| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Türk Kültüründe Aile ve Çocuk | ECE 015 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SUAT KOL |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. SUAT KOL, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Eslem Gözde Şenöz |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı Türk Kültüründe aile ve çocuk kavramları ile ilgili kuramsal temeli oluşturmak, farklı Türk devletlerinde çocuk yetiştirme ve çocuğun değeri ile ilgili birikim sahibi olmaktır. |
| Dersin İçeriği | Türk aile yapısı; farklı Türk devletlerinde çocuk yetiştirme ve çocuğun değeri; Anadolu'da aile kültürü, gelenek ve görenekler; geniş aile ile çekirdek aile etkileşimi; evlilik törenleri, cenaze merasimleri, toplulukçu kültüre duyarlı aile danışmanının rol ve görevleri. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Türk Kültürü’nde çocukluk kavramını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 2 | Türk Kültürü’nde çocuk eğitimindeki temel dinamikleri kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 3 | Türk Kültüründe çocuk eğitiminde gelenek ve görenekleri öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 4 | Türk Kültüründe geniş aile ile çekirdek aile etkileşimini, evlilik törenleri ve cenaze merasimlerinin niteliklerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ders ile ilgili genel bilgilendirme | |
| 2 | Türk Kültürüne genel bakış | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 3 | İslam öncesi Türk sosyal hayatı | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 4 | İslam öncesi Türk aile yapısı | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 5 | İslam sonrası Türk sosyal hayatı | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 6 | İslam sonrası Türk aile yapısı | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 7 | Türk Kültüründe çocukluk kavramı | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 8 | Yıl içi Sınav | |
| 9 | Türk Kültüründe çocuk eğitimindeki temel dinamikler | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 10 | Farklı Türk devletlerinde çocuk yetiştirme ve çocuğun değeri | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 11 | Anadolu'da aile kültürü | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 12 | Türk Kültüründe çocuk eğitiminde gelenek ve görenekler | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 13 | Türk Kültüründe geniş aile ile çekirdek aile etkileşimi, evlilik törenleri, cenaze merasimleri | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 14 | Genel tekrar ve değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Dersin sorumlusu öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders notları |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak düzeyde teorik ve metodolojik bilgiye sahiptir. | X | |||||
| 2 | Çocuğun gelişim alanlarını tüm boyutlarıyla kapsamlı bir şekilde kavrar. | ||||||
| 3 | Bireysel farklılıkları dikkate alarak çocuklara uygun eğitim ortamları hazırlar, öğrenme sürecini etkili bir şekilde yürütür, uygun öğrenme yaklaşımlarını kullanır ve değerlendirir. | ||||||
| 4 | Çocuk eğitimine uygun uygulamalı etkinlikler geliştirir, planlar hazırlar, materyaller oluşturur ve bunları uygular. | ||||||
| 5 | Farklı gelişim gösteren çocukları tanır, özelliklerini bilir ve bu çocukları evde ve okulda desteklemek için özel uygulamalar yapar. | X | |||||
| 6 | Öz değerlendirme yapar ve kişisel ve mesleki gelişim faaliyetlerine katılır. | X | |||||
| 7 | Alanıyla ilgili mevzuat hakkında bilgi sahibi olur ve bunları takip eder. | X | |||||
| 8 | Türkçeyi kurallarına uygun kullanır ve bu çerçevede çocuklarla etkili iletişim kurar. | X | |||||
| 9 | Çocukların gelişimini desteklemek için teknolojiyi her yönüyle etkin kullanmayı ve çocuklara kullanma fırsatları sunmayı öğrenir. | ||||||
| 10 | Alanındaki mesleki eğitim ve kariyer kaynaklarını takip edebilecek ve ilgili konularda meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | X | |||||
| 11 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet ve kültürel değerlerin korunması ilkesiyle hareket eder, çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında doğru davranır. | ||||||
| 12 | Öğrenmeyi öğrenme, öz düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine sahiptir ve bu becerileri yeni bilgilere erişmek için kullanır. | ||||||
| 13 | Toplumsal ve politik yapılar hakkında bilgi sahibi olur, demokratik ve aktif katılım taahhüdüne dayalı olarak sivil hayata katılır. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Türk Kültürü’nde çocukluk kavramını öğrenir. | |||||||||||||
| 2 | Türk Kültürü’nde çocuk eğitimindeki temel dinamikleri kavrar. | |||||||||||||
| 3 | Türk Kültüründe çocuk eğitiminde gelenek ve görenekleri öğrenir. | |||||||||||||
| 4 | Türk Kültüründe geniş aile ile çekirdek aile etkileşimini, evlilik törenleri ve cenaze merasimlerinin niteliklerini öğrenir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 50 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 5 | 3 | 15 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 103 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,12 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||