| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Alan Seçmeli Iv (Eğitim Televizyonu) | BTE 417 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. SELÇUK SIRRI TERCAN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Grv. Onur İŞBULAN |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin hem geleneksel televizyonun, hem etkileşimli televizyonun eğitim amaçlı kullanımları ile bilgilenmelerini ve bu teknolojilerden eğitim alanında yararlanabilme yollarını anlamalarını sağlamak. |
| Dersin İçeriği | Televizyonla Eğitimin tarihçesi, Geleneksel Yöntem (Televizyon Aracılığıyla Tek Yönlü İletişim Yöntemiyle Eğitim), Genel Bilgi ve Uygulamalar; Etkileşimli Televizyonun Tanımı; Etkileşimli Televizyonda iki Yönlü İletişim Yöntemiyle Eğitim; Etkileşimin Kurulabilmesi İçin Gereken Teknolojik Altyapı; Teori ve Uygulamalar, İsteğe Bağlı Görüntü (VOD - Video on Demand), Geliştirilmiş (Enhanced) TV, Uzak Sınıfların Biraraya Getirilmesi, Tek Kanal Yayınlarla Öğrenci - Öğretici İletişiminin Sağlanması, Banttan yayınlarla Öğrenci - Sunum Arasında İletişimin Sağlanması; Dünyada ve Türkiye´deki Uygulamalar. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Geleneksel televizyonu eğitim amaçlı kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | Etkileşimli televizyonu eğitim amaçlı kullanır. | Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | |
| 3 | Televizyonun eğitimde kullanımına örnekler verir. | Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 4 | Etkileşimli televizyon kavramını ve kitle iletişimine getirdiği yeni boyutları tanımlar. | Anlatım, Gösterip Yaptırma, | |
| 5 | Etkileşimli televizyonda etkileşimliliğin değişkenlerini ve uygulama örneklerini açıklar. | Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, | |
| 6 | Bant yayını ile yapılabilen etkileşimli eğitim programlarını ve kapalı devre etkileşimli eğitim programlarını karşılaştırır. | Grupla Çalışma, Problem Çözme, | |
| 7 | Audio konferans, audiograghic konferans, telekonferans ve bilgisayar konferansı kullanarak arkadaşları ile iletişim kurar. | Rol Oynama, Gözlem, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Televizyonun tanımı, tarihçesi ve temel özellikleri | [1],[2] |
| 2 | Bir kitle iletişim aracı olarak televizyonun temel işlevleri | [1],[2] |
| 3 | Uzaktan öğretimin tanımı, amaçları ve uzaktan öğretimde televizyonun yeri | [1],[2] |
| 4 | Geleneksel televizyon aracılığı ile eğitimin özellikleri ve gizil güçleri | [1],[2] |
| 5 | Geleneksel televizyon ile yapılan eğitimin sınırlılıkları | [1],[2] |
| 6 | Televizyonda eğitim programı yapım aşamaları | [1],[2] |
| 7 | Etkileşimli televizyon kavramının ve kitle iletişimine getirdiği yeni boyutların tanımlanması | [1],[2] |
| 8 | Etkileşimli televizyonda etkileşimliliğin değişkenleri, uygulama örnekleri ve bunların eğitim açısından irdelenmesi | [1],[2] |
| 9 | Canlı ve etkileşimli eğitim programları: Özellikler ve kullanılma yöntemleri | [1],[2] |
| 10 | Bant yayını ile yapılabilen etkileşimli eğitim programları: Özellikler ve kullanılma yöntemleri | [1],[2] |
| 11 | Kapalı devre etkileşimli eğitim programları: Özellikler ve kullanılma yöntemleri | [1],[2] |
| 12 | Etkileşimli televizyonda yeni yönelimler ve eğitimde kullanılabilme olanakları | [1],[2] |
| 13 | Audio konferans ve audiographic konferansın tanımlanması ve eğitimde kullanım olanaklarının incelenmesi | [1],[2] |
| 14 | Telekonferans ve computer konferansın tanımlanması ve eğitimde kullanım olanaklarının incelenmesi | [1],[2] |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | [1] Demiray U., Ö. Candemir ve A. İnceelli (2002) Televizyonda Canlı Yayın ve Uzaktan Öğretim. Konya: Çizgi Kitabevi. |
| Ders Kaynakları | [2] Güler, A.D. (1991) Eğitim İletişimi Kurumu Olarak Çocuk Televizyonu ve Uygulamaları ile Bir Model Önerisi.Eskişehir : T.C. Anadolu Üniversitesi |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Geleneksel televizyonu eğitim amaçlı kullanır. |
| 2 | Etkileşimli televizyonu eğitim amaçlı kullanır. |
| 3 | Televizyonun eğitimde kullanımına örnekler verir. |
| 4 | Etkileşimli televizyon kavramını ve kitle iletişimine getirdiği yeni boyutları tanımlar. |
| 5 | Etkileşimli televizyonda etkileşimliliğin değişkenlerini ve uygulama örneklerini açıklar. |
| 6 | Bant yayını ile yapılabilen etkileşimli eğitim programlarını ve kapalı devre etkileşimli eğitim programlarını karşılaştırır. |
| 7 | Audio konferans, audiograghic konferans, telekonferans ve bilgisayar konferansı kullanarak arkadaşları ile iletişim kurar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 20 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| 2. Ödev | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 2 | 10 | 20 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 111 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,44 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||