| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Physıcs I | PHY 111 | 1 | 3 + 2 | 4 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | İngilizce |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET BEKTAŞOĞLU |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. MEHMET BEKTAŞOĞLU, Doç.Dr. FURKAN SEMİH DÜNDAR, |
| Dersin Yardımcıları | Fizik Arş. Görevlileri |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrencilere mühendislik eğitiminde gerekli olan temel mekanik, statik ve dinamik alt yapısının kazandırılması |
| Dersin İçeriği | Ölçme ve birim sistemleri, statik, kinematik, dinamik. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Ölçme ve temel birim sistemlerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
| 2 | Statik, kinematik ve dinamik süreçlerini analizini yapar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
| 3 | Özel Mühendislik Anabilim Dalları’na öğrenilenleri tatbik eder. | Anlatım, Tartışma, | |
| 4 | Statik, kinematik ve dinamik süreçlerle ilgili yapılara ve problemlere çözüm üretir. Statik, kinematik ve dinamik süreçlerle ilgili yapılara ve problemlere çözüm üretir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Statik, kinematik ve dinamik süreçleri modeller ve bu modelleri çözümler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
| 6 | Fiziğin temel kanunlarını mekanik sistemlere uygular. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 7 | Laboratuvarda Uyulması Gereken Kuralları ve İş Sağlığı-Güvenliği Esaslarını öğrenir ve tatbik eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Eğitsel Oyun, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İş Sağlığı ve Güvenliği Esasları ve Laboratuvarda Uyulması Gereken Kurallar, Laboratuvar Kurallarının belirlenmesi | |
| 2 | Birim sistemleri ve Vektörler | [1] Sayfa 1-20 |
| 3 | Bir Boyutta Hareket, Deney 1: SABİT HIZLI DOĞRUSAL HAREKETİN ANALİZİ | [1] Sayfa 27-47 |
| 4 | İki Boyutta Hareket | [1] Sayfa 57-72 |
| 5 | Newton’un Hareket Yasaları, Deney 2: : İKİ BOYUTTA HAREKET | [1] Sayfa 87-99 |
| 6 | Newton’un Hareket Yasalarının Uygulamaları | [1] Sayfa 116-152 |
| 7 | İş ve Kinetik Enerji, Deney 3: NEWTON’UN HAREKET YASALARI | [1] Sayfa 172-185 |
| 8 | Potansiyel Enerji ve Mekanik Enerjinin Korunumu | [1] Sayfa 182-250 |
| 9 | Uygulama | |
| 10 | Doğrusal Momentum ve Çarpışmalar, Deney 4: ÇARPIŞMALAR VE LİNEER MOMENTUMUN KORUNUMU | [1] Sayfa 227-243 |
| 11 | Statik Denge ve Moment | [1] Sayfa 260-270 |
| 12 | Katı Cisimlerin Dönme Hareketi, Deney 5: DÖNME HAREKETİ | [1] Sayfa 284-300 |
| 13 | Katı Cisimlerin Dönme Hareketi | [1] Sayfa 284-300 |
| 14 | Maddenin Özellikleri | [1] Sayfa 309-319 |
| Kaynaklar | ||
|---|---|---|
| Ders Notu | ||
| Ders Kaynakları |
|
|
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
| 1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
| 2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
| 2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
| 5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
| 5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
| 6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
| 6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
| 6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
| 7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
| 7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
| 7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
| 7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
| 9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
| 9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
| 10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
| 10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
| 10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
| 11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
| 11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 a | PÇ 11 b |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Ölçme ve temel birim sistemlerini açıklar. | |||||||||||||||||||||||
| 2 | Statik, kinematik ve dinamik süreçlerini analizini yapar. | |||||||||||||||||||||||
| 3 | Özel Mühendislik Anabilim Dalları’na öğrenilenleri tatbik eder. | |||||||||||||||||||||||
| 4 | Statik, kinematik ve dinamik süreçlerle ilgili yapılara ve problemlere çözüm üretir. Statik, kinematik ve dinamik süreçlerle ilgili yapılara ve problemlere çözüm üretir. | |||||||||||||||||||||||
| 5 | Statik, kinematik ve dinamik süreçleri modeller ve bu modelleri çözümler. | |||||||||||||||||||||||
| 6 | Fiziğin temel kanunlarını mekanik sistemlere uygular. | |||||||||||||||||||||||
| 7 | Laboratuvarda Uyulması Gereken Kuralları ve İş Sağlığı-Güvenliği Esaslarını öğrenir ve tatbik eder. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 30 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. İş Sağlığı ve Güvenliği | 0 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 9 | 9 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 155 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,2 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||