| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Glass Technology | MME 453 | 7 | 2 + 0 | 2 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | İngilizce |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ŞENOL YILMAZ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Doç.Dr. Ediz ERCENK |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | It is aimed to gain knowledge about the structure, properties, production and usage areas of glass. |
| Dersin İçeriği | History and definition of glasses, Chemical nature of glass, glass making systems, Raw materials used in glass making and their classification, Functions of components in glass, Glass types, Glass production, Glass blend preparation, Glass melting and melting reactions, Glass melting furnaces, Affination and homogenization in glasses, Glass shaping and shaping methods, Surface abrasions and coatings of glasses, Glass annealing and glass defects, Glass usage areas. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Define glass and raw materials used in glass making. | Soru-Cevap, | Boşluk Doldurma Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 2 | Can explain glass types and glass production. | Soru-Cevap, | Boşluk Doldurma Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 3 | Describe the preparation of glass blend, melting of glass and melting reactions. | Soru-Cevap, | Boşluk Doldurma Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 4 | Describe glass melting furnaces and shaping of glass. | Soru-Cevap, | Boşluk Doldurma Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 5 | Explain the annealing and usage areas of glass. | Soru-Cevap, | Boşluk Doldurma Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | History and definition of glasses | |
| 2 | Chemical nature of glass, glass making systems | |
| 3 | Raw materials used in glass making and their classification | |
| 4 | Functions of components in glass | |
| 5 | Glass types | |
| 6 | Glass production | |
| 7 | Glass blend preparation | |
| 8 | Glass melting and melting reactions | |
| 9 | Glass melting furnaces | |
| 10 | Affination and homogenization in glasses | |
| 11 | Glass shaping and shaping methods | |
| 12 | Surface abrasions and coatings of glasses | |
| 13 | Glass annealing and glass defects | |
| 14 | Glass usage areas |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Course content is given weekly. |
| Ders Kaynakları | 1. Glass Chemistry, W. Vogel, 2nd Edition, Springer-Verlag, 1992. 2. Introduction to Glass Science and Technology, 2nd Edition, J. E. Shelby, The Royal Society of Chemistry, 2005. 3. Properties of Glass-Forming Melts, L. D. Pye, A. Montenero, I. Joseph, Taylor & Francis Group, 2005. 4. Glass-Ceramic Technology, W. Höland, G. Beall, The Amercan Ceramic Society, 2002. 5. Zanotto E.D., Mauro J.C The glassy state of matter: Its definition and ultimate fate, Journal of Non-crystalline solids, 471 (2017) 490-495. 6. Ş. Yılmaz, V. Günay, “Glass-Ceramic Materials”, Journal of Metallurgy (TMMOB Chamber of Metallurgical Engineers Publication) 23 (121), 12-17, 1999. 7. E. Ercenk, Ş. Yılmaz, “Glass; A Perfect Material”, Standard Magazine (Turkish Standards Institute Publication), November 2007, 36-41, 2007. 8. V. Günay, Ş. Yılmaz, “Glass-Ceramics Science and Technology”, TÜBİTAK MAM Materials Institute, IBSN 978-975-403-535-3, 2010.
|
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
| 1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
| 2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
| 2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
| 5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
| 5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
| 6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
| 6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
| 6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
| 7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
| 7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
| 7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
| 7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
| 9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
| 9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
| 10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
| 10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
| 10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
| 11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
| 11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Define glass and raw materials used in glass making. | |||||||||||||||||||||||
| 2 | Can explain glass types and glass production. | |||||||||||||||||||||||
| 3 | Describe the preparation of glass blend, melting of glass and melting reactions. | |||||||||||||||||||||||
| 4 | Describe glass melting furnaces and shaping of glass. | |||||||||||||||||||||||
| 5 | Explain the annealing and usage areas of glass. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Ödev | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 73 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,92 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||