| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Erken Çocukluk Eğitiminde Geleneksel Çocuk Oyunları | ECE 006 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AHMET SAKİN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, erken çocukluk eğitiminde geleneksel çocuk oyunlarına ilişkin temel kavramları ve oyunların özelliklerini kavrayarak erken çocukluk eğitiminde uygulama becerilerini kazanmaktır. |
| Dersin İçeriği | Halk biliminde geleneksel çocuk oyunları, bu oyunların eğitimsel, kültürel değeri, unutulmuş veya unutulmaya yüz tutmuş Türk kültüründeki çocuk oyunlarını hatırlama ve yeni nesillere aktarma; bu oyunların tanımı, önemi, kuralları, yetişkinlerle ve gruplarla oynanan geleneksel çocuk oyunları; geleneksel oyunlarının çocukların gelişim alanlarına etkisi; bu oyunları planlama ve uygulama. |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Halk bilimi ve genel kavramları açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 2 | Kültürün tanımı ve temel ilkelerini açıklar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 3 | Türk kültüründe ve Dünyada geleneksel çocuk oyunlarını tanımlar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 4 | Geleneksel çocuk oyunlarının eğitimsel ve psikolojik değerini açıklar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 5 | Geleneksel çocuk oyunların kültürel değerini açıklar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 6 | Geleneksel çocuk oyunlarının kuralları ve özelliklerini tanımlar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 7 | Geleneksel çocuk oyunlarında kullanılan materyallerin özelliklerini açıklar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 8 | Geleneksel çocuk oyunlarını planlama, materyal geliştirme ve uygular | Deney ve Laboratuvar, Tartışma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Halk bilimi ve genel kavramlar. | |
| 2 | Kültürün tanımı ve temel ilkeleri | |
| 3 | Türk kültüründe geleneksel çocuk oyunları | |
| 4 | Dünyada geleneksel çocuk oyunları | |
| 5 | Geleneksel çocuk oyunlarının eğitimsel ve psikolojik değeri | |
| 6 | Geleneksel çocuk oyunların kültürel değeri. | |
| 7 | Unutulmuş veya unutulmaya yüz tutmuş Türk kültüründeki çocuk oyunlarını hatırlama ve yeni nesillere aktarma; | |
| 8 | Geleneksel çocuk oyunlarının tanımı ve eğitimsel önemi. | |
| 9 | Geleneksel çocuk oyunlarının kuralları ve özellikleri. | |
| 10 | Geleneksel çocuk oyunlarında kullanılan materyallerin özellikleri. | |
| 11 | Yetişkinlerle ve gruplarla oynanan geleneksel çocuk oyunlarının kültürel değerleri kazandırmadaki önemi. | |
| 12 | Geleneksel oyunlarının çocukların gelişim alanlarına etkisi. | |
| 13 | Geleneksel çocuk oyunlarını planlama, materyal geliştirme ve uygulama. | |
| 14 | Genel değerlendirme. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Onur, B. (1992). Tarih boyunca oyunlar ve oyuncaklar. AÜ Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, C:25 S:2 ss.365-386 Onur, Bekir (1997). Çocuk Kültürü:1. Ulusal Çocuk Kültürü Kongresi Bildirileri (6.11.1996), Ankara Üniversitesi Çocuk Kültürü Araştırma ve Uygulama Merkezi Yayınları No:1 Güvenç, B. (1997). Çocuk ve Kültür, Bekir Onur (Ed.). Çocuk Kültürü:1. Ulusal Çocuk Kültürü Kongresi Bildirileri (6.11.1996), Ankara Üniversitesi Çocuk Kültürü Araştırma ve Uygulama Merkezi Yayınları No:1 ss.15-30 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak düzeyde teorik ve metodolojik bilgiye sahiptir. | X | |||||
| 2 | Çocuğun gelişim alanlarını tüm boyutlarıyla kapsamlı bir şekilde kavrar. | X | |||||
| 3 | Bireysel farklılıkları dikkate alarak çocuklara uygun eğitim ortamları hazırlar, öğrenme sürecini etkili bir şekilde yürütür, uygun öğrenme yaklaşımlarını kullanır ve değerlendirir. | X | |||||
| 4 | Çocuk eğitimine uygun uygulamalı etkinlikler geliştirir, planlar hazırlar, materyaller oluşturur ve bunları uygular. | X | |||||
| 5 | Farklı gelişim gösteren çocukları tanır, özelliklerini bilir ve bu çocukları evde ve okulda desteklemek için özel uygulamalar yapar. | X | |||||
| 6 | Öz değerlendirme yapar ve kişisel ve mesleki gelişim faaliyetlerine katılır. | X | |||||
| 7 | Alanıyla ilgili mevzuat hakkında bilgi sahibi olur ve bunları takip eder. | X | |||||
| 8 | Türkçeyi kurallarına uygun kullanır ve bu çerçevede çocuklarla etkili iletişim kurar. | X | |||||
| 9 | Çocukların gelişimini desteklemek için teknolojiyi her yönüyle etkin kullanmayı ve çocuklara kullanma fırsatları sunmayı öğrenir. | X | |||||
| 10 | Alanındaki mesleki eğitim ve kariyer kaynaklarını takip edebilecek ve ilgili konularda meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | X | |||||
| 11 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet ve kültürel değerlerin korunması ilkesiyle hareket eder, çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında doğru davranır. | X | |||||
| 12 | Öğrenmeyi öğrenme, öz düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine sahiptir ve bu becerileri yeni bilgilere erişmek için kullanır. | X | |||||
| 13 | Toplumsal ve politik yapılar hakkında bilgi sahibi olur, demokratik ve aktif katılım taahhüdüne dayalı olarak sivil hayata katılır. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Halk bilimi ve genel kavramları açıklar | |||||||||||||
| 2 | Kültürün tanımı ve temel ilkelerini açıklar | |||||||||||||
| 3 | Türk kültüründe ve Dünyada geleneksel çocuk oyunlarını tanımlar | |||||||||||||
| 4 | Geleneksel çocuk oyunlarının eğitimsel ve psikolojik değerini açıklar | |||||||||||||
| 5 | Geleneksel çocuk oyunların kültürel değerini açıklar | |||||||||||||
| 6 | Geleneksel çocuk oyunlarının kuralları ve özelliklerini tanımlar | |||||||||||||
| 7 | Geleneksel çocuk oyunlarında kullanılan materyallerin özelliklerini açıklar | |||||||||||||
| 8 | Geleneksel çocuk oyunlarını planlama, materyal geliştirme ve uygular |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Ödev | 20 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 2 | 32 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 2 | 2 | 4 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ödev | 1 | 14 | 14 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 14 | 14 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 100 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||