Demokrasi | Alper IŞIK, Dijital Demokrasi, On İki Levha Yayıncılık, İstanbul, 2020, ilgili bölümler. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Alper IŞIK, Dijital Demokrasi, On İki Levha Yayıncılık, İstanbul, 2020 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | İlgili hukuk dalının temel kavramlarında temel bilgileri anlama ve kullanabilme, değerlendirme ve yorum yapabilme, ekonomik gelişmeleri analiz edebilme, mali konularda görüş bildirebilme, çeşitli mali sorunlar karşısında çözüm getirebilme becerisi kazanma | ||||||
| 2 | Hukuk sistemlerine, kurallarına ve yorum yöntemlerine ilişkin teorik bilgilere sahip olma ve bu konuda analiz yapabilme | ||||||
| 3 | İlgili hukuk dalına ait süreçlerine ilişkin teorik ve hukuki bilgilere sahip ve bunları çalışma ortamında kullanabilme, yaptırım işlemleri, hukuk kuramlarının yürürlüğe girmesi ve uygulanması konularında temel bilgilere sahip olma | ||||||
| 4 | İyiniyet, dürüstlük gibi konulara hâkim olma ve bunları yorumlayabilme | ||||||
| 5 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken; yeterli düzeyde genel hukuk bilgisine sahip olma | ||||||
| 6 | Hukuki ve normatif araştırma becerisine ve düşünme yeteneğine sahip, alınacak kararların sonuçlarını öngörebilen ve doğru tahminlerde bulunabilen, sebep-sonuç ilişkilerini göz önünde bulunduran, stratejik yaklaşım geliştirebilme | ||||||
| 7 | Liderlik özelliklerine sahip ve diğer alanlardaki uzmanlarla iletişim kurabilme yeterliliğine sahip olma | ||||||
| 8 | Bir yabancı dilde bilgi sahibi olup, bu niteliklerini sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme | ||||||
| 9 | İlgili hukuk alanında kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgi sahibi olma ve gerekli yazılımları kullanabilme becerisini gösterme | ||||||
| 10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olma | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Demokrasinin geçmişten bugüne olan yolculuğuna hakimdir. | ||||||||||
| 2 | Dijitalleşmenin demokrasiye olumlu ve olumsuz etkilerini bilir. | ||||||||||
| 3 | Siyasal katılım sağlayan dijital demokrasi araçları hakkında açıklamalarda bulunur. | ||||||||||
| 4 | Türkiye ve Dünyada E-siyasi parti ve E-demokrasi uygulamalarının bilgisine sahiptir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 20 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 70 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 40 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Kısa Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 5 | 5 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 10 | 140 |
| Toplam İş Yükü | 158 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,32 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||