| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İnsan Anatomisi | IAY 111 | 1 | 2 + 1 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. ENES KARA |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. YILDIZ YENER, Öğr.Gör.Dr. ENES KARA, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | İnsan anatomik yapısı ile birlikte vücut sistemlerinin işleyişlerinin kavratılması |
| Dersin İçeriği | İnsan Anatomisine Giriş; Hareket Sistemi; Kas Sistemi; Sinir Sistemi; Duyu Organları; Endokrin Sistem; Dolaşım Sistemi; Solunum Sistemi; Sindirim Sistemi; Üriner Sistem; Genital Sistem. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İnsan Anatomisine Giriş | Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, | |
| 2 | Hareket sistemi | Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 3 | Kas sistemi | Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 4 | Sinir sistemi | Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 5 | Duyu organları | Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 6 | Dolaşım sistemi | Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 7 | Solunum sistemi | Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 8 | Sindirim sistemi | Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 9 | Üriner sistem | Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 10 | Genital sistem | Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 11 | Endokrin sistem | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İnsan Anatomisine Giriş | |
| 2 | Hareket sistemi (İskelet sistemi) | |
| 3 | Hareket sistemi (Eklemler) | |
| 4 | Kas sistemi | |
| 5 | Sinir sistemi | |
| 6 | Duyu Organları | |
| 7 | Endokrin sistem | |
| 8 | Dolaşım sistemi | |
| 9 | Solunum sistemi | |
| 10 | ara sınav | |
| 11 | Sindirim sistemi | |
| 12 | Üriner sistem | |
| 13 | Genital sistem | |
| 14 | Genel Tekrar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Öğretim elemanı sunum dosyaları |
| Ders Kaynakları | Sağlık Yüksekokulları için, Resimli İnsan Anatomisi, Mehmet YILDIRIM Sağlık Bilimleri için Resimli Temel Anatomi, Bünyamin ŞAHİN |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Anestezi uygulamalarının temelini oluşturan anatomi, fizyoloji ve farmakoloji bilgilerini kapsamlı bir şekilde bilir. | ||||||
| 2 | Anestezi süreçlerinde kullanılan ilaçların özelliklerini, etki mekanizmalarını ve endikasyonlarını güncel bilgiler ışığında açıklar. | ||||||
| 3 | Anestezi uygulamalarında iş sağlığı ve güvenliği standartlarını, çevre koruma prensiplerini ve atık yönetimi ilkelerini benimser. | ||||||
| 4 | Hasta hakları, mesleki etik ilkeler ve yasal düzenlemeler hakkında bilgi sahibidir ve bu bilgileri uygulamalarında dikkate alır. | ||||||
| 5 | Anestezi ekipmanlarının ve cihazlarının doğru, güvenli ve etkin bir şekilde kullanımını sağlar; düzenli bakım ve kontrollerini gerçekleştirir. | ||||||
| 6 | Anestezi öncesi, intraoperatif ve postoperatif dönemlerde hastanın bakım planını hazırlar ve uygular. | ||||||
| 7 | Anestezi sürecinde hastanın vital bulgularını sürekli olarak izler, olağan dışı durumları tanır ve ilgili sağlık profesyonellerine zamanında bilgi verir. | ||||||
| 8 | Acil durumlar ve anesteziye bağlı komplikasyonlar karşısında uygun müdahaleleri hızlı ve etkin bir biçimde gerçekleştirir. | ||||||
| 9 | Anestezi ile ilgili bilişim teknolojilerini, hasta izlem sistemlerini ve veri tabanlarını amaca uygun ve doğru bir şekilde kullanır. | ||||||
| 10 | Mesleki bilgi ve becerilerini sözlü ve yazılı iletişim kanalları aracılığıyla açık, anlaşılır ve profesyonel bir üslupla ifade eder. | ||||||
| 11 | Anestezi uygulamaları sırasında multidisipliner sağlık ekibiyle etkili iletişim kurar ve ekip çalışmasına aktif olarak katılır. | ||||||
| 12 | Sürekli mesleki gelişim bilinciyle hareket eder; bilimsel ve teknolojik gelişmeleri yakından takip eder ve mesleki pratiğine yansıtır. | ||||||
| 13 | Alanıyla ilgili verileri toplayarak analiz eder; elde ettiği bulguları bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinciyle paylaşır. | ||||||
| 14 | Bir yabancı dili kullanarak anestezi alanındaki ulusal ve uluslararası kaynakları takip eder ve meslektaşlarıyla etkin bir iletişim kurar. | ||||||
| 15 | Hasta mahremiyetine saygılı bir şekilde çalışır; etik değerlere ve hasta güvenliği ilkelerine uygun davranışlar sergiler. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İnsan Anatomisine Giriş | |||||||||||||||
| 2 | Hareket sistemi | |||||||||||||||
| 3 | Kas sistemi | |||||||||||||||
| 4 | Sinir sistemi | |||||||||||||||
| 5 | Duyu organları | |||||||||||||||
| 6 | Dolaşım sistemi | |||||||||||||||
| 7 | Solunum sistemi | |||||||||||||||
| 8 | Sindirim sistemi | |||||||||||||||
| 9 | Üriner sistem | |||||||||||||||
| 10 | Genital sistem | |||||||||||||||
| 11 | Endokrin sistem |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Kısa Sınav | 40 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 93 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,72 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||