| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Materıals Thermodynamıcs | MME 205 | 3 | 3 + 1 | 4 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | İngilizce |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. KENAN YILDIZ |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. KENAN YILDIZ, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | To comment about a matter, reactions and solutions by using thermodynamical concepts |
| Dersin İçeriği | Laws of Thermodynamics, Enthalpy, Hess and Kirchoff Law, Entropy, Free Energy, Thermodynamics of homogenous reactions, Clasius Clapeyron, Vapor Pressures of Condensed Phases, Ellingham Diagram, Thermodynamics of Solutions |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | to determine changing in internal energy, heat and work in a given system | Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, Problem Çözme, | Performans Değerlendirme, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 2 | to calculate and comment on entrophy, enthalpy and free energy of a material or a reaction | Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 3 | to comment about Ellingham diagram and/or stabilities of compounds | Beyin Fırtınası, Anlatım, Problem Çözme, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Performans Değerlendirme, |
| 4 | to calculate and comment by using the thermodynamical laws on sulutions | Gezi / Gözlem, Anlatım, Problem Çözme, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Performans Değerlendirme, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | System, Thermodynamical equilibrium, Energy | Lecturer's notes |
| 2 | First Law of Thermodynamics, Heat, Work and Internal energy | Lecturer's notes |
| 3 | Isothermal and adiabatic processes | Lecturer's notes |
| 4 | Enthalpy, Hess Law, Kirchoff Law | Lecturer's notes |
| 5 | Flame temperature, Entropy | Lecturer's notes |
| 6 | Entropy in system and its environment | Lecturer's notes |
| 7 | Free energy | Lecturer's notes |
| 8 | Thermodynamical calculations in heterogenous reactions | Lecturer's notes |
| 9 | Phase rule, Clasius Clapeyron, vapour pressures of condensed phases | Lecturer's notes |
| 10 | Ellingham diagram | Lecturer's notes |
| 11 | Thermodynamics of solutions | Lecturer's notes |
| 12 | Ideal solutions, Non-ideal solutions | Lecturer's notes |
| 13 | Dilute solutions, Regular solutions | Lecturer's notes |
| 14 | Solutions with multi-components | Lecturer's notes |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Lecturer's notes |
| Ders Kaynakları | 1) D.R.GASKELL, Introduction to the thermodynamics of materials, 4th Ed., Taylor & Francis Group, New York, 2003. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
| 1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | X | |||||
| 2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | X | |||||
| 2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
| 5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
| 5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
| 6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
| 6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
| 6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
| 7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
| 7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
| 7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
| 7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
| 9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
| 9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
| 10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
| 10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
| 10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
| 11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
| 11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | to determine changing in internal energy, heat and work in a given system | 2 | 2 | |||||||||||||||||||||
| 2 | to calculate and comment on entrophy, enthalpy and free energy of a material or a reaction | 4 | 4 | |||||||||||||||||||||
| 3 | to comment about Ellingham diagram and/or stabilities of compounds | 2 | 2 | |||||||||||||||||||||
| 4 | to calculate and comment by using the thermodynamical laws on sulutions | 4 | 4 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 75 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 40 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 12 | 1 | 12 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||