| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi | ECE 014 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HİLAL İLKNUR TUNÇELİ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı sınıf içi öğrenmelerin uygun yöntemlerle değerlendirilmesi bilgi ve deneyimini kazandırmaktır. |
| Dersin İçeriği | Eğitimde kullanılan ölçme araçları ve özellikleri; geleneksel yaklaşımlara dayalı araçlar: eşleştirmeli testler, sözlü yoklamalar; öğrenciyi çok yönlü tanımaya dönük araçlar: Gözlem, görüşme, performans değerlendirme, öğrenci ürün dosyası, araştırma kâğıtları, araştırma projeleri, akran değerlendirmesi, öz değerlendirme, tutum ölçekleri; öğrenci başarısının değerlendirilmesinde dikkat edilecek hususlar; öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve not verme. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Erken çocukluk döneminde çocuğu tanıma ve değerlendirmenin amacı ve önemini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Bireysel farklılıklar ve erken çocukluk döneminde gelişimi etkileyen etmenleri tanımlar. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 3 | Erken çocukluk döneminde kullanılan tanıma ve değerlendirme araçlarının işlevlerini bilir. | Deney ve Laboratuvar, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 4 | Çocuğu tanıma ve değerlendirme tekniklerine yönelik edindiği teorik bilgiyi kullanarak çocukları değerlendirir ve raporlaştırır. | Deney ve Laboratuvar, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ders hakkında genel bilgiler ve planlama çalışmaları | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 2 | Çocuğu tanımanın amacı, önemi ve ilkeleri | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 3 | Bireysel Farklılıklar Ve Erken Çocukluk Döneminde Gelişimi Etkileyen Etmenler | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 4 | Gözlem tekniği | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 5 | Gözlemsel Veri Toplama ve Kayıt: Anektod Kayıtları, Sistematik Kayıt, Zaman Örnekleme, Olay Örnekleme. | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 6 | Gözlem Tekniği ve Örnekleri: Anekdot kayıtları, Gözlem listeleri, Süre Kayıtları, Zaman örneklemleri, Olay Örneklemeleri, Oran Skalaları | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 7 | Portfolyo-Dokümantasyon | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 8 | Yıl içi sınav | |
| 9 | Projektif Teknikler | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 10 | Projektif Teknikler | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 11 | Sosyometri, Drama-Oyun Yoluyla Değerlendirme | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 12 | Alternatif Değerlendirme | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 13 | Dinamik Değerlendirme | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 14 | Genel Değerlendirme | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | McMillan, H. J. (2015) Sınıf içi değerlendirme. Konya: Eğitim yayınevi. Küçük, M. ve Geçit, Y. (Editörler), 2012; Eğitimde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Nobel yayıncılık Karip, E. (Ed.), 2007; Ölçme ve Değerlendirme, Pegem Yayıncılık, Ankara Miller, M. D., Linn, R., & Gronlund, N. (2009). Measurement and evaluation in teaching. New Jersey, Pearson Education, Inc Airasian, P. W., and Russell, M. K. (2008) Classroom Assessment: Concepts and Applications. New York: Mc Graw- Hill Higher Education. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak düzeyde teorik ve metodolojik bilgiye sahiptir. | ||||||
| 2 | Çocuğun gelişim alanlarını tüm boyutlarıyla kapsamlı bir şekilde kavrar. | X | |||||
| 3 | Bireysel farklılıkları dikkate alarak çocuklara uygun eğitim ortamları hazırlar, öğrenme sürecini etkili bir şekilde yürütür, uygun öğrenme yaklaşımlarını kullanır ve değerlendirir. | X | |||||
| 4 | Çocuk eğitimine uygun uygulamalı etkinlikler geliştirir, planlar hazırlar, materyaller oluşturur ve bunları uygular. | X | |||||
| 5 | Farklı gelişim gösteren çocukları tanır, özelliklerini bilir ve bu çocukları evde ve okulda desteklemek için özel uygulamalar yapar. | ||||||
| 6 | Öz değerlendirme yapar ve kişisel ve mesleki gelişim faaliyetlerine katılır. | ||||||
| 7 | Alanıyla ilgili mevzuat hakkında bilgi sahibi olur ve bunları takip eder. | X | |||||
| 8 | Türkçeyi kurallarına uygun kullanır ve bu çerçevede çocuklarla etkili iletişim kurar. | ||||||
| 9 | Çocukların gelişimini desteklemek için teknolojiyi her yönüyle etkin kullanmayı ve çocuklara kullanma fırsatları sunmayı öğrenir. | X | |||||
| 10 | Alanındaki mesleki eğitim ve kariyer kaynaklarını takip edebilecek ve ilgili konularda meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||||
| 11 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet ve kültürel değerlerin korunması ilkesiyle hareket eder, çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında doğru davranır. | ||||||
| 12 | Öğrenmeyi öğrenme, öz düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine sahiptir ve bu becerileri yeni bilgilere erişmek için kullanır. | ||||||
| 13 | Toplumsal ve politik yapılar hakkında bilgi sahibi olur, demokratik ve aktif katılım taahhüdüne dayalı olarak sivil hayata katılır. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Erken çocukluk döneminde çocuğu tanıma ve değerlendirmenin amacı ve önemini açıklar. | |||||||||||||
| 2 | Bireysel farklılıklar ve erken çocukluk döneminde gelişimi etkileyen etmenleri tanımlar. | |||||||||||||
| 3 | Erken çocukluk döneminde kullanılan tanıma ve değerlendirme araçlarının işlevlerini bilir. | |||||||||||||
| 4 | Çocuğu tanıma ve değerlendirme tekniklerine yönelik edindiği teorik bilgiyi kullanarak çocukları değerlendirir ve raporlaştırır. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Ödev | 30 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
| Ödev | 1 | 2 | 2 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 100 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||