| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Ceramıc Materıals | MME 315 | 5 | 3 + 0 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | -- |
| Önerilen Seçmeli Dersler | -- |
| Dersin Dili | İngilizce |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ALİ OSMAN KURT |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. ALİ OSMAN KURT, |
| Dersin Yardımcıları | --- |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, lisans öğrencilerinin genel anlamda seramik malzemeleri tanımlamaları, hammaddeleri, üretimleri, özellikleri ve uygulamaları hakkında bilgi edinmelerini sağlamaktır. |
| Dersin İçeriği | Seramik malzemelerin tanımlanması ve sınıflandırılması, kristal yapıları, hammaddeler, şekillendirilmesi, geleneksel ve yapısal seramikler, sinterleme, cam ve cam-seramikler, sır ve emaye, porselen, refrakter ve çimento, seramiklerin özellikleri ve kullanım alanları. |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | seramik malzemeleri tanımlar ve sınıflandırır. | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 2 | seramik üretiminde kullanılan hammaddelerini tanımlar. | Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Çoktan Seçmeli Testler, |
| 3 | seramik malzemelerin şekillendirilmesini ve şekillendirme yöntemlerini kavrar. | Soru-Cevap, | Kısa Cevaplı Testler, Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| 4 | geleneksel ve yapısal seramikleri tanımlar ve özelliklerini açıklar. | Soru-Cevap, Anlatım, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Seramik malzemelerin tanımlanması ve sınıflandırılması | |
| 2 | Seramiklerin kristal yapıları | |
| 3 | Geleneksel ve yapısal seramikler | |
| 4 | Seramiklerin özellikleri | |
| 5 | Seramiklerin kullanım alanları | |
| 6 | Seramik hammaddeler ve sınıflandırılması | |
| 7 | Seramik malzemelerin şekillendirilmesi ve üretim yöntemleri | |
| 8 | Sinterleme, sinterleme yöntemleri ve sinterlemede gerçekleşen olaylar | |
| 9 | Cam ve cam-seramikler | |
| 10 | Seramik sırlar, sırların üretimi, SEGER formülasyonu, frit ve emaye | |
| 11 | Refrakterler, çeşitleri ve özellikleri | |
| 12 | Porselenler, çeşitleri ve özellikleri | |
| 13 | Seramik faz diyagramları (II bileşenliler) | |
| 14 | Seramik faz diyagramları (III bileşenliler) |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Dönem içerisinde hafta hafta buradan paylaşım yapılacaktır. |
| Ders Kaynakları | 1 Modern Ceramic Engineering: Properties, Processing, and in Use in Desing, CRC, D. W. Richerson, 2006. 2 Physical Ceramics: Principles for Ceramic Science and Engineering, Yet-Ming Chiang, Dunbar P. Brinie, W.David Kingery, New York 1997, ISBN.0-471-59873-9 3 Engineering Materials 2: An Introduction to Microstructures, Processing and Design, Michael F Ashby & David R. H. Jones, Oxford 1986, ISBN. 0-08-032532-7 4 Introduction to Ceramics, W. D. Kingery, H. K. Bowen, D. R. Uhlman, John Wiley & Sons, 1975. 5 Structure and Properties of Ceramics, A. Koller, Elsevier, 1994.
|
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
| 1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
| 2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
| 2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
| 5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
| 5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
| 6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
| 6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
| 6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
| 7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
| 7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
| 7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
| 7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
| 9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
| 9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
| 10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
| 10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
| 10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
| 11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
| 11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | seramik malzemeleri tanımlar ve sınıflandırır. | |||||||||||||||||||||||
| 2 | seramik üretiminde kullanılan hammaddelerini tanımlar. | |||||||||||||||||||||||
| 3 | seramik malzemelerin şekillendirilmesini ve şekillendirme yöntemlerini kavrar. | |||||||||||||||||||||||
| 4 | geleneksel ve yapısal seramikleri tanımlar ve özelliklerini açıklar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 52 |
| 1. Ödev | 16 |
| 2. Ödev | 16 |
| 3. Ödev | 16 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Ödev | 3 | 5 | 15 |
| Final | 1 | 13 | 13 |
| Toplam İş Yükü | 100 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||