| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Bilişim Teknolojileri | ENF 101 | 1 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. SELÇUK SIRRI TERCAN |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. SELÇUK SIRRI TERCAN, |
| Dersin Yardımcıları | Öğr.Gör. SELÇUK SIRRI TERCAN, |
| Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
| Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının bilişim teknolojilerini hem alanında hem de günlük hayatında etkin olarak kullanabilmelerdir |
| Dersin İçeriği | Bilişim teknolojileri ve bilgi-işlemsel düşünme; problem çözme kavramları ve yaklaşımları; algoritma ve akış şemaları; bilgisayar sistemleri; yazılım ve donanımla ilgili temel kavramlar; işletim sistemlerinin temelleri, güncel işletim sistemleri; dosya yönetimi; yardımcı programlar (üçüncü parti yazılımlar); kelime işlem programları; hesaplama/tablo/grafik programları; sunu programları; masaüstü yayıncılık; veri tabanı yönetim sistemleri; web tasarımı; eğitimde internet kullanımı; iletişim ve işbirliği teknolojileri; güvenli internet kullanımı; bilişim etiği ve telif hakları; bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki etkileri. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Bilişim teknolojilerine ilişkin temel kavramları tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
| 2 | Bilgisayarın çalışma prensibini ve işletim sistemi mantığını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Basit problemler için akış diyagramı oluşturur. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Eşleştirme Testler, |
| 4 | İşletim sisteminin temel özelliklerini ifade eder ve sistemi kişiselleştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Kelime işlemci, hesap tablosu, sunu ve veri tabanı programlarını amacına uygun kullanır. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Eşleştirme Testler, |
| 6 | İnternet ortamında ulaştığı kaynakların kullanımında etik unsurlara dikkat eder. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 7 | Bilişim teknolojilerini alanında etkili kullanır. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 8 | Bilişim teknolojilerinin bireyler üzerine etkisini değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Bilişim teknolojileri ve bilgi-işlemsel düşünme | |
| 2 | Problem çözme kavramları ve yaklaşımları; Algoritma ve akış şemaları | |
| 3 | Bilgisayar sistemleri; Yazılım ve donanımla ilgili temel kavramlar | |
| 4 | Güncel işletim sistemleri; Dosya yönetimi; Yardımcı programlar (üçüncü parti yazılımlar) | |
| 5 | Kelime işlem programları | |
| 6 | Hesaplama/tablo/grafik programları | |
| 7 | Sunu programları | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Masaüstü yayıncılık | |
| 10 | Web Servisleri | |
| 11 | Web tasarımı | |
| 12 | Eğitimde internet kullanımı; İletişim ve işbirliği teknolojileri | |
| 13 | Güvenli internet kullanımı; Bilişim etiği ve telif hakları | |
| 14 | Bilgisayar ve internetin çocuklar/gençler üzerindeki etkileri. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Bilgisayar I-II, Ali Güneş, Pegem Akademi Yayıncılık 01 Araçla Web 2.0, Onur İşbulan , Pegem Akademi Yayıncılık Eğitimciler İçin Bilişim Teknolojileri, Hüseyin Çakır |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilgi ve becerileri öğrenirken kendi öğrenme yollarının farkına varır, bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir. | ||||||
| 2 | Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler, problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır. | X | |||||
| 3 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve çözer. | ||||||
| 4 | Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir. | X | |||||
| 5 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
| 6 | Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
| 7 | Yabancı literatürü tarayarak alanı ile ilgili güncel bilgileri edinip meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. (European Language Portfolio Global Scale, Level B1). | X | |||||
| 8 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | |||||
| 9 | Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder. | X | |||||
| 10 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | X | |||||
| 11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir. | X | |||||
| 12 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kaliteye yönelik kavramları bilir ve uygulamalar geliştirir. | ||||||
| 13 | Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar. | ||||||
| 14 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | ||||||
| 15 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Bilişim teknolojilerine ilişkin temel kavramları tanımlar. | |||||||||||||||
| 2 | Bilgisayarın çalışma prensibini ve işletim sistemi mantığını açıklar. | |||||||||||||||
| 3 | Basit problemler için akış diyagramı oluşturur. | |||||||||||||||
| 4 | İşletim sisteminin temel özelliklerini ifade eder ve sistemi kişiselleştirir. | |||||||||||||||
| 5 | Kelime işlemci, hesap tablosu, sunu ve veri tabanı programlarını amacına uygun kullanır. | |||||||||||||||
| 6 | İnternet ortamında ulaştığı kaynakların kullanımında etik unsurlara dikkat eder. | |||||||||||||||
| 7 | Bilişim teknolojilerini alanında etkili kullanır. | |||||||||||||||
| 8 | Bilişim teknolojilerinin bireyler üzerine etkisini değerlendirir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Ödev | 20 |
| 2. Kısa Sınav | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 60 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 2 | 45 | 90 |
| Toplam İş Yükü | 125 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||