| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Klinik Enzimoloji | TBK 604 | 0 | 2 + 1 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | Ön koşul dersi yoktur. |
| Önerilen Seçmeli Dersler | Önerilen Seçmeli Ders yoktur. |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Doktora |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET RAMAZAN ŞEKEROĞLU |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Enzimlerin sınıflandırılması, enzim-substrat tepkimesiyle ilgili hipotezlerleri, enzimatik analizlerin çeşitli hastalıkların teşhis ve tadavilerinin takibinde nasıl kullanılacağı, organ veya doku sfesifik enzim kavramını öğrenmesi amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Enzimlerin sınıflandırılması, tepkime hızına etkileri, internasyonel ünite, katal, enzim tepkimesine katılan özgül gruplar, enzim aktivitesinin özgüllüğü, enzim-substrat tepkimesiyle ilgili hipotezlerler, enzim inhibisyonu, enzimlerin aktif bölgesi, enzimatik analizlerin tıpta ve endüstride kullanımı. Enzimlerin çeşitli hastalıkların teşhis ve tadavilerinin takibinde nasıl kullanılacağı, organ veya doku sfesifik enzim kavramı |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Enzimlerin sınıflandırılması ve klinikte kullanımın öğrenir | Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
| 2 | Tanısal enzimlerin temel doku kaynaklarını öğrenir | Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 3 | Enzimlerin kan düzeyini etkileyen faktörleri öğrenir | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 4 | Enzimatik analizlerin çalışılmasını öğrenir | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Enzimlerin Sınıflandırması | |
| 2 | İnternasyonel ünite | |
| 3 | Enzim tepkimesine katılan özgül gruplar | |
| 4 | Enzim-substrat tepkimesiyle ilgili hipotezler | |
| 5 | Enzim inhibisyonu, enzimlerin aktif bölgesi | |
| 6 | Enzimlerin klinikte kullanımı | |
| 7 | Ara Sınav | |
| 8 | Enzim katalizli reaksiyonun hızına etki eden faktörler | |
| 9 | Enzim düzeylerinin laboratuvarda ölçümü | |
| 10 | Bazı tanısal enzimlerin temel doku kaynakları | |
| 11 | Hücre organellerinin belirleyicisi olan enzimler | |
| 12 | Kanda bulunan enzimlerin sınıflandırması | |
| 13 | Enzimlerin kan düzeyini etkileyen faktörler | |
| 14 | Enzimatik analizlerin çalışılması |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Döküman olarak öğrencilere verilecektir. |
| Ders Kaynakları | 1-Tietz Klinik Kimyada Temel İlkeler .Carl A. Burtis.Palme Yayınevi.2005 2-Lehninger Biyokimyanın İlkeleri. David Nelson , Michael M. Cox. Palme Yayınevi.2016 3-Lippincott Biyokimya. Denise Ferrier Richard Harvey. Nobel Tıp Kitabevi.2016 4-Klinik Biyokimya. Michael L. Bishop.Akademisyen Tıp Kitapevi.2016 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Biyokimya alanında ayrıntılı biyomolekül ve metabolizma bilgilerine sahiptir. Bu bilgileri kullanır ve geliştirir | X | |||||
| 2 | Biyokimya alanına özgü rutin analitik ölçüm yöntemleri bu yöntemlerin farklarını, kullanım alanları vb. laboratuvar bilgisine sahiptir ve kullanır | X | |||||
| 3 | Biyokimya alanı ile ilgili güncel konularda seminer sunabilir, çalışma planlayabilir. | X | |||||
| 4 | Biyokimya alanındaki bir makaleyi okur, anlar, yorumlar, eleştirebilir. | X | |||||
| 5 | Biyokimya alanında teorik bilgisini, eleştirel düşünme yetisini kullanarak ilgili çalışmaları planlar, deneysel yaklaşımları uygular, çalışma sonucunda verilerini istatiksel olarak analiz edebilir, sonuçlarını raporlayabilir, çalışmayı yayın aşamasına getirebilir. | X | |||||
| 6 | Biyokimya alanına özgü spesifik ölçüm yöntemleri bu yöntemlerin farklarını, kullanım alanlarını bilir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Enzimlerin sınıflandırılması ve klinikte kullanımın öğrenir | 5 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 |
| 2 | Tanısal enzimlerin temel doku kaynaklarını öğrenir | 5 | 1 | 2 | 2 | 2 | 1 |
| 3 | Enzimlerin kan düzeyini etkileyen faktörleri öğrenir | 5 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 |
| 4 | Enzimatik analizlerin çalışılmasını öğrenir | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 60 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 28 | 4 | 112 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 146 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||