| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Alan Seçmeli III (İşaretleme Dilleri) | BTE 419 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. AYDIN KİPER |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | İbrahim DUMAN |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Eğitsel ortamlarda işaretleme dillerini kullanarak araç ve materyal geliştirmek. |
| Dersin İçeriği | İşaretleme dillerini tanımı ve tarihçesi, SGML yapısı, Belge Tip Tanımı (DTDs), XML Şemaları (XSDs), İşaretleme dillerinde nesne kullanma, İşaretleme dillerinde etiket özellikleri kullanma, SGML ve HTML. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İşaret dillerinin tarihi bilir | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 2 | İşaret dili özelliklerini bilir | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | İşaret dilleri kullanım alanlarını bilir | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, Bireysel Çalışma, | |
| 4 | HTML, XML, XHTML gibi işaretleme dillerini bilir | Anlatım, Tartışma, | |
| 5 | İşaretleme dilleri ile belge hazırlar | Beyin Fırtınası, Tartışma, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İşaretleme dillerini tanımı ve tarihçesi | |
| 2 | SGML yapısı | |
| 3 | Belge Tip Tanımı (DTDs) | |
| 4 | XML Şemaları (XSDs) | |
| 5 | Şema teknolojilerini karşılaştırma | |
| 6 | İşaretleme dillerinde nesne kullanma | |
| 7 | İşaretleme dillerinde etiket özellikleri kullanma | |
| 8 | İşaretleme dilleri nesnelerini diğer nesnelerle eşleştirme | |
| 9 | Özelleştirilmiş içerik ve sunum kapsamı - Tablolar | |
| 10 | Özelleştirilmiş içerik ve sunum kapsamı | |
| 11 | SGML ve HTML | |
| 12 | Açık kitap biçimi | |
| 13 | SCORM | |
| 14 | Bilgisayar temelli eğitimde işaretleme dilleri kullanımı |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | [1]Aydın Kiper Ders Notları |
| Ders Kaynakları | [2]Web Standards Solutions: The Markup and Style Handbook, Special Edition, Dan Cederholm (2009) |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | İşaret dillerinin tarihi bilir |
| 2 | İşaret dili özelliklerini bilir |
| 3 | İşaret dilleri kullanım alanlarını bilir |
| 4 | HTML, XML, XHTML gibi işaretleme dillerini bilir |
| 5 | İşaretleme dilleri ile belge hazırlar |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 30 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 102 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,08 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||