| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Probabılıty and Statıstıcs | MME 103 | 1 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | İngilizce |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NESRİN GÜLER |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. NESRİN GÜLER, |
| Dersin Yardımcıları |
|
| Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
| Dersin Amacı | The objective of this course is giving students to the basic concepts and applications of statistics and providing to enable students to gain the ability to analyze and solve statistical problems. |
| Dersin İçeriği | Basic definitions and consepts, measures of central location, measures of variability, basic consepts of probability, normal distribution, relations between variables |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | He/She defines and explains the concept of statistics | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
| 2 | He/She presents of data | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
| 3 | He/She defines and explains measures of central location | Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 4 | He/She defines and explains measures of variability | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
| 5 | He/She defines and explains basic consepts of probability | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
| 6 | He/She defines and explains continuous random variable, normal distributions | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
| 7 | He/She defines and explains linear relations between variables | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Basic definitions and Consepts of Statistics and probability | Sections related to course developments should be reviewed. |
| 2 | Presentation of data | Sections related to course developments should be reviewed. |
| 3 | Measures of central location | Sections related to course developments should be reviewed. |
| 4 | Measures of central location | Sections related to course developments should be reviewed. |
| 5 | Measures of variability | Sections related to course developments should be reviewed. |
| 6 | Measures of variability | Sections related to course developments should be reviewed. |
| 7 | Relative positions of data | Sections related to course developments should be reviewed. |
| 8 | Overview of data displays | Sections related to course developments should be reviewed. |
| 9 | Midterm | Sections related to course developments should be reviewed. |
| 10 | Set theory, Basic consepts of probability | Sections related to course developments should be reviewed. |
| 11 | Conditional probability, Independent events | Sections related to course developments should be reviewed. |
| 12 | Discrete and Continuous random variable, | Sections related to course developments should be reviewed. |
| 13 | Normal distributions | Sections related to course developments should be reviewed. |
| 14 | Linear relations between variables | Sections related to course developments should be reviewed. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Lecture notes |
| Ders Kaynakları | Montgomary D. C., Runger G.C., Applied Statistics and Probability for Engineers, Wiley, 1999. Walpole R.E., Myers R. H., Myers S. L., Ye K. E., Probability and Statistics for Engineers and Scientists, Pearson, 2010. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
| 1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
| 2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
| 2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
| 5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
| 5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
| 6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
| 6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
| 6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
| 7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
| 7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
| 7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
| 7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
| 9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
| 9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
| 10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
| 10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
| 10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
| 11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
| 11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | He/She defines and explains the concept of statistics | |||||||||||||||||||||||
| 2 | He/She presents of data | |||||||||||||||||||||||
| 3 | He/She defines and explains measures of central location | |||||||||||||||||||||||
| 4 | He/She defines and explains measures of variability | |||||||||||||||||||||||
| 5 | He/She defines and explains basic consepts of probability | |||||||||||||||||||||||
| 6 | He/She defines and explains continuous random variable, normal distributions | |||||||||||||||||||||||
| 7 | He/She defines and explains linear relations between variables |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| 3. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 3 | 16 | 48 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 0 | 16 | 0 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 0 | 16 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 3 | 12 | 36 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 0 | 16 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 16 | 0 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 0 | 16 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 16 | 0 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 0 | 16 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 16 | 0 |
| Kısa Sınav | 3 | 6 | 18 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 0 | 16 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 16 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 20 | 0 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 0 | 16 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 16 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 20 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 6 | 0 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 0 | 16 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 16 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 20 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 6 | 0 |
| Final | 1 | 16 | 16 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 0 | 16 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 16 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 20 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 6 | 0 |
| Final | 0 | 20 | 0 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 0 | 16 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 12 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 20 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 6 | 0 |
| Final | 0 | 20 | 0 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 0 | 16 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 12 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 18 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 6 | 0 |
| Final | 0 | 20 | 0 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 0 | 16 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 12 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 16 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 6 | 0 |
| Final | 0 | 20 | 0 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 0 | 16 | 0 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 12 | 0 |
| Ara Sınav | 0 | 16 | 0 |
| Kısa Sınav | 0 | 6 | 0 |
| Final | 0 | 18 | 0 |
| Toplam İş Yükü | 128 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,12 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||