| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Kamuda İnsan Kaynakları Yönetimi | UKY 538 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MUSTAFA LÜTFİ ŞEN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Ömer Can BAŞ |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Son yıllarda geleneksel personel yönetiminden insan kaynakları yönetimine doğru bir geçiş yaşanmaktadır. Özel sektörde olduğu kadar kamu yönetiminde de bu değişim hissedilmektedir. |
| Dersin İçeriği | İnsan Kaynakları Yönetiminin tanımı, Kamu Personel Yönetiminden İnsan Kaynakları Yönetimine geçiş, kariyer yönetimi ve planlaması, performans değerlendirme ve yöntemleri, insan kaynaklarında ücretlendirme, hizmet içi eğitim ve motivasyon. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Çağdaş insan kaynakları yönetimine egemen olan ilkeleri bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | İnsan kaynakları sistemleri hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | Türk kamu personel rejimini bütün yönleriyle tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | Kamuda insan kaynakları yönetimi hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 5 | Kamu yönetim mevzuatına hakim olur ve yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 6 | Türkiye´de kamu yönetiminde insan kaynakları yönetiminin sorunlarını analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Kamuda insan kaynakları yönetimine giriş | e-kitap |
| 2 | Kamuda insan kaynakları yönetimine egemen olan ilkeler (I): Liyakat, kariyer, sınıflandırma. | e-kitap |
| 3 | Kamuda insan kaynakları yönetimine egemen olan ilkeler (II): Eşitlik, tarafsızlık, güvence, adil ve yeterli ücret. | e-kitap |
| 4 | Türk kamu personel rejiminin özellikleri ve istihdam biçimleri | e-kitap |
| 5 | Kamu hizmetine giriş | e-kitap |
| 6 | Kamu görevlilerinin statüsü (I) | e-kitap |
| 7 | Kamu görevlilerinin statüsü (II) | e-kitap |
| 8 | Memurlara uygulanan disiplin cezaları | e-kitap |
| 9 | Memurların yargılanması | e-kitap |
| 10 | Hizmet içi eğitim ve yüksek yöneticilerin yetiştirilmesi | e-kitap |
| 11 | Norm kadro uygulamaları | e-kitap |
| 12 | Personelin değerlendirilmesi ve motivasyonu | e-kitap |
| 13 | Kamu yönetiminde etik | e-kitap |
| 14 | Kamu görevlilerinin uymaları gereken etik davranış ilkeleri | e-kitap |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Uzaktan eğitim ders notları. |
| Ders Kaynakları | AKGÜNER, Tayfun, Kamu Personel Yönetimi, Der Yayınevi, İstanbul -2013. |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Çağdaş insan kaynakları yönetimine egemen olan ilkeleri bilir. |
| 2 | İnsan kaynakları sistemleri hakkında bilgi sahibi olur. |
| 3 | Türk kamu personel rejimini bütün yönleriyle tanır. |
| 4 | Kamuda insan kaynakları yönetimi hakkında bilgi sahibi olur. |
| 5 | Kamu yönetim mevzuatına hakim olur ve yorumlar. |
| 6 | Türkiye´de kamu yönetiminde insan kaynakları yönetiminin sorunlarını analiz eder. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 25 |
| 1. Ödev | 37 |
| 2. Ödev | 38 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 20 |
| 1. Final | 80 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Ödev | 2 | 10 | 20 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 151 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||