| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Alan Seçmeli III (Mobil Öğrenme) | BTE 410 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MÜBİN KIYICI |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Mobil öğrenme kavramı ve günümüzde kullanılan mobil öğrenme teknolojilerinin kullanılması. Mobil öğrenme içeriği geliştirilmesi ve uygulamaların değerlendirilmesi. |
| Dersin İçeriği | Mobil öğrenme kavramı ve günümüzde kullanılan mobil öğrenme teknolojilerinin kullanılması. Mobil öğrenme içeriği geliştirilmesi ve uygulamaların değerlendirilmesi. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Mobil öğrenme kavramını tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Mobil öğrenme teknolojilerini tanımlar | Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Mobil öğrenme teknolojilerini eğitim amaçlı kullanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
| 4 | Mobil öğrenme teknolojileri kullanan ders içeriği geliştirir | Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun, Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 5 | Mobil öğrenme için kullanılabilirlik gereksinimlerini tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Gezi / Gözlem, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Mobil öğrenme kavramı | |
| 2 | Mobil öğrenme sunum teknolojileri - Cep telefonları | |
| 3 | Mobil öğrenme sunum teknolojileri - Kişisel dijital asistanlar | |
| 4 | Mobil öğrenme içerik teknolojileri | |
| 5 | Mobil öğrenme içerik geliştirme araçları | |
| 6 | Mobil öğrenme içerik geliştirme araçları | |
| 7 | Mobil öğrenme öğretim tasarımı | |
| 8 | Mobil öğrenme içerik türleri - ekitap | |
| 9 | Mobil öğrenme içerik türleri - podcast | |
| 10 | Mobil öğrenme ortamları | |
| 11 | Mobil öğrenmede sosyal ağ kullanımı | |
| 12 | Mobil öğrenmede mikroblog kullanımı | |
| 13 | Mobil öğrenme içeriğinin değerlendirilmesi | |
| 14 | Mobil öğrenmenin geleceği |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Mobile learning - A handbook for educators and trainers Agnes Kukulska-Hulme John Traxler |
| Ders Kaynakları | |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Mobil öğrenme kavramını tanımlar |
| 2 | Mobil öğrenme teknolojilerini tanımlar |
| 3 | Mobil öğrenme teknolojilerini eğitim amaçlı kullanır |
| 4 | Mobil öğrenme teknolojileri kullanan ders içeriği geliştirir |
| 5 | Mobil öğrenme için kullanılabilirlik gereksinimlerini tanımlar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Ödev | 20 |
| 1. Proje / Tasarım | 20 |
| 2. Proje / Tasarım | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Proje / Tasarım | 2 | 15 | 30 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 101 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||