| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Afetler ve Afet Yönetimi | SNE 001 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi EMRAH BİLGİÇ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Dersin amacı, öğretmen adaylarının afet yönetimi ile ilgili temel kavram ve terimlere hakim olmalarını ve afet yönetimi ile ilgili sorumluluklarının bilincinde olmalarını sağlamaktır. |
| Dersin İçeriği | Afet ve risk kavramları; afet, risk ve zararlarının azaltılması; afet eğitimleri ve önemi; afetlere hazırlık, afetlere müdahale, afet iyileştirmesi; doğal ve beşeri afetler; afetlerin sürdürülebilir kalkınmadaki etkileri; iklim değişikliği ve meteorolojik afetler; Türkiye’de ve dünyada afet zararlarını azaltma çalışmaları; deprem yönetmeliği, afet yönetiminde etkinlik; afet yönetimi döngüsü, afet terminolojisi; afet yönetiminde koordinasyon, acil ve afet koordinasyon merkezleri; afet yönetiminde etik değerler, proje sunumları. |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Afet Yönetimi ile ilgili temel kavramları söyler/gösterir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Afet yönetimi ve sürdürülebilir kalkınma ile ilişkisini kurabilir. | Problem Çözme, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Afet Yönetimi aşamaları hakkında bilgi sahibi olur. | Gösterip Yaptırma, Tartışma, | |
| 4 | Afet yönetimi açısından Türkiye'de merkezi ve yerel yönetim yapılanmasını söyler/yazar. | Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, | |
| 5 | Afet yönetiminde acil müdahalelerin neler olduğunu söyler. | Rol Oynama, Anlatım, | |
| 6 | Afet yönetiminde acil müdahalelerin önemini söyler. | Gösterip Yaptırma, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Afet ve risk kavramları; | İlgili ders notları. |
| 2 | Afet, risk ve zararlarının azaltılması; | İlgili ders notları. |
| 3 | Afet eğitimleri ve önemi; | İlgili ders notları. |
| 4 | Afetlere hazırlık, afetlere müdahale, afet iyileştirmesi; | İlgili ders notları. |
| 5 | Doğal ve beşeri afetler; | İlgili ders notları. |
| 6 | Afetlerin sürdürülebilir kalkınmadaki etkileri; | İlgili ders notları. |
| 7 | İklim değişikliği ve meteorolojik afetler; | İlgili ders notları. |
| 8 | Ara Sınav | İlgili ders notları. |
| 9 | Türkiye’de ve dünyada afet zararlarını azaltma çalışmaları; | İlgili ders notları. |
| 10 | Deprem yönetmeliği, afet yönetiminde etkinlik; | İlgili ders notları. |
| 11 | Afet yönetimi döngüsü, afet terminolojisi; | İlgili ders notları. |
| 12 | Afet yönetiminde koordinasyon, acil ve afet koordinasyon merkezleri; | İlgili ders notları. |
| 13 | Afet yönetiminde acil müdahale | İlgili ders notları. |
| 14 | Afet yönetiminde acil müdahale | İlgili ders notları. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | İlgili ders notları. |
| Ders Kaynakları | Yılmaz, A. (2003). Afet Yönetimi. Ankara: Pegem Yayınları, Ankara Özdikmen T. (2014). Afet ve Acil Durum Yönetimi. Seçkin Yayıncılık. Kadıoğlu M. (2013). Afet Yönetimi. Marmara Yayıncılık. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilgi ve becerileri öğrenirken kendi öğrenme yollarının farkına varır, bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir. | X | |||||
| 2 | Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler, problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır. | X | |||||
| 3 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve çözer. | X | |||||
| 4 | Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir. | X | |||||
| 5 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
| 6 | Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
| 7 | Yabancı literatürü tarayarak alanı ile ilgili güncel bilgileri edinip meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. (European Language Portfolio Global Scale, Level B1). | ||||||
| 8 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | |||||
| 9 | Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder. | X | |||||
| 10 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | X | |||||
| 11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir. | X | |||||
| 12 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kaliteye yönelik kavramları bilir ve uygulamalar geliştirir. | X | |||||
| 13 | Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar. | X | |||||
| 14 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | X | |||||
| 15 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Afet Yönetimi ile ilgili temel kavramları söyler/gösterir. | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 0 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
| 2 | Afet yönetimi ve sürdürülebilir kalkınma ile ilişkisini kurabilir. | |||||||||||||||
| 3 | Afet Yönetimi aşamaları hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||||||||
| 4 | Afet yönetimi açısından Türkiye'de merkezi ve yerel yönetim yapılanmasını söyler/yazar. | |||||||||||||||
| 5 | Afet yönetiminde acil müdahalelerin neler olduğunu söyler. | |||||||||||||||
| 6 | Afet yönetiminde acil müdahalelerin önemini söyler. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Ödev | 30 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 103 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,12 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||