| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İlkokulda Drama | SNE 201 | 3 | 2 + 0 | 2 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA BEKTAŞ |
| Dersi Verenler | Prof.Dr. MUSTAFA BEKTAŞ, |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Musa ÇALIŞIR |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Dramayla ilgili temel kavramları bütüncül bir yaklaşımla kavrayarak dramanın bir öğretim yöntemi olarak kullanıldığı bir dersi tasarlama ve uygulama becerisi kazanma. |
| Dersin İçeriği | Drama teriminin tanımı ve anlamı; psiko-drama, yaratıcı drama, eğitici drama sosyo-drama vb. kavramlar; drama-oyun ilişkisi; eğitimde drama uygulamalarının tarihçesi; eğitimde dramanın yapısı ve uygulanma aşamaları; drama ortamı ve öğretmen nitelikleri; dramanın değerlendirilmesi; alanın eğitim amaçlarına uygun drama örnekleri, örnekler geliştirilmesi ve uygulanması. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Eğitsel dramanın yapısını ve uygulama aşamalarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | Çocukların gelişimi ve eğitiminde oyun ve dramanın önemini açıklar. | Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | Eğitsel drama ortamını tasarlayıp yönetir. | Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Gösterip Yaptırma, | |
| 4 | Eğitsel drama etkinlik örnekleri hazırlar. | Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Drama teriminin tanımı ve anlamı | Kaynak taraması yapılacaktır. |
| 2 | Psiko-drama, yaratıcı drama, eğitici drama sosyo-drama vb. kavramlar | Kaynak taraması yapılacaktır. |
| 3 | Psiko-drama, yaratıcı drama, eğitici drama sosyo-drama vb. kavramlar | Kaynak taraması yapılacaktır. |
| 4 | Drama-oyun ilişkisi | Kaynak taraması yapılacaktır. |
| 5 | Eğitimde drama uygulamalarının tarihçesi | Kaynak taraması yapılacaktır. |
| 6 | Eğitimde dramanın yapısı ve uygulanma aşamaları | Kaynak taraması yapılacaktır. |
| 7 | Eğitimde dramanın yapısı ve uygulanma aşamaları | Kaynak taraması yapılacaktır |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Drama ortamı ve öğretmen nitelikleri | Kaynak taraması yapılacaktır. |
| 10 | Drama uygulamalarının değerlendirilmesi | Kaynak taraması yapılacaktır. |
| 11 | Alanın eğitim amaçlarına uygun drama örnekleri | Kaynak taraması yapılacaktır. |
| 12 | Yeni drama örnekler geliştirilmesi ve uygulanması | Kaynak taraması yapılacaktır. |
| 13 | Yeni drama örnekler geliştirilmesi ve uygulanması | Kaynak taraması yapılacaktır. |
| 14 | Yeni drama örnekler geliştirilmesi ve uygulanması | Kaynak taraması yapılacaktır. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1. Vural, R.A., Somers, J. W. (2011). İlköğretimde Drama: Kuram ve Uygulama 4.Karadağ, E. (2008). Kuramdan uygulamaya ilköğretimde drama:" Oyun ve işleniş örnekleriyle". Anı Yayıncılık.A 5.McCaslin, N. (2016). Yaratıcı Drama: Sınıf İçinde ve Dışında. Çev. Ed. Pınar Özdemir Şimşek), Sekizinci Baskı, Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık. 6. Adıgüzel, Ömer. (2017)."Eğitimde yaratıcı drama. Pegem A Yayıncılık.
|
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilgi ve becerileri öğrenirken kendi öğrenme yollarının farkına varır, bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir. | X | |||||
| 2 | Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler, problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır. | X | |||||
| 3 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve çözer. | X | |||||
| 4 | Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir. | X | |||||
| 5 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
| 6 | Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
| 7 | Yabancı literatürü tarayarak alanı ile ilgili güncel bilgileri edinip meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. (European Language Portfolio Global Scale, Level B1). | X | |||||
| 8 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | |||||
| 9 | Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder. | X | |||||
| 10 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | ||||||
| 11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir. | X | |||||
| 12 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kaliteye yönelik kavramları bilir ve uygulamalar geliştirir. | X | |||||
| 13 | Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar. | X | |||||
| 14 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | X | |||||
| 15 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Eğitsel dramanın yapısını ve uygulama aşamalarını açıklar. | 1 | 1 | 1 | 1 | 0 | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | 3 | 5 | 1 |
| 2 | Çocukların gelişimi ve eğitiminde oyun ve dramanın önemini açıklar. | 3 | 3 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 0 | 2 | 2 | 3 | 4 | 5 | 1 |
| 3 | Eğitsel drama ortamını tasarlayıp yönetir. | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 2 | 2 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 |
| 4 | Eğitsel drama etkinlik örnekleri hazırlar. | 4 | 3 | 3 | 5 | 3 | 5 | 2 | 2 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
| 1. Ödev | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 2 | 5 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 104 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,16 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||