| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Yabancı Dil I | ING 193 | 1 | 2 + 0 | 2 | 3 |
| Ön Koşul Dersleri | --- |
| Önerilen Seçmeli Dersler | --- |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. MAHMUT BİRLİK |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. MAHMUT BİRLİK, |
| Dersin Yardımcıları | Rektörlük Yabancı Diller Bölümü Öğretim Elemanları |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu ders ile öğrencilerin; "European Language Portfolio Global Scale" A2 düzeyinde İngilizcede;
|
| Dersin İçeriği | A2 seviyede İngilizce dilbilgisi, kelime dağarcığı, okuduğunu anlama, sözlü anlatım ve yazma becerileri |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | "European Language Portfolio Global Scale" A2 düzeyinde İngilizce öğrenmek | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | Kısa, net iletileri kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | Kısa, günlük metinleri kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | Basit, günlük sohbetlere katılır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 5 | Sade bir dille kendi ver çevresi hakkında konuşur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 6 | Kısa, basit notlar ve iletiler yazar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 7 |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | To be (am,is,are) Sahiplik sıfatları | Ders Kitabı 1. Ünite |
| 2 | Tekil çoğul, İşaret sıfatları | Ders Kitabı 1. Ünite |
| 3 | Yer ve zaman edatları | Ders Kitabı 2. Ünite |
| 4 | Tekrar | Ders Kitabı 1-2. Ünite |
| 5 | Would like | Ders Kitabı 2. Ünite |
| 6 | Geniş Zaman | Ders Kitabı 3. Ünite |
| 7 | Geniş Zaman | Ders Kitabı 3. Ünite |
| 8 | Tekrar | Ders Kitabı 2-3. Ünite |
| 9 | Vize sınavı | - |
| 10 | a-an-the | Ders Kitabı 4. Ünite |
| 11 | Sayılabilir sayılamaz isimler | Ders Kitabı 4. Ünite |
| 12 | Şimdiki Zaman | Ders Kitabı 5. Ünite |
| 13 | Tekrar | Ders Kitabı 4-5. Ünite |
| 14 | Şimdiki Zaman | Ders Kitabı 5. Ünite |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Online Ders İçeriği, Ders Anlatımlı Haftalık Videolar, PDF Ders Notları
|
| Ders Kaynakları | [1] Top Notch-1
|
| Hafta | Dokümanlar | Açıklama | Boyut |
|---|---|---|---|
| 0 | UNIT 3.docx | 0 MB | |
| 0 | ARTICLES -There is, There are.docx | 0 MB | |
| 0 | UNIT 3 ANSWER KEY.docx | 0 MB | |
| 0 | UNIT 4.docx | 0 MB | |
| 0 | UNIT 4B.docx | 0 MB | |
| 0 | UNIT 4B ANSWER KEY.docx | 0 MB |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilgi ve becerileri öğrenirken kendi öğrenme yollarının farkına varır, bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir. | X | |||||
| 2 | Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler, problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır. | X | |||||
| 3 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve çözer. | X | |||||
| 4 | Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir. | X | |||||
| 5 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | X | |||||
| 6 | Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahiptir. | X | |||||
| 7 | Yabancı literatürü tarayarak alanı ile ilgili güncel bilgileri edinip meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. (European Language Portfolio Global Scale, Level B1). | X | |||||
| 8 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır. | X | |||||
| 9 | Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder. | X | |||||
| 10 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | X | |||||
| 11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir. | X | |||||
| 12 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kaliteye yönelik kavramları bilir ve uygulamalar geliştirir. | X | |||||
| 13 | Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar. | X | |||||
| 14 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | X | |||||
| 15 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | "European Language Portfolio Global Scale" A2 düzeyinde İngilizce öğrenmek | |||||||||||||||
| 2 | Kısa, net iletileri kavrar. | |||||||||||||||
| 3 | Kısa, günlük metinleri kavrar. | |||||||||||||||
| 4 | Basit, günlük sohbetlere katılır. | |||||||||||||||
| 5 | Sade bir dille kendi ver çevresi hakkında konuşur. | |||||||||||||||
| 6 | Kısa, basit notlar ve iletiler yazar. | |||||||||||||||
| 7 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
| Ödev | 1 | 2 | 2 |
| Final | 1 | 4 | 4 |
| Toplam İş Yükü | 64 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,56 | ||
| dersAKTSKredisi | 3 | ||