| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Eleştirel Okuma ve Yazma | ELT 207 | 3 | 2 + 0 | 2 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | Bu dersi almak için ön koşul bulunmamaktadır. |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | İngilizce |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. KÜBRA NUR AYAZ ÖZTÜRK |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. KÜBRA NUR AYAZ ÖZTÜRK, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Kerem Can ALPAY |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | To produce graduates who: know the concepts and issues on critical thinking can critically read and write |
| Dersin İçeriği | Browne, M. N. & Keeley, S. M. (2007). Asking the Right Questions: A Guide to Critical Thinking (8th edition). Pearson: New Jersey. |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | know the concepts and issues on critical thinking | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 2 | To critically read and write | Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Anlatım, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Meeting and Introduction: The Benefit of Asking the Right Questions | The relevant chapter |
| 2 | What are the Issue and the Conclusion? | The relevant chapter |
| 3 | What are the Reasons? | The relevant chapter |
| 4 | What Words or Phrases are Ambiguous? | The relevant chapter |
| 5 | What are the Value Conflicts and Assumptions? | The relevant chapter |
| 6 | What are the Descriptive Assumptions? | The relevant chapter |
| 7 | Are There Any Fallacies in the Reasoning? | The relevant chapter |
| 8 | How Good is the Evidence (two chapters)? | The relevant chapter |
| 9 | The mid-term | |
| 10 | Are There Rival Causes? | The relevant chapter |
| 11 | Are the Statistics Deceptive? | The relevant chapter |
| 12 | What Significant Information is Omitted? | The relevant chapter |
| 13 | What Reasonable Conclusions are Possible? | The relevant chapter |
| 14 | Practice and Questions on the final exam | The relevant chapter |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Browne, M. N. & Keeley, S. M. (2007). Asking the Right Questions: A Guide to Critical Thinking (8th edition). Pearson: New Jersey. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi ve öğretmenlik mesleği ile ilgili sahip olduğu gerekli kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgisini açıklar ve eğitsel sorunlara çözüm(ler) üretmek için kullanır. | X | |||||
| 2 | Yabancı dilde ve anadilde üretilen yazılı ve sözlü metinleri eleştirel bir yaklaşımla çözümleyerek etkili iletişim kurabilecek düzeyde sahip olduğu dil becerilerini (okuma, konuşma, yazma, dinleme becerileri) kullanır. | X | |||||
| 3 | Yabancı dil öğretmeni olarak görev, hak ve sorumluluklarına ilişkin mevzuatı bilir ve mevzuata uygun davranır. | ||||||
| 4 | Yabancı dil öğretmeni olarak alanındaki yenilikleri takip etmek, özgün etkinlikler geliştirmek ve karşılaşabileceği olası sorunlara çözüm üretmek için gerekli bilimsel yöntemleri ve teknolojileri bilir ve kullanır. | X | |||||
| 5 | Yabancı dil öğretimi süreçlerini farklı öğrenen profillerinin özelliklerini ve yaşam deneyimlerini dikkate alarak planlar, uygun ortamlar organize eder ve işleyişini etkili bir şekilde yürütür. | X | |||||
| 6 | Yabancı dil öğretim programlarını uygun yaklaşımları seçerek kendi bağlamı içerisinde analiz eder, değerlendirir, adapte eder ve kullanır. | ||||||
| 7 | Yabancı dil öğretimine ve öğrencilerin gelişimine uygun ölçme ve değerlendirme araçları hazırlar ve uygular. | X | |||||
| 8 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi sürecinde kültürlerarası iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır ve öğrencilerine tutum ve davranışlarıyla rol model olur. | X | |||||
| 9 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, işbirlikçi çalışma, eleştirel ve yaratıcı düşünme becerilerini aktif olarak kullanır ve öğrencilerine bu becerileri kazandırır. | X | |||||
| 10 | Yabancı dil öğretmeni olarak paydaş kurum ve kuruluşlarla etkili iletişim ve işbirliği kurma yollarını bilir ve uygular. | X | |||||
| 11 | Yabancı dil (İngilizce) eğitim-öğretimi süreci sonunda yabancı dili farklı bağlamlara uygun etkili bir iletişim aracı olarak kullanacak bireyler yetiştirir. | X | |||||
| 12 | Yabancı dilin yapısını, kurallarını ve kullanılabileceği çeşitli bağlamları bilir, hedef dili bunlara uygun olarak kullanır ve öğrendiği diğer dillerle karşılaştırabilir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | know the concepts and issues on critical thinking | ||||||||||||
| 2 | To critically read and write |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 30 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 10 |
| Toplam | 50 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Sözlü Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 77 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,08 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||