| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Erken Çocuklukta Öğrenme Yaklaşımları | ECE 305 | 5 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SUAT KOL |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. SUAT KOL, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Eslem Gözde FİDE |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, erken çocukluk döneminde öğrenme süreci hakkında teorik ve uygulama bilgisi ile deneyimini kazandırmaktır. |
| Dersin İçeriği | Öğrenme ile ilgili temel ilke ve kavramlar; erken cocukluk doneminde öğrenmeyi etkileyen faktörler (geri bildirim, motivasyon, pekiştireçler); öğrenme kuram ve yaklaşımları (Davranışçı öğrenme kuramları, Bilişsel Kuramlar, sosyal öğrenme kuramı ve beyin temelli öğrenme kuramları); erken çocukluk döneminde etkili öğrenme için, öğretmenin yapabileceği ortam ve eğitim içeriği düzenlemeleri |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Öğrenme ile ilgili temel ilke ve kavramları öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | Erken çocukluk döneminde öğrenmeyi etkileyen faktörleri kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | Öğrenme kuram ve yaklaşımlarını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | Erken çocukluk döneminde etkili öğrenme için, öğretmenin yapabileceği ortam ve eğitim içeriği düzenlemeleri kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ders ile ilgili genel bilgilendirme | |
| 2 | Öğrenme ile ilgili temel ilke ve kavramlar | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 3 | Erken çocukluk döneminde öğrenmeyi etkileyen faktörler (geri bildirim) | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 4 | Erken çocukluk döneminde öğrenmeyi etkileyen faktörler (motivasyon) | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 5 | Erken çocukluk döneminde öğrenmeyi etkileyen faktörler (pekiştireçler) | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 6 | Öğrenme kuram ve yaklaşımları (Davranışçı öğrenme kuramları) | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 7 | Öğrenme kuram ve yaklaşımları (Davranışçı öğrenme kuramları) | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 8 | Yıliçi Sınav | |
| 9 | Öğrenme kuram ve yaklaşımları (Bilişsel Kuramlar) | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 10 | Öğrenme kuram ve yaklaşımları (Bilişsel Kuramlar) | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 11 | Öğrenme kuram ve yaklaşımları (Sosyal öğrenme kuramı) | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 12 | Öğrenme kuram ve yaklaşımları (Beyin temelli öğrenme kuramları) | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 13 | Erken çocukluk döneminde etkili öğrenme için, öğretmenin yapabileceği ortam ve eğitim içeriği düzenlemeleri | Ders Notları-İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 14 | Genel tekrar ve değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Dersin öğretim üyesi tarafından hazırlanmış güncel ders notları |
| Ders Kaynakları | (1) Gürol, A. (2018). Erken Çocuklukta Öğrenme Yaklaşımları, Efe Akademi: İzmir. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak düzeyde teorik ve metodolojik bilgiye sahiptir. | X | |||||
| 2 | Çocuğun gelişim alanlarını tüm boyutlarıyla kapsamlı bir şekilde kavrar. | X | |||||
| 3 | Bireysel farklılıkları dikkate alarak çocuklara uygun eğitim ortamları hazırlar, öğrenme sürecini etkili bir şekilde yürütür, uygun öğrenme yaklaşımlarını kullanır ve değerlendirir. | X | |||||
| 4 | Çocuk eğitimine uygun uygulamalı etkinlikler geliştirir, planlar hazırlar, materyaller oluşturur ve bunları uygular. | X | |||||
| 5 | Farklı gelişim gösteren çocukları tanır, özelliklerini bilir ve bu çocukları evde ve okulda desteklemek için özel uygulamalar yapar. | X | |||||
| 6 | Öz değerlendirme yapar ve kişisel ve mesleki gelişim faaliyetlerine katılır. | ||||||
| 7 | Alanıyla ilgili mevzuat hakkında bilgi sahibi olur ve bunları takip eder. | ||||||
| 8 | Türkçeyi kurallarına uygun kullanır ve bu çerçevede çocuklarla etkili iletişim kurar. | X | |||||
| 9 | Çocukların gelişimini desteklemek için teknolojiyi her yönüyle etkin kullanmayı ve çocuklara kullanma fırsatları sunmayı öğrenir. | X | |||||
| 10 | Alanındaki mesleki eğitim ve kariyer kaynaklarını takip edebilecek ve ilgili konularda meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | ||||||
| 11 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet ve kültürel değerlerin korunması ilkesiyle hareket eder, çevrenin korunması, iş sağlığı ve güvenliği konularında doğru davranır. | ||||||
| 12 | Öğrenmeyi öğrenme, öz düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine sahiptir ve bu becerileri yeni bilgilere erişmek için kullanır. | ||||||
| 13 | Toplumsal ve politik yapılar hakkında bilgi sahibi olur, demokratik ve aktif katılım taahhüdüne dayalı olarak sivil hayata katılır. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Öğrenme ile ilgili temel ilke ve kavramları öğrenir. | |||||||||||||
| 2 | Erken çocukluk döneminde öğrenmeyi etkileyen faktörleri kavrar | |||||||||||||
| 3 | Öğrenme kuram ve yaklaşımlarını öğrenir. | |||||||||||||
| 4 | Erken çocukluk döneminde etkili öğrenme için, öğretmenin yapabileceği ortam ve eğitim içeriği düzenlemeleri kavrar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 3 | 9 | 27 |
| Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 122 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,88 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||