| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Korozyon ve Korozyondan Korunma | MMM 318 | 6 | 3 + 0 | 3 | 4 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Zorunlu | 
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AYŞE ŞÜKRAN DEMİRKIRAN | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Korozyonun kontrol altına alınabilmesi için korozyonun tanımlanması, nedenlerinin irdelenmesi, korozyon hızının ölçülmesi ve korozyona karşı önlemlerin alınması ve uygun malzeme seçimi konusunda ilkelerin belirlenmesi. | 
| Dersin İçeriği | Korozyona giriş, korozyonun elektrokimyasal temelleri, Korozyon hızının ölçümü, Korozyon Türleri, Korozyondan korunma ilkeleri | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Korozyonun tanımını ve ekonomik boyutunu değerlendirir. | ||
| 2 | Korozif ortamları ve korozyonun elektrokimyasal temellerini kavrar. | ||
| 3 | Korozyon hızının ölçümünde temel kavramları ve metotları kavrar ve bu konuyla ilgili hesaplamalar yapar | ||
| 4 | Korozyon türlerini teşhis eder ve korozyon türlerinin önleme yollarını yorumlar. | ||
| 5 | Korozyondan korunmanın ilkelerini kavrar | ||
| 6 | Katodik ve anodik koruma yöntemlerini kavrar. | ||
| 7 | Korozyon kontrolünde malzeme seçiminin ilkelerini kavrar | ||
| 8 | Korozyon kontrolünde ortamla ilgili tedbirleri ve malzeme tasarımının ilkelerini kavrar | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Korozyonun tanımı ve önemi, Korozyondan kaynaklanan ekonomik kayıplar | |
| 2 | Korozif ortamlar | |
| 3 | Korozyonun elektrokimyasal temelleri, korozyon hücresi, korozyon oluşumu | |
| 4 | Polarizasyon ve türleri, hidrojen aşırı potansiyeli, korozyon hızına polarizasyonun etkisi | |
| 5 | Pasiflik, korozyon hızı hesaplama metotları | |
| 6 | Korozyonun sınıflandırılması ve türleri, Homojen korozyon, galvanik korozyon | |
| 7 | Aralık korozyonu, oyuklanma korozyonu, Filiform korozyon | |
| 8 | Seçimli korozyon, Erozyon korozyonu, kavitasyon korozyonu, fretaj korozyonu | |
| 9 | Taneler arası korozyon, gerilmeli korozyon, korozyonlu yorulma, | |
| 10 | Hidrojenle bozulma, mikrobiyolojik korozyon ve yüksek sıcaklık korozyonu | |
| 11 | Korozyondan korunmanın ilkeleri, ara yüzeyle ilgili tedbirler, Korozyon kontrolünde kaplamaların önemi | |
| 12 | Katodik ve anodik koruma | |
| 13 | Korozyonda malzeme seçiminin ilkeleri | |
| 14 | Ortamla ilgili tedbirler; inhibitörler, Tasarım aşamasında alınacak tedbirler | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Korozyon ve Korozyondan Korunma, Sakarya Üniversitesi, Ders Notu (SABİS) | 
| Ders Kaynakları | 1. M.G. Fontana, Corrosion Engineering, Mc Grow- Hill Book Company, 1998. | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 a | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; | ||||||
| 1 b | Bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinin çözümünde kullanabilme becerisi. | ||||||
| 2 a | Karmaşık mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; | ||||||
| 2 b | Bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
| 3 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
| 4 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
| 5 a | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama becerisi. | ||||||
| 5 b | Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
| 6 a | Disiplin içi takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
| 6 b | Çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi. | ||||||
| 6 c | Bireysel çalışma becerisi. | ||||||
| 7 a | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi, | ||||||
| 7 b | En az bir yabancı dil bilgisi. | ||||||
| 7 c | Etkin sunum yapabilme becerisi. | ||||||
| 7 d | Açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
| 9 a | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk hakkında bilgi, | ||||||
| 9 b | Mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
| 10 a | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; | ||||||
| 10 b | Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | ||||||
| 10 c | Sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
| 11 a | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; | ||||||
| 11 b | Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 a | PÇ 1 b | PÇ 2 a | PÇ 2 b | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 a | PÇ 5 b | PÇ 6 a | PÇ 6 b | PÇ 6 c | PÇ 7 a | PÇ 7 b | PÇ 7 c | PÇ 7 d | PÇ 8 | PÇ 9 a | PÇ 9 b | PÇ 10 a | PÇ 10 b | PÇ 10 c | PÇ 11 a | PÇ 11 b | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Korozyonun tanımını ve ekonomik boyutunu değerlendirir. | |||||||||||||||||||||||
| 2 | Korozif ortamları ve korozyonun elektrokimyasal temellerini kavrar. | 0 | 0 | |||||||||||||||||||||
| 3 | Korozyon hızının ölçümünde temel kavramları ve metotları kavrar ve bu konuyla ilgili hesaplamalar yapar | 4 | ||||||||||||||||||||||
| 4 | Korozyon türlerini teşhis eder ve korozyon türlerinin önleme yollarını yorumlar. | |||||||||||||||||||||||
| 5 | Korozyondan korunmanın ilkelerini kavrar | |||||||||||||||||||||||
| 6 | Katodik ve anodik koruma yöntemlerini kavrar. | 4 | ||||||||||||||||||||||
| 7 | Korozyon kontrolünde malzeme seçiminin ilkelerini kavrar | 4 | ||||||||||||||||||||||
| 8 | Korozyon kontrolünde ortamla ilgili tedbirleri ve malzeme tasarımının ilkelerini kavrar | 4 | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| Toplam | 0 | 
| Toplam | 0 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 | 
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 | 
| Ödev | 1 | 10 | 10 | 
| Final | 1 | 20 | 20 | 
| Toplam İş Yükü | 146 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||